Mer DLC till Alan Wake 12 oktober

Robot
Inaktiv
Mer DLC till Alan Wake 12 oktober

Ser verkligen fram emot detta.
Visst det är sista delen och det blev bara 2 xtra men totalt sett väldigt mycket spel för pengarna. Imo ett av de bättre på många år i sin genre.

Otroligt stämningsfullt och välgjort. Lade en hundring extra på Special edition och fick med soundtrack, lysande fö, och en bok som handlar om tiden efter handlingen i första spelet. Bidrog verkligen till ett lyckat spel.

Har ni inte spelat det än så rekommenderar jag det verkligen!


signatur

äldre än dig!

Medlem

Jag har inte ens spelat originalet. Blev så besviken bara för att det inte gjorde spelet så som de en gång planerade det som det skulle bli - en öppen värld. Tror många blev besvikna av att det högg ner spelet och handikappade det. Inte konstigt försäljningen gick åt skogen och inte konstigt att de väljer att inte göra fler. Det tycks ju inte sälja som smör direkt.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

blandat intryck kan man ju säga, spelar kanske 1 timme och jag vet inte riktigt...

En GOTY version smakar bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ett av dom bästa spel jag lirat på länge!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

KoP
Medlem

Fy satan vad man längtar efter denna dlc nu. Frågan är om man ska spela igenom hela på releasedagen eller ta det i portioner så man får suga lite längre på det?

Medlem

Riktigt bra spel. Tog säkert 1,5-2 timmar innan jag kom in i det ordentligt men efter det så var det väldigt bra. Stämningsfullt och välproducerat. Har ni inte provat och gillar lite Resident Evil 5-stuk så är det ett givet köp. Synd att det inte sålde tillräckligt för en fortsättning.

Medlem

När kommer det till PC??

Medlem
Skrivet av chrillle:

När kommer det till PC??

Amen to that brother! Någon som vet om det överhuvudtaget kommer till PC? Stackars oss som inte har en Xbox...

Medlem

skit i dlc, gör en pc version ist!
fattar inte varför dom skiter i pc det är ju där alla häftiga hänger, konsol e bara för p12or

Skrivet av danjoh93:
Skrivet av chrillle:

När kommer det till PC??

Amen to that brother! Någon som vet om det överhuvudtaget kommer till PC? Stackars oss som inte har en Xbox...

Här finner ni svar.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Cabbe:

fattar varför dom skiter i pc det är ju bara för p12or

Fixade den där åt dig

OnT:
Tycker det är synd att de aldrig släppte Alan Wake till PC, det hade onekligen tjänat på fler format, och spelet hade en del brister men var riktigt kul. En öppnare värld och lite mer variation i gameplay så hade det blivit grymt, en uppföljare till konsol och PC med release inom 3-4 år hade varit perfekt.

I brist på det kan man iaf få vara glad att man fick njuta av ett riktigt kul spel med grym story, något som är sällsynt när hjärndöda FPS utan story och casual-spel regerar. :/

1
Skriv svar