Eidos bemöter konsolrädsla
Deus Ex 3 släpps till fler plattformar än pc och många är rädda att det ska förenkla spelet.
Don't fear the console...
Det är ingen som hindrar dem från att göra ett djupt/svårt/smart spel till konsol, tvärt om. Halo Reach lär ju bli en storsäljare och det innehåller ju en hel del med djup än dina vanliga FPS (Cod/BF).
Dock så är snarast risken att målgruppen på alla plattformer minskar (även PC) då du tappar yngre spelare och casuals till förmån för gamers. Personligen tror jag att om de gör ett nog bra spel kommer även en del icke-gamers sätta sig in och spela det i alla fall bara för att det är så pass bra
Tror att många utvecklare missförstått oron, det är inte innehållet i storyn, utan hur du får ta del av den som är det avgörande. Multiplatform funkar om man anpassar för varje medies fördelar och undviker nackdelarna. I.e inte samma dynga rätt av till alla plattformarna.
A badly drawn wolf
Hmm än så länge har jag inte sett något djupt spel till denna generationens konsoler. Sorgligt nog fanns det en del djupa spel på PS1 t.ex men vi ser inte något sådant nu för tiden, Allt är så jävla simplifierat så alla konsol tards ska kunna spela det. Sorgligt men sant, förövrigt äger jag både en PS3 och 360 så nej jag bashar inte utan att ha själv spelat en massa konsol spel.
Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.
Konsoller är väl tänka för fattiga som inte har råd att hålla sin dator uppgraderad i takt med att utvecklingen går framåt.
Hahaha en massa +++ på det inlägget
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.
Konsoller är väl tänka för fattiga som inte har råd att hålla sin dator uppgraderad i takt med att utvecklingen går framåt.
Fattig och fattig. Jag är uppväxt med tv-spelande helt enkelt. Orkar inte hålla på och pilla med en dator för att spela ett spel.
Mindre risk för kraschande också.
Where are we runnin'?
fina ord.. men saken är ändå att man som pc-spelare märker direkt om spelet man spelar är tänkt för konsoll lr inte. Finns klart ett par undantag men i regel så märks detta direkt. det skummaste är ju slutet i R6 Vegas 2 där spelet fram till slutfighten är mer lr mindre soldat-sim men sen kommer det en slutboss som skär sig helt och hållet från tidigare stämning/gameplay
Personligen blir jag varje trött varje gång jag hör PC folk gnälla om sånt här för alla vet att det är ren BS egentligen. Sen så verkar ju varenda en av dessa PC gamers totalt glömt bort att PC har den mest spelförenklande funktionen någonsin på sin sida...gissa vad...jo Quicksaves.
Sen så hade spelena med all säkerhet blivit som det är idag med eller utan konsoller i vilket fall för att utvecklare idag måste nå ut till en större massa för att ett spel ska kunna ge vinst.
Skogsvilden: Min uppfattning av "nytta" med en spelkonsol är att utvecklarna kan göra spel utefter en bestämd hårdvaru platform (du behöver ALDRIG uppgradera t.ex ett PS3 för att spela ett PS3 spel allt funkar utan krångel)
Bara det att man kunde använda ctrl-c och ctrl-v på text i ettan är ju något som inte kan komma med konsolerna. Inte heller lär man få skriva koder själv utan det blir nog mer som i tvåan, automatiserat.
Styrkontroller blir främst konsol-anpassad och PC spelarna får nöja sig med konsol-känsla. Och eventuellt mindre nivåer eftersom 512MB ram inte räcker långt...
Jag har låga förväntningar.