TGS: Sällan har vädret varit såhär vackert förr

Medlem

Måste säga att det ser jävligt najs ut fast att jag inte är ett fan av "realistiska" bilspel.

Medlem

Säger bara woow

Medlem
Skrivet av XploD:

Oj, blev faktiskt besviken av en GT5-film för första gången. Är det bara jag som tycker natt-scenerna och snö-scenerna ser helt förjävliga ut? Sargerna ser ju ut att vara helt utan texturer och mycket av omgivningen känns som att det kommer från TOCA 2? :S

Håller med.

Medlem

Gillar effekterna på rutorna ..
Och dem som klagar över dem .. Har ni ens suttit och kört en bil ?


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Bilarnas fysik, kontrollen och känslan öht har tydligen lidit i GT5, detta kommer FLOPPA.
Jag tror problemet GT5 lidit av är att de trodde de hade gjort ett grymt spel, så kom Forza 3 och de fick se sig slagna och börja om från början (därav alla förseningar), men till slut blev utgivarna förbannade och sa att "enough is enough, släpp de nu så vi får in lite pengar!", vilket betyder att det inte är i närheten av Forza 3 i körkänsla.
Vem bryr sig om regn när det känns som NFS att köra...rallydelen är tydligen inte i närheten av Colin McRae, DTM inte som Forza osv...GT5 är bara fem mediokra spel

Skaffa dig lite belägg för dina påståenden innan du yttrar dig om något sånt du inte har en susning om.
Du får dig själv bara att framstå som ett forumtroll och din trovärdighet försvinner.

Apropå klippet.
Jag gillar det skarpt när man kör bakom en bil i en pöl som i sin tur ger extra mycket stänk på framrutan och som i sin tur försämrar sikten avsevärt.

Medlem

Kul med vädereffekter, utan tvekan.
Frågan är bara om det bara SER snyggt ut, eller om det kommer att kännas?

Dvs, att regn orsakar sämre grepp, att snö och is är ett helvetea att köra snabbt i mm?

Känns som om GT5 kommer bli 95% grafik och 5% spelkänsla.
Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Gillar effekterna på rutorna ..
Och dem som klagar över dem .. Har ni ens suttit och kört en bil ?

Det såg ju inte ut som vindrutetorkarna hjälpte något ens, även om det inte spöregnar så visst fan borde man kunna se klart mellan varven.

Såg ut som alla regndroppar låg kvar på rutan hela tiden även precis efter torkarna dragigt förbi.

Medlem

"Inte speciellt imponerad. Men jag antar att vad som helst som handlar om konsollspel blir nyheter på FZ. "

Inte? Länka gärna då till ett bilspel som har snyggare effekter för till exempel vädret eller ett spel där regnet slår mot rutan lika snyggt som på trailern för jag har då inte sett något sådant spel.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Jimpa_31:

Gillar effekterna på rutorna ..
Och dem som klagar över dem .. Har ni ens suttit och kört en bil ?

Det såg ju inte ut som vindrutetorkarna hjälpte något ens, även om det inte spöregnar så visst fan borde man kunna se klart mellan varven.

Såg ut som alla regndroppar låg kvar på rutan hela tiden även precis efter torkarna dragigt förbi.

Man ser ju ganska tydligt att det spöregnar, och spöregnar det i verkligheten så hjälper inte vindrutetorkarna så mycket. Man ser dessutom att innan bilen åker ut från tunneln så är det bara droppar där torkarna inte går. Man ser även att när det är natt och regnar så regnar det inte lika kraftigt och då har torkarna bättre effekt.

Medlem

Lite fler videos på GTPlanet för dem som är nyfikna.

Medlem

Vi har väl alla sett såna här trailers förut, alltid blir man lika besviken på hur grafiken är när det väl släpps och du sitter där i soffan och ska lira.

De där filmerna är tyvärr inte alls så det kommer se ut, det borde väl alla lärt sig vi det här laget. Antagligen kommer det se ut som Forza 3 en aning bättre.

Rätt kul hur folks luras, det är en flera år gammal konsole. Inte ens dagens Dator spel ser så bra ut. Det är ungefär som att tro att Blizzars ingame trailers är hur spelet ser ut


signatur

AYY LMAO

Medlem

Klart att det var snyggt, konstigt hade det varit annars, men det spelar ju väldigt liten roll i ett bilspel då allt hänger på kontroller och känsla. Om bilen inte beter sig realistiskt så får det vara hur snyggt det vill och ändå vara skit. Och då behöver dom snäppa upp sig ifrån förra versionen.

Medlem

Give me a PS3

Medlem

Jag har bara ett problem med Gran Turismo 5. Jag har läst att bilfysiken är långt under de konkurrerande titlarnas standard. Det blir väl helt enkelt något att arbeta på när de släppt denna titeln, för tro mig, de kommer få så mycket feedback om bristen på fartkänsla och modellfysik att de inte kommer vilja höra ordet av det. Vissa delar av spelet tycker jag att jag har sett prov på fartkänsla i men det är nog just premiumbilarna men inte ens då är det på en imponerande nivå.

Kommer köpa spelet men jag är rädd att "the real driving simulator" kommer låta som ett lamt skämt efteråt. Here goes hoping!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Så mycket gnäl... :S Jag tänker tveklöst köpa det iaf. Dock som nån påpekade.. hoppas inte fysiken är allt för skum.

Ish
Medlem
Skrivet av Twalec:

Så mycket gnäl... :S Jag tänker tveklöst köpa det iaf. Dock som nån påpekade.. hoppas inte fysiken är allt för skum.

Dem har gjort om en hel del i fysikväg sen prologue. Speciellt däcken, dämparna/fjädrarna samt hur vädret påverkar (det sistnämnda fanns ju dock inte i prologue)


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Playseat och G27an väntar och väntar...
Först GGN sen får man köra GT5 !


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

12
Skriv svar