Monkey Island-duon tillsammans igen

Robot
Monkey Island-duon tillsammans igen

Ron Gilbert har börjat arbeta hos Tim Schafer på Double Fine Productions.

#lucasarts, #double-fine-productions, #deathspank


Medlem
Monkey Island-duon tillsammans igen

Underbara nyheter! Man är ju lite nyfiken på vad de tänker mackla ihop för något episkt nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem

Äntligen! Komedi och humor väntar!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Ike:

"I en intervju med Kotaku får vi reda på det här, men inte vad det är de arbetar på.

"Det är en idé som jag har haft under många, många år", säger Ron Gilbert. "Fans av gamla äventyrsspel kommer att gilla det", fortsätter han."

Speciellt det intresserar mej. Annars har jag inte mkt koll på Ron Gilbert efter Lucasarts-perioden. Deathspank ska tydligen vara ok.

Humorn i DeathSpank verkligen dryper av Ron Gilbert. Själva actionmomentet kan bli lite enformigt efter några timmar men man har ändå svårt att sluta spela tack vare humorn i spelet

Ska bli riktigt kul att se vad dessa herrar kan få ihop. Väntar fortfarande på att Schafer ska göra en fortsättning på Psychonauts så jag får väl fortsätta hoppas helt enkelt

/ LordDaimos

Medlem

Underbart,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Åderpålen pulserar.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

OMGOMGOMGOMG!! Känner mig som killarna i den där Heiniken-kylen i reklamen.

Inaktiv
Medlem

Så länge vi slipper krystade och onödiga RTS-element som förstör äventyret (tittar på dig, Brütal Legend) så är jag nöjd

Medlem

Hoppas på en ny spelserie. Monkey Island-serien är grym, men jag ser hellre något nytt...

1
Skriv svar