Medlem

Fantastiskt! Blir ett givet köp imorgon!

Medlem

Undra när folk ska lägga ner "Vilket är bäst av PC-Konsol?". Det är en jävla smaksak, "Jag gillar det spelet, jag gillar xbox-dosorna, jag gillar PS3 design" osv.

Vi alla gillar olika saker, och sen kan ni sluta gråta för att Halo Reach fick 5/5. Han kanske tyckte det i sin sak, där igen kommer vi till att alla människor har olika smak.

Och så vitt jag vet, finns det inte auto-aim i MP på något spel. Kanske något skitspel. Och sen finns det i SP, och det kan man stänga av.

Så för i h*vetet, sluta gnälla om det där jävla kriget mellan PC-Konsol, PC-Mac, 360-PS3.

Sen så ligger så ligger Halo 1,2,3 på Top10 listan över mest sålda exemplar, men också MW1, World at war och MW2. Så eat sh*t and die fanboys.

Halo är en bra spelserie och kommer alltid vara.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

PS. Spelet kostar 299:- på elgiganten, jag beställde precis.

Wow, hur gick det till? Jag beställde från Elgiganten igår och då gick det på 499:-. De sänkte alltså med en tvåhundring direkt efter det. Haha, vilken tajming... Skulle ha väntat en dag till.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av spoj4n:

quake 3 > halo

Quake 3 saknar du Forge, Firefight, splitscreen, bra kampanj/story, fordon, armor abilities, invasion, racing, bra AI m.m.
Quake 3 är riktigt kul, men går inte att jämföra direkt utan att få en skev bild. Det är ett gammalt PC-spel, bra, men såväl grafik som gameplay och innehåll är daterat.

Vad ska du med bra AI, splitscreen, story och racing i ett rent och skärt multiplayer fps att göra? Grafiken må vara utdaterad, men gameplayet är det absolut inget fel på i dagens läge. Allt beror ju på vad man själv som gamer vill ha för typ av spel.

Jag hade gärna spelat Reach, men jag varken äger eller kommer att köpa ett 360 så jag säger pass!

Medlem

Får man kortare laddningstider av att installera Reach på hårddisken? Eller är det bättre att köra från skivan, som det var med Halo 3?

KoP
Medlem
Skrivet av XploD:

Det är helt absurt hur vissa personer försöker försvara handkontrollen och insisterar på att det är minst lika bra känsla med det som med mus och tangentbord. Herregud, vad kommer härnäst, ska ni försöka övertala oss att 1+1=3 också?

Och det är minst lika absurt att i varje tråd som handlar om något fps spel på konsol ska någon finnig, svettig pc-spelare sticka in ansiktet och börja skrika om hur hemskt det är att spela med handkontroll. Gå vidare, det börjar bli gammalt.

Inaktiv
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av spoj4n:

quake 3 > halo

Quake 3 saknar du Forge, Firefight, splitscreen, bra kampanj/story, fordon, armor abilities, invasion, racing, bra AI m.m.
Quake 3 är riktigt kul, men går inte att jämföra direkt utan att få en skev bild. Det är ett gammalt PC-spel, bra, men såväl grafik som gameplay och innehåll är daterat.

Vad ska du med bra AI, splitscreen, story och racing i ett rent och skärt multiplayer fps att göra? Grafiken må vara utdaterad, men gameplayet är det absolut inget fel på i dagens läge. Allt beror ju på vad man själv som gamer vill ha för typ av spel.

Jag hade gärna spelat Reach, men jag varken äger eller kommer att köpa ett 360 så jag säger pass!

Mm för nu ska vi se här. Du radar upp Halos olika speltyper eller vadå? Vad behöver man mer än deathmatch och CTF i dessa spel? Allt annat är skit som knappt någon lirar ändå.

Sen ditt jävla whine över att alla har bra aim på PC. Ja? Vad är det med de då? Om alla har samma fördel så är det ingen som bryr sig, då är det de som har det lilla extra som dominerar.

Finns inget argument som väga upp skit kontroller på konsol i FPS spel. Tredje persons spel däremot är ist fan alltid bättre på konsol.
Det enda Halo har bidragit till FPS scenen är fördummandet av FPS spel. Jämför bara Bioshock med Systemshock 2, det gick från RPG-FPS till ett helt vanligt FPS med lite extra karaktärsbygge. För det hade varit för avancerat med alla menyer och möjligheter på konsol.

Inaktiv

Recensenten har helt rätt. Ett mästerverk. För er som inte har en 360 så är det värt att köpa en för detta.

Att sedan spelet är så grymt billigt på mediamarkt, elgiganten med flera gör att INGEN borde vara utan detta.

Finns nog inget spel som ger så mycket för pengarna som detta.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av XploD:

Det är helt absurt hur vissa personer försöker försvara handkontrollen och insisterar på att det är minst lika bra känsla med det som med mus och tangentbord. Herregud, vad kommer härnäst, ska ni försöka övertala oss att 1+1=3 också?

Och det är minst lika absurt att i varje tråd som handlar om något fps spel på konsol ska någon finnig, svettig pc-spelare sticka in ansiktet och börja skrika om hur hemskt det är att spela med handkontroll. Gå vidare, det börjar bli gammalt.

Statement + 1!

Medlem

Haha att dom orkar våra storkar


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Recensenten har helt rätt. Ett mästerverk. För er som inte har en 360 så är det värt att köpa en för detta.

Att sedan spelet är så grymt billigt på mediamarkt, elgiganten med flera gör att INGEN borde vara utan detta.

Finns nog inget spel som ger så mycket för pengarna som detta.

Nej... bara nej.

Medlem

- Svårt att hitta rätt

Jag hade inga problem att hitta rätt

Medlem

Blev så besviken på ODST men detta visar vad HALO är.. Håller med recensenten MÄSTERLIGT. Givet köp om man har x360 dammande hemma.

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av azynkron:

Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Lol.

Vad betyder utmanar för dig? Halo slår alla spel på försäljningslistorna och till skillnad från andra spel på PC och PS3 så är det ROLIGT att spela.

Sitter ju ungefär en miljon spelare varje dag och lirar Halo 3 fortfarande. Xbox är för hardcores.

För övrigt så kommer Reach sälja sönder allt annat som kommer detta år. Cataclysm är ett undantag.

Halo Reach fick 5/5

Killzone 2 = 4/5
Uncharted 2 = 4/5

Säger väl då något?

Don't fight trolls with fanboyism! Du skämmer ju nästan ut dig själv lika mycket. Kolla på Grumbledock istället, så ser ett konstruktivt inlägg ut.

Skrivet av ThinBoi:

haha, "i rymden kan ingen..." som +. vilken jävla pajas:p

"För mycket fritid och för lite bakom pannbenet, Thinboi has it!"

Du kan väl komma med något annat istället? Halo äger ju dom flesta spelen på Konsol inom FPS.

123
Skriv svar