Zelda till Wii, hur överskattat är det på en skala?

Medlem
Zelda till Wii, hur överskattat är det på en skala?

hej

har länge läst och hört mycke om att zelda till wii ska va så bra och skojjigt och allting.

Och då äntligen köper jag det och spelar i 5 timmar, spelar mej förbi första staden där då man bara kutar omkring och gör saker, de va väl sisådär underhållande och höll mej kvar men när ja kom förbi det, kom förbi när man va varg första gången och hamna i de där ap templet me massa apor överallt som man ska rädda. Asså ja blev super ut tråkad och jag kan inte förstå hur de där spelet har så bra kritik.

Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.
De är ju så innehålls löst så man mår illa.

Vad har andra för tankar om det, igentligen?
Om man ser under den här knasiga överskattningen som verkar ha immat igen allas syn på de här spelet.

PaZ
Medlem

Zeldaserien handlar inte om exp på det traditionella sättet, istället lär man sig nya attackar vid vissa fasta punkter, hittar nya vapen etc. Twilight Princess är inte det bästa spelet i serien, och Zeldaspelen har ju ett visst stuk som vissa gillar, andra inte. Det är fortfarande bra, tyckte jag.

Medlem

Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!

Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8

Medlem

Sålde mitt Wii efter spelat igenom bla, Zelda Twillight Princess då jag tyckte maskinen bara stod och damma efter de. Men måste säga att jag verkligen gillade de spelet. Allt ifrån miljöerna till själva äventyret i sig vart så välbalanserat bortsett ifrån den lite långtråkiga inledningen som jag dock upplevde som mysig =). Wiimoten hade ett perfekt kontroll schema vad jag minns som gjorde de roligt att spela.
Man fick fler moves och fler items att använda ju längre in i spelet man kom. Ingenting vart någonsin oklart utan man visste precis hela tiden vart man skulle och vad man skulle göra.

Tror du måste dock ta dig förbi den långtråkiga början på spelet så du får utforska resten av världen och dess olika miljöer. Nu minns jag inte allt exakt men har för mig spelet öppnar upp sig en aning efter du tagit dig förbi första templet och det är då spelet kommer in i ett högre tempo.

Nej som sagt de är ett av få Wii spel som jag tyckte vart en klar 5/5.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Jag körde ett par timmar Twilight Princess på Gamecube och det var inte i närheten så bra som Zelda 64/Ocarine of Time.

Medlem

Hela Zelda serien är enormt underskattad. Man kanske provar för exempelvis OOT i 5 minuter och sen kastar det i ett hörn utan att ens gett det en riktig chans. OOT är det bästa i serien enligt mig:) Och det där som PaZ sa stämmer, att det handlar om en smaksak. Vissa gillar det och andra inte. Men som sagt, en enormt underskattad serie som man verkligen borde ge en chans!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

PaZ
Medlem
Skrivet av Jozo:

Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!

Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8

Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Jozo:

Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!

Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8

Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten

En enormt onödig förändring imo varför göra det spegelvänt :S?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Jozo:

Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!

Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8

Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten

Jo jag vet! Jäkla inkompetenta högerhänta som förstör

Tråkigt nog så har jag ju inget GC, så jag får tyvärr klara mig med en högerhänt Link! Det är bara att hoppas att det kommande Zelda-spelet har en option angående vilken hand han har svärdet i...

Medlem

Kunde köpt spelet till GC och kört på wii med en dosa och minneskort. Gör jag på senare tid när jag spelade om det.


signatur
Medlem

Kanske är lite överskattat men ändå ett väldigt bra spel. Men svårt att sätta ord på det.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.

Haha, om du ger dig på ett (relativt traditionellt) äventyrsspel och förväntar dig ett RPG så är det lätt att förstå att du blir besviken.

Du får bara "riktig" EXP när du spelar Zelda. D.v.s., erfarenhet som gör dig bättre på spelet. Link i sig blir starkare genom att hitta ny utrustning och hjärtbitar.


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem
Skrivet av JediMB:
Skrivet av Ballong:

Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.

Haha, om du ger dig på ett (relativt traditionellt) äventyrsspel och förväntar dig ett RPG så är det lätt att förstå att du blir besviken.

Du får bara "riktig" EXP när du spelar Zelda. D.v.s., erfarenhet som gör dig bättre på spelet. Link i sig blir starkare genom att hitta ny utrustning och hjärtbitar.

Zelda spelen är inte baserade på levlande och att hitta nya items. Förutom att man får nya items genom spelets gång. Så om du förväntar dig en MMO-känsla när du köper dig ett zelda spel, så kan du helt glömma det.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Man köper Zelda för den otroligt spännande storyn! Likadant är det med Mario-spelen. ^^ (Obs: Ironi)

Nej, Zelda är helt enkelt en egen genre, precis som att Metroid Prime-spelen inte är FPS utan FPA.

Medlem

Actionäventyr är ingen ovanlig genre, egentligen. Det finns ju Okami, och inte så långt bort heller ligger God of War. Och Metroid, förstås.


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem

Det är lite skillnad på hur God of war och Zelda är upplagt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det beror väl på hur mycket man gillar / inte gillar spelet.

Medlem

Det nya Zelda till Wii ser jag fram emot!

Medlem

Jag pluggar in min gc kontroll och stoppar in min gc version av TP i wii't.
I dom lägena undrar jag om det var någon idé att byta till wii.

Medlem

Zelda serien har väl aldrig varit rollspel inte i min mening i alle fall. Skulle själv sätta serien under Äventyr genren. (Zelda 2 till Nintendo 8-bit hade dock vissa rollspels element t.ex exp/levels)

Som alltid så kan inte alla gilla ett spel. Om man skulle se det på det sättet så skulle egentligen aldrig en speltidning/spelsite kunna ge ett spel högsta betyg ;D

Medlem

Twilight Princess är ett av de bästa spelen jag kört oavsett konsol. Jag har ingen erfarenhet av tidigare Zelda-spel och kan därför inte göra en god jämförelse men Twilight Princess var något nytt och unikt för mig när det släpptes till Wii. Själva känslan och den mysiga atmosfären är helt fantastisk!

Medlem

1+


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker att det är det sämsta 3D Zeldat, men det är ett riktigt bra spel, bara det att de tre andra är bättre.


signatur

Chuck Norris counted to infinity - twice.

Skägg.
10 Chambers

Spelade heller aldrig klart det, tog första slottet tror jag men slutade när jag inte hittade ståldojorna så jag kom förbi de där tjurara ovanför murgrönan. Fick aldrig in känslan men det var också det första 3D-Zelda jag lirade. Bättre fastnade jag för DS-titeln #The Legend of Zelda: Spirit Tracks.


signatur
Medlem

Har inte testat det än men är otroligt sugen. Ocarina of Time är ju det bästa spelet som gjorts, är detta hälften så bra så har det en plats i mitt hjärta.

Flakmonkey

Inte det bästa i serien imo, men likväl ett av de bästa spelen till Wii och Gamecube... Fast som andra här nämner, förväntar man sig ett rollspel med exp, grind och meningslösa items så är förväntningarna helt enkelt fel

Medlem
Skrivet av musse1:

Har inte testat det än men är otroligt sugen. Ocarina of Time är ju det bästa spelet som gjorts, är detta hälften så bra så har det en plats i mitt hjärta.

True story.

Själv tycker jag att Twilight Princess var ett helt underbart spel som påminde delvis om Ocarina of Time samtidigt som det hade sin helt egna grej också. Helt klart en av höjdpunkterna i serien. Jag har aldrig förstått mig på folk som ogillar spelet, men så har jag ju också ett stort Zelda-hjärta.

Skrivet av Sebastian Lind:

Själv tycker jag att Twilight Princess var ett helt underbart spel

Förutom den där sekvensen i början, När man skulle fiska med hjälp av att rycka till med Wiimoten. jag gav upp, nära 1,5 timmar utan att lyckas en enda gång. This game is broken tänkte jag och stängde av.
Lite senare lyckades jag, men något omspel har det inte blivit då jag inte lyckas komma förbi den där djävla fiske biten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Körde spelet på Gamecube!

Förresten så fastnade jag på Ocarina of time för en herrans år sedan i templet med en Trummande snubbe! Har aldrig klarat spelet helt


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar