Testa rallyliret WRC

Robot
Medlem
Testa rallyliret WRC

Demot släpps inte förrän på onsdag för PS3.

Redaktör

Aha - tack! Jag uppdaterar nyheten.


signatur
Medlem

Hade hoppats på ett vettigt rallyspel men jag tycker detta var helt värdelöst, på alla plan. Tråkigt att ingen lyckas göra nåt i klass med RBR nu för tiden.

Medlem

Allt ska vara arkadigt nuförtiden vettu. Ingen som vill ha realism känsla tråkigt nog.

Medlem

det var ingen höjdare direkt...synd

...och vad var det för co-driver egentligen..."is the engine supposed to sound like that?" vem säger så?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hum, var bättre än vad jag trodde, men då trodde jag också att det skulle vara helt värdelöst även om jag hoppades på annat.

The biggest flaw i mina ögon är Force Feedbacken, resten hade jag nog kunnat arbeta mig runt, inklusive den skumma fysiken.

Medlem

Usch vad kasst detta är... fast är å andra sidan är jag inte överasked då det är samma utvecklare som gjort lågvattenmärken som V8 superstars osv.

Dice! Ge oss Rallisport Challenge 3!!!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Seriöst, vad skall man förvänta sig, Blackbean och milestone är ju sämst gällande racing spel....

Motogp och Superbike vart ju bara flopp...för vissa vart det guld (tragiskt nog)

detta är nog ytterligare ett bevis på att något seriöst måste utvecklas och skapas ifrån deras håll...

Jag håller mig gärna till Codemasters racing spel!


signatur

Sim-Racing

Medlem

codemasters är väl inte mycket bättre?! så fort jag ser deras spel så vet jag att det är en massa events/bilar/banor man måste låsa upp genom att köra ett fåtal korta race...de har inte gjort ett bra spel sedan ToCa2 och Colin 1! sådeså!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Skall man definiera bra spel som underhållande eller verkliga?
(Dom två brukar vanligtvis gå hand i hand...)

jag tycker Codemaster erbjuder bra singelplayer läge och multiplayer läge.
Sedan är deras spel bra i den bemärkelsen att de är roligt att spela (GRID,DIRT2 mfl) även fast man inte har en susning om vad en kolvuppstötarfjäder är eller vet hur man tar en kurva i verkligheten. Jag personligen tycker de är en riktig tidsdråpare då man blir lätt klistrad av multiplayer eller singelplayer!

det är bara jag då....


signatur

Sim-Racing

Medlem

WRC spel som detta, och F1 spel osv som baseras på en verklig befintlig motorsport skall vara verkliga. Jag har höga förväntningar på detta WRC spel, och har också förbokat det. Jag kan inte säga något om hur demot är eftersom jag kommer att testa PS3 demot då jag vill testa spelet på den plattform jag skall köpa det till, vill heller inte ta ner det till mitt 360 då jag bara har en vanlig handkontroll till den lådan då det inte finns vettiga rattar. känns inte demot bra på PS3 med logitech G25 ratten så kommer jag att avbeställa det.
Det kommer dock att vara rally som även det baseras på WRCz med i Gran Turismo 5, och det är ju ett spel som man verkligen har stora förhoppningar på.
Just nu är det F1 2010 som gäller, och helvete vad det är bra


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Propy:

codemasters är väl inte mycket bättre?! så fort jag ser deras spel så vet jag att det är en massa events/bilar/banor man måste låsa upp genom att köra ett fåtal korta race...de har inte gjort ett bra spel sedan ToCa2 och Colin 1! sådeså!

där har du jädrigt fel, för F1 2010 är det bästa f1 spelet NÅGONSIN och det är signerat Codemaster serru vettu


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Jag testade det med min G25.. Men var tvungen att byta ut koppling och broms för att kunna bromsa på rätt pedal tror jag (eller om jag fick löst det på annat vis, minns inte så noga)..

Sen visade det sig ju inte direkt vara nån större fartkänsla direkt. Och får nog hålla med Rurounin angående Force Feedbacken som kändes lite märklig. Jag körde bara Finland en gång, får väl ta och testa lite mer kanske. Colin McRae 2005 verkar dock stå sig (även om det kunde ha gjort sig fint med en riktig fysikmotor).

F1 2010 har jag inte kollat mycket efter. Verkar lite enformigt och lite fööör hardcore för min del, och det skulle väl inte komma nån demo på det heller va? =|

Medlem

detta är trots allt ett demo vilket betyder och har väl gjort så i alla tider-inget färdigt spel
så vänta tills spelet kommit ut och patchats 40ggr så kanske vi har ett hyfsat rally spel
sedna COlin 1 och rallisport challenge har inte många bra rally spel kommit förutom RBR

Medlem

Trevliga miljöer!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

1
Skriv svar