The Secret World

Robot
The Secret World

När Funcom bygger massiva onlinerollspel gör de det med hjärtat. Följ med på en tur in i en hemlig värld.

#the-secret-world, #funcom, #age-of-conan-hyborian-adventures, #the-longest-journey, #dreamfall-the-longest-journey, #world-of-warcraft


The Secret World

Det första Half-Life har bättre animationer, det här verkar lika kul som tandtråd tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Miljöerna är förbannat snygga tycker jag dock

Medlem

Yes, yes, yes! Mer och mer info om TSW. Har länge sett fram emot detta. Hoppas verkligen spelet håller för hypen när betor och allt börjar drälla fram. Gillar stämningen i det man sett hittills!!

Ish
Medlem

AO2 or stfu


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Fyfan va mycket skit funcom fått för den senaste trailern - men något gör de fel, det finns absolut ingen "känsla" eller "gnista". Wow har lyckas ha kvar samma spontanitet som när det kom, detta känns som... fel.

Medlem

Ser mysigt värre ut. Älskar hela upplägget med konspirationer och myter... perfekt för mig! Sen får man hoppas det blir mer än bara ett intressant koncept, men det får framtiden utvisa.

Medlem

Tog 2 år för Age of conan att komma på fötter efter deras pisslaunch, sen släpper de en expansion som gör att de måste buggfixa i 2 år till, grattis funcom, men nej tack, köper inte ett spel till av er.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har FunCom råd med en ny flopp? Även om jag tycker att flera av ideerna till SecretWorld är bra så tror jag det blir fail a la APB. Konkurrensen om MMO Marknaden är knivskarp det kommande året, hur många månadskostnader tror man att folk kommer att vilja sitta o pynta?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag vill ha min betakey

Medlem
Skrivet av toast:

Har FunCom råd med en ny flopp? Även om jag tycker att flera av ideerna till SecretWorld är bra så tror jag det blir fail a la APB. Konkurrensen om MMO Marknaden är knivskarp det kommande året, hur många månadskostnader tror man att folk kommer att vilja sitta o pynta?

Dom har troligen råd med det eftersom conan inte var en flopp

Medlem

warcraft är för yngre spelare, funcoms spel oftast för lite äldre anarchy online är lr var iaf störst bland publik över 12, till skillnad från wow som är allt från typ 4åringar som spelar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

warcraft är för yngre spelare, funcoms spel oftast för lite äldre anarchy online är lr var iaf störst bland publik över 12, till skillnad från wow som är allt från typ 4åringar som spelar

Hmm? väldigt många äldre personer spelar wow, det är liksom lite i alla åldrar, det varu ngn tyå ''världens äldsta wow spelare'' som var typ 70 + lr ngt sånt, likaså finns det spel som Fear cs bf etc etc etc som den väldigt unga publiken spelar. Dessutom spelade ja conan nära var runt 13, o känner ngra som även dem spelade conan i samma ålder


signatur

Rwa?

Medlem

har dom köpt loss hellgate london? lol nej fy fan inge mera Funcom


signatur

spriten räddade mig från sporten

gnu
Medlem

Djup story? nej tack, jag läser inte ens quest texten i de flesta mmos.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dom har troligen råd med det eftersom conan inte var en flopp

Jag säger inte att AoC är kass, har haft kul med det o spelat det en heldel, Men jag har hört att försäljningsmässigt och ekonomiskt så har det knakat i sömmarna för norrmännen, därför de vart tvungna att sparka så många!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ser fränt ut men Funcom har riktigt mycket att bevisa efter AoC tycker jag..

Medlem
Skrivet av gnu:

Djup story? nej tack, jag läser inte ens quest texten i de flesta mmos.

en djup storry är alltid bra spelar ingen roll till vilket spel men med djup story kan man göra spelet mer anpasat och få ett mer hur skall man säga försåelse för värden och allt annat i den.
sen kan jag hålla med dig om att massa text är jobbigt i allmenhet men om det skulle finas nån typ av upläsings grej så skulle det bli riktigt intresant att höra alla quest och storryn.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det första Half-Life har bättre animationer, det här verkar lika kul som tandtråd tyvärr.

Det är ett MMORPG, och bra animationer och såna spel går inte bra ihop då de påverkar prestandan på tok för mycket. Personligen så tycker jag animationerna va bra för att vara ett MMO, och grafiken va underbar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det första Half-Life har bättre animationer, det här verkar lika kul som tandtråd tyvärr.

Det är ett MMORPG, och bra animationer och såna spel går inte bra ihop då de påverkar prestandan på tok för mycket. Personligen så tycker jag animationerna va bra för att vara ett MMO, och grafiken va underbar.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av b3pp0:

warcraft är för yngre spelare, funcoms spel oftast för lite äldre anarchy online är lr var iaf störst bland publik över 12, till skillnad från wow som är allt från typ 4åringar som spelar

Hmm? väldigt många äldre personer spelar wow, det är liksom lite i alla åldrar, det varu ngn tyå ''världens äldsta wow spelare'' som var typ 70 + lr ngt sånt, likaså finns det spel som Fear cs bf etc etc etc som den väldigt unga publiken spelar. Dessutom spelade ja conan nära var runt 13, o känner ngra som även dem spelade conan i samma ålder

Är ganska säker att Mr påpekade pegi stämpeln WOW har och inte det faktiska användandet
WOW spelas av alla åldrar, AOC är ämnat för = >18.

Medlem

Nej, nej, nej....nej! Jag är så arg på Funcom och Ragnar Tørnqvist själv. De har lovat att fortsättningen på Dreamfall (jag bara måste få spela klart storyn) ska göras efter att de avslutat The Secret World. Jag är bara så himla rädd och övertygad om att detta kommer floppa totalt, inget har övertygat hittills, och att de kommer få lösa upp studion så att Dreamfall Chapters aldrig kommer bli av och jag kommer aldrig få veta om Chlöe vaknar upp ur dvalan eller inte. ARGH!

NIB
Medlem

Fail. Kan inte tro annat tyvärr eftersom Call of C'thulu = / = hack'n slash. När ett spel lever på att skapa Lovecraftska/Gaimanska stämningar så dör det direkt det blir action med superhjältar och MMO-chatt typ "eeey, any1 wanna buy a +5 sword of Coolness?".

Hoppas jag har fel dock.

Medlem

Spelet behöver ju inte vara + tusen stats i diablo och WoW stil. Kan lika gärna bara vara "hey här har du en AK som inte är tokrostig" eller nått sånt.

Jag tokgillar upplägget, är ett stort fan av "nutidsmystiska" böcker a la Stephen King, Niel Gayman och Chuch palachaansaduik. Detta verkar följa en liknande anda.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Låter sisådär.

kan ju bli bra men jag kommer ihåg att jag varnade för att aoc kunde bli tog struligt på launch med tanke på deras track record.

Min gissning är att dom ha lika mycket strul med detta så den här gången tänker jag inte köpa grisen i säcken utan avakta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ett mmorpg? Ja, då placerar jag det i min låga-förväntningar-låda som vanligt och där kommer det ligga tills det är släppt och folk eventuellt börjar hävda att det är det bästa mmorpg'et någonsin och då...dååå... kanske jag testar det...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det första Half-Life har bättre animationer, det här verkar lika kul som tandtråd tyvärr.

LoL, jämför du ett mmo med singleplayer spel,, tillåtmig att skratta,
inget fel på dom extremt korta gameplaysekvenser man fick se, filmsekvenserna såg helt okey ut,

grafiskt så kommer spelet se väldigt bra ut när det väl är färdigt, om jag inte har fel så använder spelet en uppdaterad grafikmotor av den age of conan använder och det spelet ser helt grymt ut

Medlem
Skrivet av iramirion:

Fyfan va mycket skit funcom fått för den senaste trailern - men något gör de fel, det finns absolut ingen "känsla" eller "gnista". Wow har lyckas ha kvar samma spontanitet som när det kom, detta känns som... fel.

finns en jättebra känsla över detta spel tycker jag,det är en medryckande trailer med en bra berättarröst precis som det ska vara,

förstår inte varför alla ska prata om wow så fort ett nytt mmo kommer till tals, bara för att wow är störst betyder inte det bäst, wow lever endast på att det är så gammalt och det fanns inte ngn riktig konkurrans när det släpptes, mmo är ju ofta vanebildande,precis som rökning och även om det kommer ett nytt mmo som är bättre så orkar folk inte byta spel iom att de flesta har gearat upp många chars och har fått nya vänner genom spelandet,så dom ställer in sig på att WoW bara är bäst oavsett hur verkligheten ser ut,dom blir rent utav trångsynta.
det är vad jag tror är ngra av dom stora orsakerna till att WoW är så stort än idag.,,
men igentligen är bara wow ett mediokert spel i mina ögon,jag har testat att spela det flera ggr, första gången var när det var nytt och då verkade det najs,men idag nä nu tilltalar det mig inte.
nu får jag säkert en massa skit från WoW fanboys för detta men vill ni visa hur trångsynta många av er kan vara så,, come on then!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:
Skrivet av iramirion:

Fyfan va mycket skit funcom fått för den senaste trailern - men något gör de fel, det finns absolut ingen "känsla" eller "gnista". Wow har lyckas ha kvar samma spontanitet som när det kom, detta känns som... fel.

finns en jättebra känsla över detta spel tycker jag,det är en medryckande trailer med en bra berättarröst precis som det ska vara,

förstår inte varför alla ska prata om wow så fort ett nytt mmo kommer till tals, bara för att wow är störst betyder inte det bäst, wow lever endast på att det är så gammalt och det fanns inte ngn riktig konkurrans när det släpptes, mmo är ju ofta vanebildande,precis som rökning och även om det kommer ett nytt mmo som är bättre så orkar folk inte byta spel iom att de flesta har gearat upp många chars och har fått nya vänner genom spelandet,så dom ställer in sig på att WoW bara är bäst oavsett hur verkligheten ser ut,dom blir rent utav trångsynta.
det är vad jag tror är ngra av dom stora orsakerna till att WoW är så stort än idag.,,
men igentligen är bara wow ett mediokert spel i mina ögon,jag har testat att spela det flera ggr, första gången var när det var nytt och då verkade det najs,men idag nä nu tilltalar det mig inte.
nu får jag säkert en massa skit från WoW fanboys för detta men vill ni visa hur trångsynta många av er kan vara så,, come on then!!

Håller med dig till fullo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av roftg:
Skrivet av iramirion:

Fyfan va mycket skit funcom fått för den senaste trailern - men något gör de fel, det finns absolut ingen "känsla" eller "gnista". Wow har lyckas ha kvar samma spontanitet som när det kom, detta känns som... fel.

finns en jättebra känsla över detta spel tycker jag,det är en medryckande trailer med en bra berättarröst precis som det ska vara,

förstår inte varför alla ska prata om wow så fort ett nytt mmo kommer till tals, bara för att wow är störst betyder inte det bäst, wow lever endast på att det är så gammalt och det fanns inte ngn riktig konkurrans när det släpptes, mmo är ju ofta vanebildande,precis som rökning och även om det kommer ett nytt mmo som är bättre så orkar folk inte byta spel iom att de flesta har gearat upp många chars och har fått nya vänner genom spelandet,så dom ställer in sig på att WoW bara är bäst oavsett hur verkligheten ser ut,dom blir rent utav trångsynta.
det är vad jag tror är ngra av dom stora orsakerna till att WoW är så stort än idag.,,
men igentligen är bara wow ett mediokert spel i mina ögon,jag har testat att spela det flera ggr, första gången var när det var nytt och då verkade det najs,men idag nä nu tilltalar det mig inte.
nu får jag säkert en massa skit från WoW fanboys för detta men vill ni visa hur trångsynta många av er kan vara så,, come on then!!

I min subjektiva åsikt, så tycker jag att när jag springer runt i Wow finns det en form av spontanitet i världen; en känsla av att allting inte är designat av en människa. Bör noteras att jag inte spelar wow, testade det för en vecka.

1
Skriv svar