Spana in superläckra El Shaddai

Robot
Medlem
Spana in superläckra El Shaddai

hmm..... Ritkgit flummar spel. El Shaddai ( Gud den Allsmäktige. ) på hebreiska.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Och Metatron är väl ungefär Guds röst i form av en ängel om jag inte misstar mig. Intressanta grejer. Opassande typ av spel för att behandla ämnesstoffet, men sen är det nåt nytt i den här branschen, iofs...


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Varför inte ett spel med andra religioner i fokus som slaktar infidels? Lika intressant...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oooooh Det visuella är ju helt jävla underbart, synd bara att jag aldrig kommer skaffa en PS3a eftersom jag är en fattig student

Medlem

Länge sen jag fick ett så här starkt "vill ha" begär!!

Medlem

En mindre barmhärtig, men mer valid översättning av "el Shaddai", vore "Förstöraren", "Omintetgöraren".

Medlem

En art directors våta dröm, men är det en gamers?

Eller med andra ord; ser snyggt ut, men hur är det att spela?

Medlem

Ser väldigt flummigt och svårtillängligt ut. Undrar hur mycket gamla testamentet det egentligen är i det spelet? Kunde det inte gett karaktärerna andra namn så att det varit en helt egen skapelseberättelse?

Har suktat efter det här länge. Skulle nog vilja påstå att Bibeln är en alldeles utmärkt fantasy-historia att bygga en story kring! Jag menar... så mycket sjuka grejer som finns med i Gamla Testamentet så finns det material så det räcker och blir över till en hel del sköna tv-spel.

1
Skriv svar