HTC Desire eller SE Xperia X10

Medlem
HTC Desire eller SE Xperia X10

Har tidigare gjort en tråd där jag frågat om lite tips angående ett par mobiler, och nu återkommer jag några månader senare och frågar om dessa två mobilerna.

Har för tillfället bokat en Xperia X10 då den verkade mest intressant, och lutar än mot den, fast Desire ser utan tvekan väldigt intressant ut också, så tänkte höra lite här vad FZ-medlemmar har att säga?

Någon som fått chansen att prova på Xperia X10 eller HTC Desire? (Eller Nexus One, vilket jag har hört ska vara mycket likt Desire?)

Frågan är som sagt, vilken skulle ni föredra och varför? Jag har inte någon direkt erfarenhet av Sony Ericsson eller HTC. (Sitter med en skräpig Nokia 3310...)

(Visste ej om tråden passade bäst här eller i "Hårdvara", så tog Allmänt/Off-topic)

Inaktiv

Nokia N97.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Nokia N97.

Tack för förslaget men nej tack till Symbian OS. Jag är ute efter en Androidmobil.

MFC
Medlem

Jag skulle nog hålla mig borta från SonyEricsson, deras attityd som är att ingen mobil ska hålla längre än ett halvår


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Desire. SE har gjort sitt... never more never more

Medlem
Skrivet av Spiff:

Desire. SE har gjort sitt... never more never more

Kan du förklara lite mer? Att de gjort sitt har jag ingen aning om varför eftersom Xperia X10 har fått väldigt bra recensioner från vad jag läst. HTC Desire också i och för sig, så det blir designmässigt för min del vid tillfället, vilket Xperia X10 imponerar mig med.

Hur som helst är inte designen allt, därför skulle jag vilja ha lite mer information om det hela.

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag skulle nog hålla mig borta från SonyEricsson, deras attityd som är att ingen mobil ska hålla längre än ett halvår

Jaså? Illa, brukade höra bra saker om SE... Ska ta och googla runt lite och se, men fortsätt gärna kommentera!

(Blev en liten dubbel-post här... ursäkta)

Edit: Kan passa på att säga att kameran är något jag är mycket nyfiken på. Hur mycket bättre är egentligen kvalitén på de olika telefonerna?

MFC
Medlem

Här är en intressant artikel.. Sony Ericsson ska göra ÄNNU billigare mobiler. Jag kan lova att för dom priserna får man inte kvalité. Finesser är en sak men skiten ska ju hålla också!

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article73...

Jag önskar verkligen Sony Ericsson lycka till...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Antar att de är till de som föredrar telefon som telefon och inget mer. Att kunna sms:a och ringa allt som allt.

Har avbokat Xperia X10 nu då jag finner mig allt för skeptisk av mitt val.

MFC
Medlem

Här är kvalité för mig

http://www.sonimtech.com/

Halvtråkiga lurar sett till finesser men fyfan va stryk de tål! Har själv en Sonim XP3, pratat i ösregn, snö och hagel.. tappat luren i vattenpölar och haft den i en grusig ficka mesta av tiden och knappt en repa har den! Enda som kan knasa är java för webbläsaren där man ibland måste starta om luren för att webbläsaren ska kicka igång men DET kan jag leva med.

Enda telefonen jag kan tänka mig om det inte var en Sonim är en Samsung av något slag.. isf någon av de som är IP-klassade, exempelvis B2100 eller b2700.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Haha, stryktålig! Fast jag kommer verkligen inte behöva en sådan stryktålig telefon. Xperia X10 eller Desire är alternativen.

Edit: Har grävt efter en del info och videos av de båda mobilerna och jag lutar mot Desire:n nu.

Xperia X10 verkar ha en bättre kamera, men möjligtvis bara upplösningen som är den största skillnaden. Kvalitén är säkert inte värst olika, det jag såg av Desire:n var åtminstone definitivt godkänt för min del! X10 har finare UI och jag gillar "Scape"-funktionerna, fast allt ihop verkar inte flyta på lika bra som på Desire:n vilket får mig att oroa mig lite, känns som jag lär bli missnöjd.

Desire:n har en bättre skärm(OLED), lite mindre men inte så det spelar någon roll. Desire:n är dessutom rätt så mycket billigare för min del att få fatt på, har en del bättre erbjudanden tillängliga så detta lockar ju till viss del.

Och så har man ju hört så många klagomål angående Sony Ericsson. (Jämförelser med X10 och deras äldre mobiler är bara fel dock.)
Hade tidigare funderat på en HTC Hero, och den blev väldigt omtyckt, de verkar vara väldigt bra med mobiler så bådar gott.

Uppskattar kommentarer än dock, men för nu har jag börjat luta(rätt så rejält) mot HTC Desire.

Medlem

Jag har fått förmånen att köra en x10 i ca 10 dagar. Det är en grymt bra mobil, med ruskigt fin kvalitet.
När jag jämför den med desire så känns x10 mer som kvalité, mer gedigen. Men desire har jag bara känt på inte haft den under en längre tid.

Åter till x10, timescape appen(för det är en app bara) trodde jag inte jag skulle köra så mycket som jag faktiskt gjorde. Riktigt trevlig och riktigt snabb, ingen lagg utan fungerar kanon.

telefonen i sig är riktigt snabb och responsiv, som gamer är man ju lite känslig för lagg. Kameran är grymt vass och då var telefonen jag körde med ändå en prototyp och inte med senaste firmwaret. Här är lite exempel på bilder som jag tog. Givetvis bilder på x10an är inte knäppta med x10an utan med en n95a.

http://picasaweb.google.se/110838053872528410416/BilderX10#

Har du några frågor så ställ dom ska jag försöka svara på dem.

HTC please, SE mjukvara är under all kritik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFC
Medlem
Skrivet av MrPimp:

Jag har fått förmånen att köra en x10 i ca 10 dagar. Det är en grymt bra mobil, med ruskigt fin kvalitet.
När jag jämför den med desire så känns x10 mer som kvalité, mer gedigen. Men desire har jag bara känt på inte haft den under en längre tid.

Åter till x10, timescape appen(för det är en app bara) trodde jag inte jag skulle köra så mycket som jag faktiskt gjorde. Riktigt trevlig och riktigt snabb, ingen lagg utan fungerar kanon.

telefonen i sig är riktigt snabb och responsiv, som gamer är man ju lite känslig för lagg. Kameran är grymt vass och då var telefonen jag körde med ändå en prototyp och inte med senaste firmwaret. Här är lite exempel på bilder som jag tog. Givetvis bilder på x10an är inte knäppta med x10an utan med en n95a.

http://picasaweb.google.se/110838053872528410416/BilderX10#

Har du några frågor så ställ dom ska jag försöka svara på dem.

Är du på riktigt? Bara undrar eftersom det är ditt första inlägg och du smörar om X10?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av MrPimp:

Jag har fått förmånen att köra en x10 i ca 10 dagar. Det är en grymt bra mobil, med ruskigt fin kvalitet.
När jag jämför den med desire så känns x10 mer som kvalité, mer gedigen. Men desire har jag bara känt på inte haft den under en längre tid.

Åter till x10, timescape appen(för det är en app bara) trodde jag inte jag skulle köra så mycket som jag faktiskt gjorde. Riktigt trevlig och riktigt snabb, ingen lagg utan fungerar kanon.

telefonen i sig är riktigt snabb och responsiv, som gamer är man ju lite känslig för lagg. Kameran är grymt vass och då var telefonen jag körde med ändå en prototyp och inte med senaste firmwaret. Här är lite exempel på bilder som jag tog. Givetvis bilder på x10an är inte knäppta med x10an utan med en n95a.

http://picasaweb.google.se/110838053872528410416/BilderX10#

Har du några frågor så ställ dom ska jag försöka svara på dem.

Är du på riktigt? Bara undrar eftersom det är ditt första inlägg och du smörar om X10?

Inte för det har någon värst stor betydelse vad han avgör att kommentera som sitt första inlägg. Uppskattar kommentaren i alla fall!

Känner dock igen dessa bilderna från en annan tråd, vart ifrån kan jag inte minnas... kanske SweClockers eller MinHembio? Är du samma användare kanske?

Om du kunde filma den lite kvickt, dra igenom menyer både snabbt och något saktare vore det fint. Enligt varenda Youtube-video jag sett verkar det lagga till ibland, speciellt i den där menyn med en jäkla massa folk i en lista. När man bläddrar i den dvs. Stiligare än Desire UI:n iof men Desire:n verkar flyta på bättre. (Är detta pågrund av mer RAM eller för att den har Android 2.1?)

Jag förblir skeptisk ett tag till, har inte lagt någon order ännu.

Medlem

Det står faktiskt mellan dessa två för mig också, så jag vill också gärna höra vad lite fler folk har att säga!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Luciphear, jag har i stort sett blivit tvingad att sluta köpa SE på jobbet för att knapparna slutat fungera efter 6 månader, de hänger sig pga mjukvaruproblem etc och även fast det är ett känt problem så släpper de ingen firmware fix.
Min favorit är när mobilen bootar om för att det kommer ett sms

Medlem
Skrivet av Spiff:

Luciphear, jag har i stort sett blivit tvingad att sluta köpa SE på jobbet för att knapparna slutat fungera efter 6 månader, de hänger sig pga mjukvaruproblem etc och även fast det är ett känt problem så släpper de ingen firmware fix.
Min favorit är när mobilen bootar om för att det kommer ett sms

Aj då... låter ju knappast lockande alls! Men har gått över till att vilja ha en Desire istället för X10. Verkar mer framtidssäker på något vis.

http://www.youtube.com/watch?v=aAtSczb-tvs&feature=player_emb... Kan ju lägga till detta samtidigt.
Tydligen många som tycker den är seg, vet ej om jag kan hålla med dock men Desire verkar flyta på smidigare ändå.

Medlem

Kommer få testa desire några timmar på måndag. Ska jämföra lite då..

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fastnat för en Desire. Hur ligger det till för din del Boomer(då du funderade över samma sak)?

Medlem

Hej
Jag är en total noob på telefoner men fick hem en xperia igår.
Och det jag undrar är hur vet jag om telefonenm fortfarande är online elelr ej.
Jag instalerade appen för spotify och jag är lite osäker om min telefon står online eller offline mot internet.

1
Skriv svar