Robot
Medal of Honor

Två nya spelformer, dedikerade servrar för uthyrning och retrodoftande multiplayer. FZ kollar in hur Medal of Honor sticker ut från mängden.

#medal-of-honor, #quake, #dice, #battlefield-bad-company-2


Inaktiv
Medal of Honor

Testade den första betan och blev sjukt besviken, hade banorna varit lika stora som i BC2, så hade det varit betydligt roligare, nu är det för intensiv action(som passar COD inte MOH) motorn känns inte riktigt rätt, tycker inte jag iallafall, gör dem MP banorna större köper jag spelet,annars nee väntar tills black ops släpps,gjort för intensiv action ^^

Medlem

Så jävla kul att rekylen är borta ifrån alla FPS spel! :@

Medlem
Skrivet av Mack3:

Testade den första betan och blev sjukt besviken, hade banorna varit lika stora som i BC2, så hade det varit betydligt roligare, nu är det för intensiv action(som passar COD inte MOH) motorn känns inte riktigt rätt, tycker inte jag iallafall, gör dem MP banorna större köper jag spelet,annars nee väntar tills black ops släpps,gjort för intensiv action ^^

Varför göra ett till spel som ser ut som BC2?! Meningen är ju att det ska vara mindre och mer action MoH har väl aldrig haft stora MP banor?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Saknar tiden då det var mer standard att INTE spawna om efter man blev skjuten. Och ja, luta sig när man spelar mot människor, det har det ju inte funnits tid för de senaste decenniet... konsolifiering och förenkling... Har ändå förbokat spelet då jag behöver lite mer fluff att fylla vakumet med. BC2 håller ju inte längre och MOH får väl funka fram till COD:BO kommer... Frågan är vad man lirar från mitten på December när det också har blivit tjatigt...

Medlem

Jag är inte så sugen på MP-läge utan själva spelet alltså spelets campaign.

Medlem

Tror inte att dice kan göra en riktigt bra shooter tyvärr, än har de inte lyckats iaf.

Skrivet av Sleazarn:

Så jävla kul att rekylen är borta ifrån alla FPS spel! :@

I black ops har de lovat att ge tillbaka rekylen.

Medlem

Jag är inte sugen på skiten alls...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av mAniAk:

Tror inte att dice kan göra en riktigt bra shooter tyvärr, än har de inte lyckats iaf.

Skrivet av Sleazarn:

Så jävla kul att rekylen är borta ifrån alla FPS spel! :@

I black ops har de lovat att ge tillbaka rekylen.

skojar du eller? Dice har gjort flertalet riktigt bra shooters. BF1942, BF2, BFBC2 är ju också bra. gillar du inte serien betyder inte det att dom inte gjort en bra shooter. jag gillar inte mw2 men det måste ju vara en bra shooter eftersom så många spelare gillar den

Medlem

Har aldrig gillat någon av titlarna från Dice. Avsaknaden av känsla i MP är bara tråkigt. Stora kartor, springer runt och väntar på lite action. När man väl ser någon så är servrarna så dåliga och hitboxen så brutal att man får använda ett par magasin för att fälla några motståndare. En burst i bröstkorgen/huvudet ska räcka mer än väl, men inte hos Dice.

Gillar trots detta Action och kommer säkert köpa detta spel, men då för SP som man spelar igenom på en dag eller så. Ser mer fram emot Black Ops, även om alla perks och helikoptrar, flyganfall osv förstör gameplayet fullständigt. I CoD dödar man i alla fall det man siktar på, som sig bör i ett FPS.

Medlem
Citat:

Varför? Är de fristående servrarnas dagar slut?

- Jag skulle inte säga att de är slut, men det är tekniskt komplicerat med servrar. Det är mer praktiskt att hyra ut dem.

Praktiskt my ass. It's all about the extra cash...

Inaktiv
Skrivet av Fajri*:

Har aldrig gillat någon av titlarna från Dice. Avsaknaden av känsla i MP är bara tråkigt. Stora kartor, springer runt och väntar på lite action. När man väl ser någon så är servrarna så dåliga och hitboxen så brutal att man får använda ett par magasin för att fälla några motståndare. En burst i bröstkorgen/huvudet ska räcka mer än väl, men inte hos Dice.

Gillar trots detta Action och kommer säkert köpa detta spel, men då för SP som man spelar igenom på en dag eller så. Ser mer fram emot Black Ops, även om alla perks och helikoptrar, flyganfall osv förstör gameplayet fullständigt. I CoD dödar man i alla fall det man siktar på, som sig bör i ett FPS.

Finns hardcore i Medal of Honor också!

Medlem

En sak som är förbannat bra med det här spelet, som jag har saknat de senaste åren i mer eller mindre varenda shooter, är att MP lagen har olika vapen. Det är ärligt talat efterblivet att man i CoD kan springa runt som Rysk terrorrist med en M4. Bara en sådan sak gör att halva realismen försvinner. Det finns lag av en anledning, och det är kul att någon faktiskt inser detta, även om de inte verkade komma ihåg det när de gjorde BFBC2...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

En sak som är förbannat bra med det här spelet, som jag har saknat de senaste åren i mer eller mindre varenda shooter, är att MP lagen har olika vapen. Det är ärligt talat efterblivet att man i CoD kan springa runt som Rysk terrorrist med en M4. Bara en sådan sak gör att halva realismen försvinner. Det finns lag av en anledning, och det är kul att någon faktiskt inser detta, även om de inte verkade komma ihåg det när de gjorde BFBC2...

Varför skulle det vara orealistiskt att en rysk terrorist besitter en M4? USA är världens största vapenexportör, jag tror t.ex. inte att Israel vet exakt var alla deras M4: or är... Däremot är det en bra punkt för styrkor och svagheter hos de olika lagen som i CS där T hade AK47 som skadade mer, på bekostand av rekyl och CT hade M4:an med ljuddämpare och mindre rekyl...

Kommer iaf inte köpa spelet pga detta då jag blev grymmt besviken på gameplayet, känns mer som en mod till BC2 än ett nytt spel. Nej tack.

Medlem

Hur är det nu, det var väl inte frostbite som användes i MP? Inga förstörbara miljöer m.a.o?

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Hur är det nu, det var väl inte frostbite som användes i MP? Inga förstörbara miljöer m.a.o?

Det är Frostbite motoron, mer optimerad men avstängd destruction.

Medlem
Skrivet av Fajri*:

Har aldrig gillat någon av titlarna från Dice. Avsaknaden av känsla i MP är bara tråkigt. Stora kartor, springer runt och väntar på lite action. När man väl ser någon så är servrarna så dåliga och hitboxen så brutal att man får använda ett par magasin för att fälla några motståndare. En burst i bröstkorgen/huvudet ska räcka mer än väl, men inte hos Dice.

Om du varit tvungen att lägga ett par mag för att få 1 kill så vete fan om du verkligen kan sikta.Har aldrig behövt göra det i Dice spel iaf.

Medlem

Detta ser najs ut, dock är jag lite tveksam mellan 2 helt olika motorer för sp och mp... Lär kännas som 2 olika spel.

Medlem
Skrivet av jtornfors:
Skrivet av mAniAk:

Tror inte att dice kan göra en riktigt bra shooter tyvärr, än har de inte lyckats iaf.

Skrivet av Sleazarn:

Så jävla kul att rekylen är borta ifrån alla FPS spel! :@

I black ops har de lovat att ge tillbaka rekylen.

skojar du eller? Dice har gjort flertalet riktigt bra shooters. BF1942, BF2, BFBC2 är ju också bra. gillar du inte serien betyder inte det att dom inte gjort en bra shooter. jag gillar inte mw2 men det måste ju vara en bra shooter eftersom så många spelare gillar den

Syftar på detta:

Skrivet av Fajri*:

Har aldrig gillat någon av titlarna från Dice. Avsaknaden av känsla i MP är bara tråkigt. Stora kartor, springer runt och väntar på lite action. När man väl ser någon så är servrarna så dåliga och hitboxen så brutal att man får använda ett par magasin för att fälla några motståndare. En burst i bröstkorgen/huvudet ska räcka mer än väl, men inte hos Dice.

Gillar trots detta Action och kommer säkert köpa detta spel, men då för SP som man spelar igenom på en dag eller så. Ser mer fram emot Black Ops, även om alla perks och helikoptrar, flyganfall osv förstör gameplayet fullständigt. I CoD dödar man i alla fall det man siktar på, som sig bör i ett FPS.

De är helt enkelt inte bra som shooters.

MP betan (beta jag vet) kändes som en sämre version av bc2 med mindre innehåll där de försökt få till lite tightare action. Men de lyckades inte då (i betan).

Än så länge har det varit brist på variation i betan, lite vapen, lite perks och annat. MW2 höll längre för mig än bc2 tack vare prestige nivåerna. I bc2 unlockade man allt och slutade i princip spela det när man var kvar.

Skrivet av oscarstegland:

En sak som är förbannat bra med det här spelet, som jag har saknat de senaste åren i mer eller mindre varenda shooter, är att MP lagen har olika vapen. Det är ärligt talat efterblivet att man i CoD kan springa runt som Rysk terrorrist med en M4. Bara en sådan sak gör att halva realismen försvinner. Det finns lag av en anledning, och det är kul att någon faktiskt inser detta, även om de inte verkade komma ihåg det när de gjorde BFBC2...

Handlar om balans i MP, ska sidorna ha olika vapen blir det plötsligt väldigt svårt att balansera.

Se bara på hur överlägsen m60(?) var i battlefield vietnamn innan första patchen. Hade båda sidorna kunnat ha den ha det varit mer "ok".

Medlem

Ingen möjlighet att lägga sig ner i ett "krigsspel"!

Endast hyrservrar med ett ping och packetloss som får det att lagga som om de parkinsonsjukas riksförening spelade guitarhero!

Nej tack!

Medlem

För mycket lik codmw2. Eller jag vet inte men det var den uppfattning jag fick.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

"Här i Sverige, 500 mil från konflikten och utan nära kopplingar till någon som deltar i den"

sverige deltar ju själva i kriget mot talibanerna

Redaktör

"Här i Sverige, 500 mil från konflikten och utan nära kopplingar till någon som deltar i den, reagerar jag inte annorlunda..."


signatur
1
Skriv svar