Gräv ner dig i Minecraft

Robot
Medlem
Gräv ner dig i Minecraft

Äntligen kan ens vänner med bättre kontroll över plånboken bli hopplöst beroende av det här spelet också så vi kan lira tillsammans.

Medlem

Mycket bra spel. Införskaffade det för inte så länge sedan och har spenderat bra många timmar grävandes och byggandes.

Inaktiv

Köp!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Det jag ser med spelet är att det utöver att vara roligt och beroendeframkallande nu har helt galet mycket potential. Så sinnessjukt mycket möjligheter för framtida utveckling. Galet.

G.A.L.E.T.

Såg även att vår käre Nylund bloggat om händelsen med en riktigt trevlig länk till [http://www.rockpapershotgun.com/tag/mine-the-gap/ roliga artikelserie.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Bästa spelet! köpte det för 3 månaders sen och har fortfarande inte tröttnat. Grymt kul

Inaktiv

Nackdelen med att det blir gratis är att servrarna blir attackerade av griefers, var precis inne på en favvoserver och hela staden var sprängd och stod i lågor. Lyckligtvis så hade jag gömt min bas så väl att den var orörd


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Har redan köpt det liksom ovanstående, årets spel trots alpha-fas
Rekommenderar starkt alla som har lite tid över att prova på det.

Medlem

Bästa spelet:)

Medlem

Det är inte 100% unikt då det återanvänder många koncept ifrån Wurm Online som Notch som kodar Minecraft tidigare jobbade med (och som blivit mycket sämre sedan han fick mindre inflytande över det).

Dock är Minecraft ett bevis på att indieutvecklare totalt krossar den etablerade spelindustrin i innovation. Notch har sålt närmare 200000 exemplar av spelet, som bara är i tidig Alpha, och dragit i ca 16 miljoner kronor redan i ett sånt här tidigt stadium.

Konceptet med dynamiskt genererade världar som i Minecraft och Wurm Online där spelarna själva skapar ingamecivilisationen och tilllika majoriten av all content kommer bli jättestort, och de stora speljättarna är hopplöst efter med sina scriptade hollywoodfilmsspel på räls som de försöker sälja fantasilöst DLC till istället för att låta spelare och moddare skapa det själva.

Medlem

Testade precis..

Hoppade bara förbi inloggningen..

Medlem

Jag vill testa multiplayer men behöver en server så snälla skicka ett pm till mig med en adress.

Medlem

Är det för nån mer som graik drivrutinerna kraschar i detta spelet ?
Har nvidia 260.3

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Konceptet med dynamiskt genererade världar som i Minecraft och Wurm Online där spelarna själva skapar ingamecivilisationen och tilllika majoriten av all content kommer bli jättestort, och de stora speljättarna är hopplöst efter med sina scriptade hollywoodfilmsspel på räls som de försöker sälja fantasilöst DLC till istället för att låta spelare och moddare skapa det själva.

Nu finns det ju väldigt många bra "vanliga" spel också som industrin spottar ut oavsett att det kommer med DLC etc.

Men det är väldigt trevligt att indievärlden och PC får starka spel som det här med flera. Då som sagt den står för väldigt mycket mer vågade satsningar och risktagande (då det inte är sådana enorma pengar investerade som det är i blockbusterspelen). Vilket leder till mer nyskapande och kreativa spel.

Såg på Rock Paper Shotgun att någon gjort Columbia från Bioshock Infinite i Minecraft.
http://www.rockpapershotgun.com/2010/09/19/built-a-tower-to-t...

Medlem

Tänkte för ett par dagar sen om ni skulle skriva om detta spelet. Å här är inlägget.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting

Denna länk är bra för nybörjare (även fast wikisidan verkar nere).

Medlem

Riktigt roligt och beroendeframkallande spel. Jag har fått flera kompisar att börja spela det och dom kan inte sluta. >=)

Medlem

Konstigt nog väldigt beroendeframkallande..


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

PC exklusivt och har inte ens samma grafik som Crysis, vad ska en PC-gamer göra nu? (sarkasm)
Riktigt fint spel som visar att grafik inte är allt utan att goda idéer och stora möjligheter kan vara minst lika viktigt.
Keep on crafting

Medlem

Livsfarligt spel. Jag och en till spelade MP och trots att servern buggade så att det ej fanns några zombies (eller kanske är någon inställning någonstans?) så fastnade vi alldeles för många timmar.

Vad gjorde vi? Byggde ett fint slott samt planterade blommor. Och hittade ett grottsystem att springa vilse i...

Medlem

Alltid trott att Minecraft var något skräp jag aldrig skulle kunna komma in i. Lite Runescape kanske! Men en dag på fyllan så fick jag för mig att köpa det, och fan, jag ångrar inte det köpet! Det är helt underbart! Fast jag vill verkligen få Survival att fungera i multiplayer. Riktigt lovande spel.

Och det fick mig även att inse hur lite jag verkligen bryr mig om grafik.

Medlem

Betala för o spela det där? Det var då det värsta. O.o

Medlem

Löjligt att något så simpelt kan vara så roligt och beroendeframkallande... Men det är det! Helt klart värt 100 spänn.

Medlem

Har spelat Minecraft både on och offline i några veckor nu. Underbart spel, som bara kan bli bättre.

Inaktiv

Servrar: http://servers.minecraftforum.net/

Synd att det ej finns fler Svenska servrar, fanns en igår dock verkar det som den krashade inatt.

Medlem

Väldigt intressant spel, men det känns som om grafiken är medvetet tillbakaskruvad, snarare än att det är en konsekvens av spelets uppbyggnad.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Väldigt intressant spel, men det känns som om grafiken är medvetet tillbakaskruvad, snarare än att det är en konsekvens av spelets uppbyggnad.

Spelet körs på Java som har väldigt begränsat minne så det blir nog inte mycket snyggare än såhär. Fördelen är ju dock att det fungerar utmärkt på alla operativsystem som har Java.

Sen finns ju skin-packs om man vill piffa upp texturerna:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=12352

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Spelet körs på Java som har väldigt begränsat minne så det blir nog inte mycket snyggare än såhär. Fördelen är ju dock att det fungerar utmärkt på alla operativsystem som har Java.

Klart som tusan att det är ett medvetet designval. Du tror väl inte att solen är fyrkantig för att det är Java?
För övrigt verkar du inte ha koll på att Wurm Online som Notch också har kodat Javaklienten för är betydligt "snyggare" och kan fläskas på grafikmässigt ganska ordentligt:

http://i125.photobucket.com/albums/p80/davidude36/wurm2008102...

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Ghostknight:

Väldigt intressant spel, men det känns som om grafiken är medvetet tillbakaskruvad, snarare än att det är en konsekvens av spelets uppbyggnad.

Spelet körs på Java som har väldigt begränsat minne så det blir nog inte mycket snyggare än såhär. Fördelen är ju dock att det fungerar utmärkt på alla operativsystem som har Java.

Sen finns ju skin-packs om man vill piffa upp texturerna:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=12352

Att komma förbi javas "minnesspärrar" är väldigt enkelt och är för bekvämlighetens skull förinställt i minecrafts exe-loader till windows.

Medlem

Detta spelet är typ ospelbart på min dator, fattar inte varför.

Det hackar lite nu och då och när det hackar så beroende på vilken knapp jag håller in medans de hackar så låser sej den knappen. Så om ja springer frammåt medans det hackar till så buggar frammåt knappen fast så den springer frammåt automatiskt.

e6600 2.8ghz
2gb ram
gf8800 gtx 768gb

Inaktiv

Prova installera om "Java" och kolla även hur mycket Cpu spelet tar.

Btw, Minecraft går ej spela "premium" gratis längre, dock går det spela singleplayer/multiplayer men endast byggande.

12
Skriv svar