Kommer inte ihåg vad spelet heter..

Medlem
Kommer inte ihåg vad spelet heter..

Såg en film för nåt halvår sen om ett strategispel i WW2-anda. Man kunde zooma ut väldigt långt och se enheterna röra sig, när man zoomade riktigt långt ut såg spelplanen lite ut som ett strategibräde och det stod typ generaler runt omkring bordet. Man kunde även zooma in mycket och styra enheterna en och en. Spelet var under utveckling då tror jag...det såg jävligt skoj ut men sen har jag glömt bort att kolla upp detta spel..

Hoppas någon har nåt tips!

Medlem

Kan det vara R.U.S.E du syftar på? http://ruse.uk.ubi.com/

Medlem

Japp, det var detta! Tackar!

Inaktiv

Ursäkta om jag kapar tråden, men jag tänkte skriva i samma ärende..

Försöker komma på vad ett spel heter, som jag sett en trailer för här på FZ förut.
Det jag minns är att det var krigföring mellan olika sidors svävande världar. Har för mig landmassorna hölls uppe av propellrar osv.

Verkade vara ett charmigt spel, och med en hel del humor.
Tips vore uppskattat.

Medlem

Kan det vara http://www.fz.se/spel/greed-corp/ps3 kanske?

En inte fullt så vild chansning från min sida

Inaktiv

Helt riktigt NoName, tack!
Heh, var ett tag sen jag såg trailern uppenbarligen, då det släpptes Q1 i år.. Sen var det bara till konsol också, det mindes jag inte ><

Läste en recension som nämnde Carcassone i texten, låter underbart.
Dags att peta på nån konsolägande polare för att prova demo iaf. Cheers!

Medlem
Skrivet av prophetic:

Helt riktigt NoName, tack!
Heh, var ett tag sen jag såg trailern uppenbarligen, då det släpptes Q1 i år.. Sen var det bara till konsol också, det mindes jag inte ><

Läste en recension som nämnde Carcassone i texten, låter underbart.
Dags att peta på nån konsolägande polare för att prova demo iaf. Cheers!

Inga problem

Det finns verkar dock finnas till PC, iaf. enligt FZ.

Inaktiv

Hm PC-släppet verkar vara kraftigt försenat. :/
Men de verkar iaf ha tagit intrycken från konsolversionen och försökt förbättra det, så det kan ju fortf bli bra

1
Skriv svar