Guitar Hero: Warriors of Rock

Robot
Guitar Hero: Warriors of Rock

Det tolfte stationära Guitar Hero-spelet är här och vi berättar om plastrockandet ger oss samma kickar som förr. Klart är i alla fall att höstens kamp står mellan evolution och konservatism.

#guitar-hero-world-tour, #rock-band-3, #activision


Medlem
Guitar Hero: Warriors of Rock

Kan bli ett gött tillskott i GH samlingen, som tog slut vid World Tour!
Lite ballare chars med...

Medlem

Demot visade mig allt jag ville veta, Neversoft har fortfarande inte dendär fingertoppskänslan som HMX har då det gäller att bygga notecharts.

-De verkar tro att en Easy chart med ett par partier med hard eller Expertmappning är = medium.
Det gör bara låtarna irriterande och trista att spela.

HMX å andra sidan vet hur man gör, dom vet hur man bygger en jämnsvår notechart rakt igenom, oavsett om den är easy, medium, hard eller expert.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tycker serien toppade vid GH3, sen har den bara dalat. Iofs aldrig spelat GH5 eller 6, men GH4 kändes inte som en höjdare.

Medlem

Synd bara att den största RB fanboyen på sidan ska recensera detta. Vi vet ju alla vad RB3 kommer få för betyg här...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chanquad:

Synd bara att den största RB fanboyen på sidan ska recensera detta. Vi vet ju alla vad RB3 kommer få för betyg här...

Vad baserar du det på? Att jag nämner att Rock Band 3 tar ett par kliv framåt i utvecklingen av genren är ren fakta. Huruvida det fungerar bra får vi ju självklart utvärdera när den dagen kommer.

Jag väljer för övrigt Guitar Hero de flesta dagar i veckan. Skönare trumset, bättre gitarrer och så föredrar jag ringar istället för rektanglar. Gott så.


signatur
Medlem

Stort minus för att recensenten inte fattat att 70-talet var bäst

Underbart flummig och fantastisk rock skapades på den tiden .... suck, tänk om man kunde få lite mer av den varan.

Skägg.
10 Chambers

70-talet kan vara bra, i alla fall inledningsvis. Någonstans halvvägs in i låten brukar dock syran verka och vi ser solon som knappt är någon idé att försöka spela


signatur
Redaktör
Skrivet av spiken:

70-talet kan vara bra, i alla fall inledningsvis.

Jag har lärt dig väl, unge padawan!


signatur
Medlem

Köpte Guitar Hero Metallica till Wii i början av veckan för 199kr på GameStop här i stan... och det var inklusive gitarren.

Kan inte förstå att de ska ta så hutlöst mycket betalt för det här spelet när det är nytt?

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Chanquad:

Synd bara att den största RB fanboyen på sidan ska recensera detta. Vi vet ju alla vad RB3 kommer få för betyg här...

Vad baserar du det på? Att jag nämner att Rock Band 3 tar ett par kliv framåt i utvecklingen av genren är ren fakta. Huruvida det fungerar bra får vi ju självklart utvärdera när den dagen kommer.

Jag väljer för övrigt Guitar Hero de flesta dagar i veckan. Skönare trumset, bättre gitarrer och så föredrar jag ringar istället för rektanglar. Gott så.

Ja att du alltid nämner RB i GH recensioner. Det jag tycker är sjukast är att du jämför detta med ett spel som du inte ens har testat och dragit ner betyget pga "innovationsbrist". Ni borde ha en checknings lista som typ ; Spelbarhet, Ljud, Grafik, hållbarhet.

WOR innoverar med domination mode och quickplay+. Möjlighet att lägga upp bravader från spelet till facebook/twitter. Öppna långa bas noter, spöknoter på trummor, långa baspedal noter. Animeringarna i tex "Bohemian Rhapsody", backgrunderna till Rush. 13 star challenges PER LÅT (gäller också DLC/import). Nytt kalibrerings system som låter dig spela snuttar av låtar i själva kalibrerings menyn, 93 låtar på en skiva.

Det är som om du vill att fotbolls spel ska komma med en "sko kontroll" för att kunna sparka bollen själv.

Du glömde nämna en viktig punkt. GH Metallica exporteras gratis till GHWOR. Låtlistan är också hyllad av till och med forumen på Rock Bands officiella hemsida. Jag har aldrig hört så här gott om ett GH spel sen GH3 runt internet.

Recensionen känns bara så fylld av förutfattade meningar som du höll dig fast vid när du spelade.

När du sen kommer recensera RB3 kommer du glömma att de återanvänder ett bra antal låtar från GH123. Eller att Pro mode instrumenten kostar så pass mycket att du kan köpa en konsol och ett spel för samma pris. Eller att Vox Harmonies inte ger några poäng eller något över huvudtaget när du spelar band eller online (det är bara visuellt). Eller det faktum att de lånar många saker från GH5 såsom party play eller cymbal "waddles" Visst finns det bra grejer också men jag känner så stort fokus på saker du tycker är bra och skiter i de dåliga när det gäller RB. Känns tvärtom i detta fel med GHWOR.

/rant over

Medlem

Ååååh va underbart det skulle vara med ett GH / RB Coheed & Cambria <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Chanquad:

Synd bara att den största RB fanboyen på sidan ska recensera detta. Vi vet ju alla vad RB3 kommer få för betyg här...

Vad baserar du det på? Att jag nämner att Rock Band 3 tar ett par kliv framåt i utvecklingen av genren är ren fakta. Huruvida det fungerar bra får vi ju självklart utvärdera när den dagen kommer.

Jag väljer för övrigt Guitar Hero de flesta dagar i veckan. Skönare trumset, bättre gitarrer och så föredrar jag ringar istället för rektanglar. Gott så.

Ja att du alltid nämner RB i GH recensioner. Det jag tycker är sjukast är att du jämför detta med ett spel som du inte ens har testat och dragit ner betyget pga "innovationsbrist". Ni borde ha en checknings lista som typ ; Spelbarhet, Ljud, Grafik, hållbarhet.

WOR innoverar med domination mode och quickplay+. Möjlighet att lägga upp bravader från spelet till facebook/twitter. Öppna långa bas noter, spöknoter på trummor, långa baspedal noter. Animeringarna i tex "Bohemian Rhapsody", backgrunderna till Rush. 13 star challenges PER LÅT (gäller också DLC/import). Nytt kalibrerings system som låter dig spela snuttar av låtar i själva kalibrerings menyn, 93 låtar på en skiva.

Det är som om du vill att fotbolls spel ska komma med en "sko kontroll" för att kunna sparka bollen själv.

Du glömde nämna en viktig punkt. GH Metallica exporteras gratis till GHWOR. Låtlistan är också hyllad av till och med forumen på Rock Bands officiella hemsida. Jag har aldrig hört så här gott om ett GH spel sen GH3 runt internet.

Recensionen känns bara så fylld av förutfattade meningar som du höll dig fast vid när du spelade.

När du sen kommer recensera RB3 kommer du glömma att de återanvänder ett bra antal låtar från GH123. Eller att Pro mode instrumenten kostar så pass mycket att du kan köpa en konsol och ett spel för samma pris. Eller att Vox Harmonies inte ger några poäng eller något över huvudtaget när du spelar band eller online (det är bara visuellt). Eller det faktum att de lånar många saker från GH5 såsom party play eller cymbal "waddles" Visst finns det bra grejer också men jag känner så stort fokus på saker du tycker är bra och skiter i de dåliga när det gäller RB. Känns tvärtom i detta fel med GHWOR.

/rant over

Jag har recenserat tre Guitar Hero-spel. Detta, Metallica och Greatest Hits och där inte Rock Band, så vad baserar du ditt uttalande på? Jag hoppas du är medveten om att vi har en rad olika skribenter, med olika åsikter och preferenser.

Att du redan har bestämt dig för vad jag (eller någon annan skribent på FZ) kommer att tycka om Rock Band 3 bevisar snarare att du har förutfattade meningar.

Såja, kramas nu?


signatur
Medlem

Jag vill kjamas! :3

Medlem
Citat:

... inspirerad av plattan 2112 av det flummiga 70-talsbandet Rush..."

Den där gör ont i en Rush-älskares hjärta. Men för att inte förvirra folk som inte har upptäckt denna fantastiska trio så vill jag rätta till den meningen lite:

Rush är inte ett 70-talsband. De må ha släppt sin första platta då, men de är fortfarande högst aktiva även idag. De är dessutom mycket framträdande musiker och tillhör toppskiktet i respektive instrument och deras låtar är väldigt uträknade och tekniskt avancerade utan att för den sakens skull låta det gå ut över den musikaliska upplevelsen.
Jag kan gå med på att du inte anser att Rush är ett viktigt band för dig, men att musiken skulle vara flummig är lite överdrivet; de spenderade alldeles för mycket tid med att skriva musiken för det.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Spiken, du ska inte lyssna på vad Chanquad säger, han e den mest rabiata Guitarherofanboy/troll vi stött på här på forumet, han kommet alltid att försvara serien med näbbar och klor, i nån annan guitarherorecension gick det så långt att jag började misstänka att han var ett avlönat Neversoft-troll..

Kolla bara kommentarerna på de andra guitarhero recensionerna så kommer du se vad jag menar


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Köpte ytterligare ett exemplar av Guitar Hero Metallica + Gitarr idag för 199 kr... så man fick en extra gitarr. Lite trist att bara kunna spela en åt gången annars.

Och Guitar Hero Warriors Of Rock ligger på USB-disken. ;D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Poet:
Citat:

... inspirerad av plattan 2112 av det flummiga 70-talsbandet Rush..."

Den där gör ont i en Rush-älskares hjärta. Men för att inte förvirra folk som inte har upptäckt denna fantastiska trio så vill jag rätta till den meningen lite:

Rush är inte ett 70-talsband. De må ha släppt sin första platta då, men de är fortfarande högst aktiva även idag. De är dessutom mycket framträdande musiker och tillhör toppskiktet i respektive instrument och deras låtar är väldigt uträknade och tekniskt avancerade utan att för den sakens skull låta det gå ut över den musikaliska upplevelsen.
Jag kan gå med på att du inte anser att Rush är ett viktigt band för dig, men att musiken skulle vara flummig är lite överdrivet; de spenderade alldeles för mycket tid med att skriva musiken för det.

Jag kanske var otydlig, låtarna i sig var inte flummiga men berättelsen försökte använda som story var... skev. Spana in Coheed & Cambria vetja, lite samma stuk!

Zymac, noterat!


signatur
Medlem
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Chanquad:

Synd bara att den största RB fanboyen på sidan ska recensera detta. Vi vet ju alla vad RB3 kommer få för betyg här...

Vad baserar du det på? Att jag nämner att Rock Band 3 tar ett par kliv framåt i utvecklingen av genren är ren fakta. Huruvida det fungerar bra får vi ju självklart utvärdera när den dagen kommer.

Jag väljer för övrigt Guitar Hero de flesta dagar i veckan. Skönare trumset, bättre gitarrer och så föredrar jag ringar istället för rektanglar. Gott så.

Ja att du alltid nämner RB i GH recensioner. Det jag tycker är sjukast är att du jämför detta med ett spel som du inte ens har testat och dragit ner betyget pga "innovationsbrist". Ni borde ha en checknings lista som typ ; Spelbarhet, Ljud, Grafik, hållbarhet.

WOR innoverar med domination mode och quickplay+. Möjlighet att lägga upp bravader från spelet till facebook/twitter. Öppna långa bas noter, spöknoter på trummor, långa baspedal noter. Animeringarna i tex "Bohemian Rhapsody", backgrunderna till Rush. 13 star challenges PER LÅT (gäller också DLC/import). Nytt kalibrerings system som låter dig spela snuttar av låtar i själva kalibrerings menyn, 93 låtar på en skiva.

Det är som om du vill att fotbolls spel ska komma med en "sko kontroll" för att kunna sparka bollen själv.

Du glömde nämna en viktig punkt. GH Metallica exporteras gratis till GHWOR. Låtlistan är också hyllad av till och med forumen på Rock Bands officiella hemsida. Jag har aldrig hört så här gott om ett GH spel sen GH3 runt internet.

Recensionen känns bara så fylld av förutfattade meningar som du höll dig fast vid när du spelade.

När du sen kommer recensera RB3 kommer du glömma att de återanvänder ett bra antal låtar från GH123. Eller att Pro mode instrumenten kostar så pass mycket att du kan köpa en konsol och ett spel för samma pris. Eller att Vox Harmonies inte ger några poäng eller något över huvudtaget när du spelar band eller online (det är bara visuellt). Eller det faktum att de lånar många saker från GH5 såsom party play eller cymbal "waddles" Visst finns det bra grejer också men jag känner så stort fokus på saker du tycker är bra och skiter i de dåliga när det gäller RB. Känns tvärtom i detta fel med GHWOR.

/rant over

Vad jag sett och hört så är det bara i USA som det kommer att gå exportera GH:metallica till WOR, åtminstonde grattis...men om du hört eller sett något annat så får du gärna berätta eller länka till det.

Medlem

Köpte det idag, tycker det är en helt klart roligare Låtlista än fyran och Femman, bästa låtlistan sen Tredje GH

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spiken, du ska inte lyssna på vad Chanquad säger, han e den mest rabiata Guitarherofanboy/troll vi stött på här på forumet, han kommet alltid att försvara serien med näbbar och klor, i nån annan guitarherorecension gick det så långt att jag började misstänka att han var ett avlönat Neversoft-troll..

Kolla bara kommentarerna på de andra guitarhero recensionerna så kommer du se vad jag menar

Men du har ju inget att säga till om det här spelet för du har ju inte spelat det eller hur?

Att jag försvarar GH är ju självklart för att jag tycker om det. Sen att jag argumenterar för det när omusikaliska personer börjar klaga på notsystem och så vidare är väl inget fel på att göra? Jag står inte blint och försvarar något spel om det är dåligt, Underground Develompments Van Halen var ju inget att hänga i granen precis. Sjukt dåligt spel företag.

Jag är bara trött på att serien inte ens får en chans av dem som tycker ner det (Folk som dig). Enda argumentet för deras sida verkar vara för många spel. Detta i sitt fall är ju inte Neversofts fel, utan Activision. Sen att Neversoft lyckat kaptivera mig och så många andra med så många bra spel är väldigt bra av dem.

Det är också klart att jag kommenterar en recension när det tyngs ner av felaktiga påståenden. Såsom brist på innovation. Vad förväntas det att de ska göra utöver alla de förändringar de fört med i denna upplaga, det enda spelet i år. Jag nämnde en hel del saker i mitt förra inlägg. Trummor har aldrig vart så kul att "spela" sen nu.

Visst fan har RB gått ett helt nytt håll, vilket är väldigt bra gjort av dem, men vet vi ännu inte hur detta kommer att vara. Kommer allt vara spelbart med massproduktionen som alltid medför något fel i hårdvaran. Med 102 knappar finns det strot utrymme för felaktigheter. Jag lär komma kolla på Pro Expert gitarr för att läsa lite tabs, men jag kommer aldrig att kunna köpa det för prislapparna.

Sluta tryck ner mig och kom med någon vettig comeback. Jag använder förnuft och logik när jag argumenterar, jag säger inte "det är så för att jag tycker det". Jag har inte vart emot företaget Harmonix utan bara inte velat spela det för att musikaliskt så är notsystemen inkorrekta. Jag känner och hör det vilket med för att jag inte har roligt med det. Tran kan ändra på det här med Pro Guitar/Bass, men som sagt. Det är mycket pengar. Sen har låtlistan allvarligt gimpats om inte några av de gamla DLC låtarna kan uppdateras.

Grunden till att jag reagerade på recensionen här var att den KÄNDES ogenomtänkt eller att spelet inte blev helt testat. Missade så många positiva punkter med spelet som gjorde att de stack ut från resten av spelserien. Jag vill inte läsa om något annat spel heller när jag läser en recension.

Om jag vore ett troll eller fanboy hade jag antagligen nöjt mig med att skriva "Guitar Hero äger RB suger!"

1
Skriv svar