Shogun 2: Total War

Robot
Shogun 2: Total War

Frågorna till Creative Assembly om nästa Total War har mest genererat kryptiska svar och menande blickar. Men med drygt ett halvår till release väljer utvecklarna äntligen att lätta på sina hjärtan. Det här är en historia om detaljer.

#creative-assembly, #shogun-2-total-war


Inaktiv
Shogun 2: Total War

Häftigt! Ska bli kul att testa!

Medlem

Mycket bra. Det här kan nog bli den mest intressanta Total War-titeln hittills med tanke på hur fokuserat det är. Tycker ju Napoleon var grymt mycket bättre än Empire av just samma anledning.

Medlem

Ja.. Det blir nog ett köp ändå. Fan.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Har aldrig spelat ett Total War spel mycket på grund av att jag inte har kommit in i det från början och då trott att det skulle bli för svårt att komma in mitt i. Det här ser minst sagt lovande ut, har en förkärlek för Japan och deras historia! Inget är som väntans tider.

Frilansare

Total War är enkelt att komma in i men svårt att bemästra, precis som det ska vara. Tveka inte! Och köp Rome, Empire eller Napoleon från någon reaback som uppvärmning.

OML
Medlem

Ifall detta spel ges ut i collectors edition så blir jag uber glad, detta är min favorit spelserie framför alla andra.

Medlem

Riktigt bra förhandstitt. Det här kan nog bli så mycket bättre än Empire.

Medlem

Inte ett enda litet ord om AI:n som varit den stora bristen i Total War-serien och som inte förbättrats nämnvärt sedan Rome: Total War.

Kan man inte begära att en speljournalist faktiskt skall sätta sig in i de frågeställningar som folk som spelat serien ända sedan Shogun: Total War har? "Wow, de har uppdaterat grafiken, det kunde jag aldrig tro".

Medlem
Redaktör
Ponny

Forcie: Förstår att du undrar, men snarare hade förhandstitten blivit platt om jag hade citerat CA med tjugo varianter av "allt är förbättrat". AI:n är självklart en het potatis men tills vi får ta del av spelet kan vi gotta oss åt konkreta fakta istället för abstrakta löften.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Oooooh, Japan och spelnörden i mig dansar hand i hand.
Givet köp av en eventuell Collectors Box


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Spenderat den största delen av mitt spelande vid just Total-War serierna och jag bara avgudar dessa spel för dom framhäver verkligen strategi du får verkligen känna att du leder armen och att du just styr landet du får känslan av att du får känna på saker som hur det skulle vara att styra landet.
Detta borde bli skolmaterial egentligen för detta är bara s¨å bäst!!!!!!!!<3 Älskar er i Total-War kunde ni inte skaffa en tävling att få träffa utvecklarna det skulle vara mer värt än alla pengar i världen!

Medlem

Fredrik Eriksson:
Jag tycker att det var en riktigt bra text du har fått till där. Man får en riktig skön känsla för ett vackert Japan och man vill bara dit och bli en värdig Shogun.
Sedan att man själv är helt frälst i Japan kanske hjälper också


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Äntligen kommer vi få ett total war spel som inte luktar fiasko.:up:


signatur
Medlem

JAG VILL HA!! Japanska feodala samhället och dess kultur är enligt mig jävligt intressant och frukansvärt fängslande. Ett nytt spel om det i denna skala is a dream come true

1
Skriv svar