Beyond Good & Evil blir högupplöst

Robot
Medlem
Beyond Good & Evil blir högupplöst

Dagens bästa nyhet, provade det bara hos en kompis på tiden då det begav sig, men verkade av vad jag såg vara ett fantastiskt spel.

Medlem

Kan dom inte släppa ett med bättre grafik på PC?
Eller ja, jag har ju inte kört detta än men det blir väll o hämta från GoG

Medlem

Jag minns när jag prövade det här med mitt gamla FX5200 och det laggade som bara den, ska bli kul att spela det med högupplösning utan lagg!

Medlem

Too good to be true! Jag förbeställer faktiskt direkt om det skulle vara så.

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

Oh I see what you did there!

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Kan dom inte släppa ett med bättre grafik på PC?
Eller ja, jag har ju inte kört detta än men det blir väll o hämta från GoG

Eh, med PC-versionen så kan du ju lätt bara höja upplösningen. Så BG&E HD finns ju redan till PC.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av mrpeters:

Kan dom inte släppa ett med bättre grafik på PC?
Eller ja, jag har ju inte kört detta än men det blir väll o hämta från GoG

Eh, med PC-versionen så kan du ju lätt bara höja upplösningen. Så BG&E HD finns ju redan till PC.

Err, det e väl knappast samma sak.

Modellerna har fortfarande samma polycount och texturerna har fortfarande samma upplösning, bara för att du kan ändra skärmupplösning betyder det inte att det blir HD.

On Topic: Ska bli skoj, kanske man kan spela igenom spelet, vill minnas att jag fastnade i fabriken nåntans back in the day, sedan kom det nått emellan och jag spelade aldrig färdigt det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Älskar detta spel, ska helt klart kåpa det igen. Musiken är så jäkla skön också.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Modellerna har fortfarande samma polycount och texturerna har fortfarande samma upplösning, bara för att du kan ändra skärmupplösning betyder det inte att det blir HD.

´
Självklart så betyder det att det blir HD.

God of War - HD Collection som släpptes tidigare till PS3 har samma polycount och samma texturer som GoW 1&2 till PS2. Enda skillnaden är att det är högre upplösning och trophies. Eller betyder trophies att det blir HD?

Samma sak med Sly Collection, högre upplösning och trophies är den enda skillnaden.

Medan det är mer "bonus" i denna kommande version, så tror jag knappast att det kommer vara någon större visuell skillnad på texturer osv, med tanke på att spelen kommer köras i 1080p medan GoW - Collection är i 720p. Det är väl mest att Jade kommer se lite bättre ut.

Medlem

Börjar bli många HD-remakes man måste köpa


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

True dat.

OML
Medlem

jag försökte köpa detta spelet för ett litet tag sen men oturligt nog så hade det tagit slut. och skulle inte komma in igen. Detta blir min andra chans att köpa det och det kommer jag att göra.

Medlem

PC versionen sög. Köpte den på Steam för att jag ville spela legenden men... tji fick jag. Första gången jag upplevde en "konsolnedgradering" av den skalan. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Nice, klapp, klapp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Omgjort ljudspår" skrämmer mig lite. Musiken får de inte ge sig på, den var ju bara så bäst som den var redan i originalet! Hur som helst en suverän nyhet!

Skrivet av Trouler:
Skrivet av Sebastian Lind:

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

Oh I see what you did there!

haha


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

JAAAAA!
Detta och Oddworld: Stranger Wrath kommer jag helt klart köpa på re-make fronten i min X360 nästa år
Funderar redan nu på köpa Fahrenheit som finns under Xbox Classics


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag som precis har kört om det på steam

Medlem
Medlem

nice ett grymt bra spel

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

Ha ha pärla!
Håller med, detta är ett spel som alla borde ha spelat. Underbart bra


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Trouler:
Skrivet av Sebastian Lind:

Fantastiska nyheter för alla som missat denna pärla!

Oh I see what you did there!

Vad menar ni hon heter ju Jade, inte Pearl...

Närå, jag skämtar...

Synd att det inte är tvåan dom släpper, ettan har man ju redan klarat...


signatur

---
Boo!

Inaktiv
Inaktiv

Suveränt! Blir nog ett till köp av detta underbara spel!

1
Skriv svar