Har ni glömt Gran Turismo? (E3 Uppdaterad)OCH(GamesCom Uppdaterad)

Medlem
Har ni glömt Gran Turismo? (E3 Uppdaterad)OCH(GamesCom Uppdaterad)

Hej!

Hur ser det ut egentligen? Förstår att en spelsite inte kan skriva om allt gällande alla titlar men att slänga in någon av dom senaste 40+ bilderna som har släppts sedan den sjunde januari borde väl kanske inte vara överdrivet krångligt? Kanske har något med rättigheter att göra?

3D support? Inte det heller kanske?

GT-Academy? Det är väl kanske lite mer ett Sony jippo än direkt anslutet till något spel men.. ?

Här är en snubbe som dessutom på något jäkla sätt lyckats få tag på en hel del olika demos från alla möjliga olika mässor och även det senaste demot som fanns tillgängligt under Nürburgring racet för någon vecka sedan. Förstår om det inte är någon direkt nyhet som är värd att skriva om men något från GT Acadmy eller i alla fall 3D-support?

Tack i alla fall för en (Edit: inte så värst alls) suverän site!:up:

Redaktör

Det ser inte bättre ut än att vi missat några av nyheterna. Ledsen för det, jag kompenserar en aning med att fylla på bildarkivet.


signatur
Medlem

Trevligt, Tompa!

Då var det bara för er att redigera "Ryktet" gällande Gran Turismo 5's 3D support. "Ryktet" är snart två månader gammalt och har även varit bekräftat i över en månad. Move har det ryktats om sen i mars.

Sorry men, dåligt.

Medlem

E3 Trailern, hur denna kan gå att missa låter jag förbli ett mysterium.
Amerikanska Collectors Edition.
17 nya Screens.
Dynamisk Dag/natt.
Roll-over.
1000+ bilar, 200 premium (mer detaljerad skademodellering och högre detaljrikedom) och 800 "standard" (ingen cockpit-vy?!?!?:evil: Och modelldetaljrikedom i likhet med Prologue på allt utom cockpit och skada)
Maserati och Tesla har hakat på.
Fungerande backljus. (lol vafan?)
Två nya banor, Madrid och Toscana (Rally).
Antar dock att fokus kommer vara på dom 800 bilar som inte är premium.
Ny, Interaktiv Photo-Mode. Utan Kinect till och med (hör och häpna!).

Och för hel*****, 3D är BEKRÄFTAT SEDAN LÄNGE! Fattar inte hur halva världen helt plötsligt går "OH GT is in 3D too!" när det visades upp för snart två månader sedan.

Redaktör

Vi försöker täcka ett par hundra nyheter och filmer under E3, även om vi vill kan vi inte få med allt om allt. Om GT5-rullen hade varit nedladdningsbar och inte exklusiv för vissa sajter hade den garanterat hittats i filmarkivet. Bilderna går upp nu, tack för tipset.


signatur
Medlem
Redaktör

Du är en pärla, Edd1e! Jag har en extensiv lista på andra spel du kan fixa också, så get going!

Medlem

Hahaha. Ptjaa, jag tror att om man överdoserar på både kaffe och E3 samt underdoserar sömn så är det lätt att man spammar sönder en F5-knapp på ett par timmar. "Nyheternyheternyheterkomigenförfanjäklaslöfockar!!" Njae, jag erkänner att jag inte bar så bra insikt i hur mycket ni har att göra, sorry.

Hehe, jag bara retas med dig. Fixade en GT5-nyhet förut idag som du tipsade om, så jag hoppas du är nöjd nu.

Medlem

Nöjd? Johodå, det är väl nästan en underskattning. Tack!

Medlem

Så, då var jag här IGEN för att gnälla på eran coverage av Gran Turismo 5, denna gången fokuserar jag på Gamescom, väntat gode länge på detta inlägg men tänkte jag skulle hoppas att ni kom med någon slags utförligare artikel men, helt ärligt är det mestadels för att jag börjar bli less.

Spelet som vann Best of GamesCom och Best for Console på GamesCom. Spelet som Michael Denny (Vice President; SCE Worldwide Studios Europe!) kallade för SCE's flaggskepp via MCVUK.

Skrivet av Michael Denny:

“I think when you have got a game like Gran Turismo, which is THE PlayStation franchise, then you want the game to be absolutely right and to the highest quality,”

Det spelet fick en egen artikel (som inte nämnde något om några awards på GamesCom) Och här har vi den samlingen av slumpmässigt utbajsade ord.

Skrivet av FZ:

Kazunori Yamauchi står som i givakt och tittar med skarp blick ut över rummet. Munnen är ett smalt streck, händerna befinner sig bakom ryggen. Mannen bakom Gran Turismo-serien är arketypen av en liten, ganska beskedlig och väldigt typisk japansk affärsman.

Bra! Då vet vi hur han stod, hur hans mun såg ut och vi får reda på att han är kort och av asiatiskt ursprung. Bra-aktig början! Men än så länge inget om spelet i sig!
3/5 tummar får ni för den delen.
:up::up::up::down::down:

Skrivet av FZ:

Men så börjar han prata.

Hör väl som till? Eller ska man hoppa runt på inredningen som en nerpundad apa först och SEN prata?

Skrivet av FZ:

Fortfarande strikt, återhållsamt – men om bilar.

Så nu börjar han prata om bilar till skillnad från... ? Vad? Vad pratade han om innan?

Skrivet av FZ:

Och nördar loss totalt.

Kallas att vara överentusiastisk till bilar, det blir mest troligen rätt nördigt om man har haft dom erfarenheter han haft. Och, SKA inte Gran Turismo's producent vara överdrivet supernördig när det gäller billar?! Hur som haver..

Skrivet av FZ:

Han berättar om de nya modellerna som letat sig in i Gran Turismo 5 och delger varje bil sin egen historia. Pagani Zonda R 09 slog nytt rekord i ett lopp på Nürburgring circuit för bara några månader sen. Ford Mark IV Race Car 67 var tydligen bäst i världen 1967. Lexus ISF Racing Concept är en av Yamauchis personliga favoriter. Jaguar XJ 13 Race Car (av typen röd Batmobil) producerades aldrig kommersiellt men Yamauchi och hans team har hälsat på hos Jaguar och modellerat av den enda existerande bilen.

Här nämns fyra bilar och en bana samt att det är en Röd Jaguar som ser ut som en Batmobile.
Då ska vi se här, FZ,
Jaguar XJ13 Är grön. Gå till en optiker eller försök att åtminstone hålla någon slags koll på bilarna, f*n, blanda ihop dom sådär är .. Ja?
2/5 tummar för sån oerhört bra visad entusiasm.
:up::up::down::down::down:

Skrivet av FZ:

Och så fortsätter det. Länge och väl. Bilar, bilar, bilar.

Det är ett bilspel. Ytterligare ett exempel på suverän journalism och det verkar absolut inte på något sätt som att skribenten bara vill bli klar med den där jobbiga jäkla artikeln.

Skrivet av FZ:

Tills det tar slut.

Nähe? VA?!

Skrivet av FZ:

Yamauchi röjer inte en min. Istället börjar han diskutera det nya racingsystemet så analt han bara kan.

Vänta, har ni pratat klart om bilarna? Va?
Var det allt som sas gällande bilarna? Han jämförde aldrig LeMans-bilarna med varandra och att dom är legendariska på LeMans SAMT att dom endast har ett par år mellan sig och har sedan början av åttiotalet varit den största "men vad om DOM bilarna körde samtidigt, vilken skulle vinna?!"diskussionen av bilentusiaster sedan dess? Han nämnde inget om det till er för, resten av världen beskrev han hur mycket han brann för dom men..
1/5 tumme borde ni vara glada med.
:up::down::down::down::down:

Skrivet av FZ:

Gran Turismo 5 handlar om två separata system: Red A-spec och Blue B-spec. Förstnämnda är den vanliga GT-racern vi alla känner sen barnsben. Den andra är ny för serien även om Yamauchi avslöjar att han redan 2001 hade tänkt göra två versioner av Gran Turismo 3 (som mycket riktigt har undertiteln A-spec). Så blev det dock som bekant inte – och av förklarliga skäl. För hur skulle man motivera ett helt racingspel där man inte styr bilen – utan agerar coach till föraren?

B-spec är alltså ett mer strategiskt läge och en förhållandevis frisk fläkt i racingsammanhang. Föraren styr bilen, oberoende av dig. Istället ges du möjligheten att påverka hans attityd och handlingar. Du kan ge honom kommandon, som att öka eller sänka hastigheten men om föraren är ”het” kanske han struntar i dig. En rad parametrar fyller skärmen så att spelaren ska kunna hålla koll på alla eventualiteter.

Gran Turismo 4 (ni vet, uppföljaren till Gran Turismo 3?) hade B-Spec integrerat men i betydligt mindre skala än vad han hade velat göra av det. I Gran Turismo 5 har du möjlighet att träna sex stycken förare istället för Gran Turismo 4 som bara hade en.
Har ni hört talas om spelet som heter GRID? Det hade en liknande funktion fast betydligt ytligare. Du kunde inte ens kontrollera din stallkamrat Men, klagades det om när det gällde GRID? Nej.

Klagas det över att man inte kan spela fotboll/hockey etc i alla förbaskade Manager titlar? Nej.
MEN! Detta är bilspel, då måste man köra själv! Att titta på bilar som snurrar runt varv efter varv efter varv (mot andras virtuella förare, om du så vill) är inte kul! .. .. Eller vänta nu, det är väl det? Motorsport är rätt vanligt att titta på. Varför skulle det bli så trist som skribenten beskriver det? I vilket fall som helst, du får med på köpet, använd det om du vill.

1/5 tummar, varför i hela helsicke den här artikeln blev publicerad efter korrekturläsning (eller missades det helt och hållet?) hit är jag fortfarande förundrad över.
:up::down::down::down::down:

Skrivet av FZ:

Skapa typ dina egna banor

Yamauchi tycks komma på sig själv. Helt plötsligt börjar han prata om folk som inte är så nere med bilsport att de skulle kunna dö för den. Anledningen till det är den bangenerator som Gran Turismo 5 är välsignad med. Det är inte en detaljerad banskapare à la Little Big Planet, istället slumpas banor fram som i Worms med tillskottet att man kan ställa in vissa parametrar.

Ajdå! Bangeneratorn är inte är inte lika avancerad som ett sidoscrollandes plattformsspel. Jämför verkligen inte med ptjaa, fasiken, det kan inte fanns något spel att jämföra MED. Eller jo just ja! ModNation Racers finns ju! Men, det gamla spelet kan man lätt ha glömt bort vid det här laget! Tecknad Mario Kart klon skulle vara bättre i jämförelse än Little Big Planets eller? Worms?! Gah!

Skrivet av FZ:

Gillar du att dominera raksträckor kan du alltså ställa ner frekvensen kurvor till ett minimum och tvärtom om du älskar en snårig, omedgörlig bana. Det ser uppfriskande användarvänligt ut och man ser direkt effekterna av att pilla med reglagen på den lilla kartan som ändras dynamiskt.

Vilket simulatorspel har haft möjligheten att generera banor på upp till en mil, med dynamisk dag/natt och (HÄR är spekulation, vet inte ännu med 100% säkerhet att det kommer finnas i bangeneratorn) dynamiskt väder OCH sen kunna ta dom banorna online? Jag kan inte kan komma på något, kan ni?

Skrivet av FZ:

Efter att ha demat klart bangeneratorn tar Yamauchi på sig sin allra bästa ”det här ska väl ändå tillfredsställa pöbeln”-blick och vänder sig mot den andra, lite mindre tv-apparaten i rummet. Han lyser upp igen och manar alla speljournalister att komma fram.

Bangenerator delen får 3/5 tummar av mig för att den sista sektionen inte fick mig att tänka på att någon faktiskt tjänar pengar på det här.
:up::up::up::down::down:

Skrivet av FZ:

3D-glasögon delas ut. En och en får vi gå fram och kika närmare på fotoläget som alltså stödjer 3D. Det är läckert att se hur den stillastående bilen tycks röra på sig när jag cirklar runt den (konstigt nog försvinner den helt när jag går bakom tv:n men dyker som tur är strax upp igen) men så särskilt speciellt känns det inte.

Det var den där Batmobilen igen, va? Bra att det inte känns så särskilt. Vad jämför du med? Hur ser det ut utan 3D? Vad har du sett som ser bättre ut? Vad kunde man göra för inställningar på kameran? Eller, kunde man ens göra det alls?
Låter snarare som att du ger ett första intryck om hur du känner för 3D snarare än vad spelet hade att visa upp.

Skrivet av FZ:

Handsken är kastad, Mario

- 8) - - - - - - :\ - - - :evil:

Skrivet av FZ:

Yamauchi har sparat det ”speciella” till sist. Och jösses, något mer flippat än det här lär den lille japanen aldrig bjuda på igen – han har inkluderat ett gokart-läge i spelet!

JÖSSES! Va flippat! Gokart!! Vad ska han tänka på här näst?! Motorcyklar?! Ahh, nej, det har han gjort, uhhhmmm ja, finemangs!

Skrivet av FZ:

Ursprungligen var det här ett skämt från Yamauchis sida, något han funderat på till Gran Turismo 6 men som letat sig in i femman. Uppenbarligen ska det vara ett ganska komplext läge där fysiken hos föraren påverkar fart och kurvtagning. Om det här innebär att man kan kontrollera både karten och föraren oberoende av varandra återstår att se – blir det så kan det här vara det coolaste som hänt racinggenren sen man hittade gaspedalen.

Och kanske, bara kanske, kan det ge Kazunori Yamauchi lite status bland kidsen.

Ja, kanske!

Skrivet av GTPlanet.net:

115,909 Topics, 3,738,328 Posts, 140,829 Registered Users[/b]

Finns viss risk att det går hem hos "kidsen" jao.
2/5 tummar.
:up::up::down::down::down:

12 av 35 Möjliga tummar och jag är verkligen inte en kunnig person när det kommer till journalism.
Tycker ni på redaktionen själva att den här artikeln är bra nog skriven?

Tre dagar kvar till TGS, kan ni snälla skriva en bättre artikel efter det?

Edit 1: Nähe, det blir en sketalång post istället.

Citerar lite kommentarer från FZ-Användare gällande artikeln i denna post istället ifall någon skulle få lust till att svara på mitt inlägg.

Skrivet av papper:

B-spec fanns väl i Gran Turismo 4 vad jag minns.

Edit: Fast det verkar ju klart som att dom byggt vidare på koncept i 5:an.

Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Någon vakna på fel sida om sängen imorse?

Hoppas Ap@n syftar på skribenten och inte Soulless.

Skrivet av KlosterKatten:

Du vill hellre ha någon som hypear över? Tycker det var en okej åsikt för något som inte sitter och kråmar sig av lycka så fort dom ser spelet. Ser fram emot det själv men det är ingen jävla gudagåva till spel.

Du hade inte velat att jag skrev en artikel om Starcraft 2, jag har lirat 25 matcher online, inte varit i närheten att vinna ett enda. RTS är långt ifrån min genre av spel och jag skulle inte kunna ge en journalistiskt bra bild av det till majoriteten av spelare som faktiskt är intresserade av RTS. Nej, man ska, och bör inte vara totalt fanboy-muppad av ett spel när man recenserar det men det här var en artikel som var väldigt, väldigt dåligt skriven.

Skrivet av hawk:
Skrivet av Soulless:

Jag har hellre nån som iaf verkar intresserad av spelet och det utvecklaren säger än någon som bara måste smyga in spydigheter i varje paragraf.

Som sagt, hela intrycket man får av artikeln är att skribenten helst av allt sluppit reportaget och om detta inte var menat så har jag missuppfattat sarkasmen och ironin i artikeln, men personligen tror jag skribenten i fråga inte är det minsta peppad på GT5s release och enligt mig inte rätt person att skriva om spelet.
För den humor som ibland glänser i Fragzones artiklar var inte närvarande denna gång.

Jag håller faktiskt med, det kändes mer än lovligt oengagerat. Som du säger känns det lite som att skribenten helst hade stannat hemma.

Och om jag skulle försöka sätta fingret på vad detta handlar om så är det nog att artikeln i princip är vad jag kan anta är en kronologisk redogörelse för händelseförloppet vid en ospecifierad pressträff.

Om skribenten trots allt har någon som helst åsikt om själva spelet (positiv eller negativ) så är jag övertygad om att det hade blivit mycket bättre läsning om han släppt loss lite. Detta kändes som att skribentens åsikt om spelet är "meh" och artikeln blev som en följd av detta "meh" x2.

Efter att ha läst artikeln frågar jag mig faktiskt vad jag förväntades få ut av den. Varför skrevs artikeln alls?

Förväntades jag vara intresserad av denna pressträff? I så fall är nog felet bara att jag inte är tillräckligt GT-nördig.

Skrivet av Ish:

Artikeln kändes ju mer än lite subjektivt skriven om man säger så. Men jag har alltid vart ett GT fan, och vet att det kommer leverera, så jag hänger inte läpp för en halvdann förtitt.

Skrivet av immix.eMp:

Sämsta artikeln på länge från FZ. Skribenten borde skämmas. Visst att man inte gillar han som presenterar spelet.... Men vad F har det med själva spelet att göra? Fokusera på det som är viktigt för oss läsare istället!

1
Skriv svar