Inte här med!!! (Rösta om nya layouten)

Medlem
Inte här med!!! (Rösta om nya layouten)

Jaha då var det dags för ännu en sida att tappa huvudet helt och inrikta sig på fullkomlig idioti!!!

Seriöst, jag har gett ert nya layout chansen, tänkte att ok jag är ovan med ny layout men det blir bäätre när jag blir van men tyvärr inte känslan blir bara värre och värre...

Ni hade en sida som var ren, praktisk, snygg, snabb allt som behövdes av en spelsida...

Nu har ni, Kaos, reklam, slött, reklam, skräp layout, reklam, oorning, reklam, fult och sa jag reklam?

Hur kan ni se detta som en uppgradering, är mer som att gå från något bra till en sida till 90talets början med alla blip, blops som fanns på den tiden, sorry här tappade ni en medlem fort....

Redaktör

Jag tror det handlar om vana. Som ny besökare tar det alltid ett tag att lära sig hitta, och med tanke på hur många länkar det låg på framsidan på förra sidan tror jag nykomlingar hade det ganska kämpigt. Det är bland annat det vi försökt undvika med den nya layouten. Vi kommer fortsätta att justera och ändra för att göra den bättre. Samma sak med prestandan.

Apropå reklam är mängden ganska lika i den gamla och nya layouten. Det som skiljer är att den ligger på nya ställen och syns bättre, samt att det kördes så kallade big bangs förra veckan.


signatur

Försök att se förbättringarna istället cRYPT0NiT3, livet blir lättare så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har vant mig vid det mesta men håller med, sidan är så slö. Jag sitter på en Macbook core 2 duo och förstasidan hackar ju när jag skrollar, det är inte så många sidor som brukar lyckas med det. Önskar fortfarande att man ska kunna få välja att ta bort en del rutor om man vill, när framsidan ändå är uppdelad i massa fönster kan man väl få stänga en del fönster så att sidan flyter bättre. Det hade varit skönt att få stänga fönster som inte är intressanta.

Medlem

Jag stör mig (bara jag?) på att bilden ser ut att höra till nyheten ovanför, då man är van med rubrik+text före bild/film.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Den är klart sämre än den förra versionen! Sämre översikt och bra mycket segare.

Men det absolut sämsta med sidan är kommentarknappen! Jag förstår inte hur ni i redaktionen tycker att det är bättre att man kommer till nyheten istället för forumsektionen...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Den är klart sämre än den förra versionen! Sämre översikt och bra mycket segare.

Men det absolut sämsta med sidan är kommentarknappen! Jag förstår inte hur ni i redaktionen tycker att det är bättre att man kommer till nyheten istället för forumsektionen...

Exakt, ibland har man redan läst nyheten och vill bara läsa de nya kommentarerna som är nya.

Antikvitet

Har ni sett att kommentarknappen nu går att mittenklicka på? Ändringen sjösattes tillsammans med en mängd andra under eftermiddagen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Har ni sett att kommentarknappen nu går att mittenklicka på? Ändringen sjösattes tillsammans med en mängd andra under eftermiddagen.

Jag måste bara fråga, vad spelar det för roll att man kan klicka upp en ny flik när man ändå kommer till nyhetssidan?

Medlem

Ptja, man vänjer sig ju sakta men säkert (som förra gången), men det vore trevligt om man kunde ställa in så att menyn i nederkant antingen sparade senaste inställning eller var valbar om man vill se den eller inte, personligen har jag noll nytta av den, förutom den gröna rutan för att gömma den

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Jag stör mig (bara jag?) på att bilden ser ut att höra till nyheten ovanför, då man är van med rubrik+text före bild/film.

Åkte man dit igen då.. (surfade in på civ5s "kommentarer" istället för Formel1's nedanför).

Problemet är egentligen INTE bildplaceringen..
utan att nederkanten av en sporadisk heltäckande bild känns 4-8 gånger starkare som en artikelram än den svaga nyansskillnaden i bakgrunden ovanför, SPECIELLT om det råkar vara den ljusa nyansen.

2 lätta lösningar (finns fler sätt):
•Starkare kontrast mellan nyheterna så det trumfar en eventuell bilds ofta mörka intryck.
•Dra en 2-4 pixel tjock linje mellan artiklarna som är mörkare än bildernas genomsnittssvärta.

Jag förstår dock om ni vill bevara en mer homogen bakgrund då den ser renare ut (tyvärr populärt numera).. inte speciellt intuitivt dock. :S

Jag hoppas ändå ni funderar på detta.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tycker den nya designen är lättare att få en överblick med.. förstår dock inte varför forumet och sånt är samma design som förr??? Förvirrande.

[€dit] något jag stör mig på är att smileysarna fortfarande gör att texten ser fuckad ut.. såg det nu när jag hade skrivit en smiley gubbe och blev påmind.


signatur

Have a good time!

Frilansare

Brain - Forumet tar lite längre tid än det övriga att få bukt med. Men det ska också ändras!

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Jag stör mig (bara jag?) på att bilden ser ut att höra till nyheten ovanför, då man är van med rubrik+text före bild/film.

Var det så här på FZ förut? Jag surfade runt lite nu och hittade inte någon sida som hade rubrik före bild utan bilden var ovanför rubriken. Kollade bland annat Dn, Svd, Aftonbladet, Scientific American, Kotaku m.fl.

1
Skriv svar