Robot
NHL 11

Med osviklig precision prickar EA in hösten med ett nytt hockeylir. Frågan är om nyheter som klena klubbor och sämre målvakter är vad som krävs för ett toppbetyg.

#electronic-arts, #nhl-11, #nhl-10


Medlem
NHL 11

Släpp d till PC oxå...
löjligt att bara släppa det till Konsoler...

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem

NHL 11 medför bättre spelförändringar mot NHL 10 än vad NHL 10 gjorde mot NHL 09. Grundat på spelande av demot i ett antal timmar.

Bra timing med releasen av NHL 11 och starten av elitserien. Spela några matcher, fixa middag och sedan trycka i sig middagen medans man ser AIK (Skellefteå!) spela. Suuuuwwweeeeeet!

Medlem

Släpp det till Wii också tycker jag!
Saknar EA's NHL serie på Nintendos konsoller nuförtiden


signatur
Medlem

Jag antar att Elitserien är spelbar, men kan man köra AIK(riktiga AIK:p) i "manager-mode" ?

Medlem

hur är det på wii ?????

Medlem

nhl10 med att en klubba kan gå av, wow... och man kan hoppa också det måste vara något nytt!

Medlem
Skrivet av DiDDi:

nhl10 med att en klubba kan gå av, wow... och man kan hoppa också det måste vara något nytt!

Fysikmotorn som gör att spelet känns som ett helt nytt spel kanske man inte ska glömma!?
Eller läste du inte recensionen?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Spelar bara be a pro å det läget är det för få nyheter i år tyvärr.

Wii får ett eget NHL lir http://www.gametrailers.com/video/review-nhl-slapshot/704415

Mer arcadigt

Medlem

Tjaaaa, som sagt kanske nyheterna i detta och liknande spel (läs: EA:s sportspel, uppföljare i allmänhet) är få, men ett givet köp är det i alla fall! Har älskat denna serie från NHLPA 93 o framåt!

Synd bara att PS3ans spel kostar skjortan, annars hade nog detta varit det första av många spelköp i höst. FIFA 11, F1 2010 och Gran Turismo 5 kommer ju också. Nu blir det att vänta med dessa inköp ett tag... :\


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

Släpp d till PC oxå...
löjligt att bara släppa det till Konsoler...

Peace Out

Jag lirade de gamla NHL liren på PC med. Men sen jag skaffade PS3 så förstår jag att man inte lägger tid och pengar på att utveckla spelet till PC. Visst skulle det säkert funka, men det går verkligen inte att spela utan handkontroll!

Medlem

Blir inte ett köp.....

Medlem

Saknar att recensenten helt och hållet uteslutit Be a GM- läget som är omåttligt populärt vad jag vet...
Blev väldigt besviken över detta, är det alltså exakt samma som i NHL 10? För det innehåller en hel del krav på förbättringar från min sida...vore kul med komplettering om detta!

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Spelar bara be a pro å det läget är det för få nyheter i år tyvärr.

Wii får ett eget NHL lir http://www.gametrailers.com/video/review-nhl-slapshot/704415

Mer arcadigt

Samma här.
Önskar dem kunde sätta in att man kunde lira i annan liga än NHL i Be A Pro.
Jag hoppar detta tills det blir ett par hundringar billigare och kör FIFA 11 tills det sker.

Avstängd

Köper detta endast för att AIK är med i år :D:D:D Ska liras mot kompisarna sedan också.

Avstängd

@MenacE
Nu är det ju inte direkt billigare till 360n direkt, men du kan förboka NHL 11 till PS3an på Siba för 499kr!

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av Ruffsen:

Släpp d till PC oxå...
löjligt att bara släppa det till Konsoler...

Peace Out

Jag lirade de gamla NHL liren på PC med. Men sen jag skaffade PS3 så förstår jag att man inte lägger tid och pengar på att utveckla spelet till PC. Visst skulle det säkert funka, men det går verkligen inte att spela utan handkontroll!

90% av alla jag känner sitter o spelar sånna här spel med Xbox 360 controller som går att köra på PC...
Så var du har fått d i från att d inte e lönsamt d vet jag inte.. Många skyller på att d laddas ner mkt spel ti PC många betalar inte, men hela grejen e d att "Xbox360/PS3" spel läggs upp mkt mer än vad ni tror... PC framstår som mini i gemnförelse med Konsoll spel..

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

90% av alla jag känner sitter o spelar sånna här spel med Xbox 360 controller som går att köra på PC...
Så var du har fått d i från att d inte e lönsamt d vet jag inte.. Många skyller på att d laddas ner mkt spel ti PC många betalar inte, men hela grejen e d att "Xbox360/PS3" spel läggs upp mkt mer än vad ni tror... PC framstår som mini i gemnförelse med Konsoll spel..

Peace Out

Finns säkert massor av "upplagda" spel till ps3. För det är ju lätt att få igång rippade/brända spel på den.
Kom nu inte och dra med den gamla nyheten att nån skogstomte lyckats knäcka ps3an. För det han gjorde funkar på typ 1% av alla spel som finns. Dels så funkar det inte om du uppdaterar firmware till en nyare version. Vilket nyare spel oftast kräver för att funka.

360 är mer infekterad av piratnissar tyvärr. Men kom inte och påstå att någon annan plattform än pc har större "piratmarknad".


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Ruffsen:

90% av alla jag känner sitter o spelar sånna här spel med Xbox 360 controller som går att köra på PC...
Så var du har fått d i från att d inte e lönsamt d vet jag inte.. Många skyller på att d laddas ner mkt spel ti PC många betalar inte, men hela grejen e d att "Xbox360/PS3" spel läggs upp mkt mer än vad ni tror... PC framstår som mini i gemnförelse med Konsoll spel..

Peace Out

Finns säkert massor av "upplagda" spel till ps3. För det är ju lätt att få igång rippade/brända spel på den.
Kom nu inte och dra med den gamla nyheten att nån skogstomte lyckats knäcka ps3an. För det han gjorde funkar på typ 1% av alla spel som finns. Dels så funkar det inte om du uppdaterar firmware till en nyare version. Vilket nyare spel oftast kräver för att funka.

360 är mer infekterad av piratnissar tyvärr. Men kom inte och påstå att någon annan plattform än pc har större "piratmarknad".

I skala är definitivt PC's "piratmarknad" störst, rent procentuellt så tror jag allt att Sony PSP har den överlägset största.

Inaktiv

Blir grymt det här! Men håller med, segt med fighter o gruff efter avblåsningar. Även om det är realistiskt så är det i spel mer drygt än nödvändigt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av blodChoklad:

Spelar bara be a pro å det läget är det för få nyheter i år tyvärr.

Wii får ett eget NHL lir http://www.gametrailers.com/video/review-nhl-slapshot/704415

Mer arcadigt

Samma här.
Önskar dem kunde sätta in att man kunde lira i annan liga än NHL i Be A Pro.
Jag hoppar detta tills det blir ett par hundringar billigare och kör FIFA 11 tills det sker.

Be a Pro är utökat att du kan börja spela i dom kanadensiska ligorna för att sedan bli uppsnappad av en scout i något NHL lag.

Medlem

sportspel hör hemma på konsol. blir en utmärkt julklapp!

1
Skriv svar