Blizzard bannar Starcraft 2-fuskare

Robot
Blizzard bannar Starcraft 2-fuskare

Tusentals fuskare har blivit avstängda från Battle.net i den första rensningen.

#nyhetstips, #blizzard, #starcraft-ii


Medlem
Blizzard bannar Starcraft 2-fuskare

Stampa ner de fula stinkande fiskarna. Så less på mesar som fuskar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Kör dem med aimbot eller? uhuhuhuh

Nä men seriöst hur fuskar man i strategi? oändligt med resurser?
Hur ser man om någon man spelar mot fuskar?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fusk i spel har jag inget emot så länge som det gäller SINGLE-player. Spelar man mot andra personer så ska man inte fuska... fy fy

Medlem

maphack kanske?

Medlem

Verkar vara vanligast med hack som tar bort fog of war, dvs de kan se precis vad man gör/planerar


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Fusk i spel har jag inget emot så länge som det gäller SINGLE-player. Spelar man mot andra personer så ska man inte fuska... fy fy

Alla fuskare i Blizzard's spel ska bannas i min mening, ifall någon börjar med att fuska i SP är chansen stor att dom testar/fuskar i MP också.

Fan vad skönt att många måste köpa spelet igen!

HAHA vilka nooobs

Medlem

Det fanns tydligen flera olika sorters fusk. Antar att de vanligaste är map-hack och larva spawn (eller vad de kalla det). Den ena tar bort fog of war och den andra gjorde så att queens hade typ auto-cast på larva inject.

Men helt rätt. Ut med fuskarna

Medlem

Tänk om den här typen av nyhet kunde dyka upp för MW2...

Inaktiv

Om nu så gärna vill fuska så gör det så ingen annan blir påverkad eller omkörd av det. Blizzard.. bra handlat!

Medlem

Nice.

Men hur ser Blizzard att någon använder sig av till exempel maphack?

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Kör dem med aimbot eller? uhuhuhuh

Nä men seriöst hur fuskar man i strategi? oändligt med resurser?
Hur ser man om någon man spelar mot fuskar?

[http://www.youtube.com/watch?v=LBOrDptVtak]

Medlem
Skrivet av Arvid:

Tänk om den här typen av nyhet kunde dyka upp för MW2...

Kul skämt

Medlem

Fan vad bra att blizzard fixat detta!

Medlem

BLIZZARD är B-Ä-S-T!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av kayl:
Skrivet av Arvid:

Tänk om den här typen av nyhet kunde dyka upp för MW2...

Kul skämt

Ja faktiskt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fan va härligt därav jag gillar Blizzard skarpt

AW8
Medlem

K-R-R-R-OSSA FUSKARNA!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

yeaaaaaaaah in yo f*cking face f*cktards.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Enda gången jag har fuskat på SC2 var när jag lekte lite i SP
Men fuska i MP är lite patetiskt och visar att man inte klarar av motståndet på nätet utan 3rd party program ^^

Medlem

Riktigt bra -oavsett spel så är allt som gör livet surt för fuskare något bra. Att fuska i mp-spel är som att ställa sig framför spegeln men titta på en kalsongannons och utbrista -fan vad snygg jag är. Både gay och lamt...

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Kör dem med aimbot eller? uhuhuhuh

Nä men seriöst hur fuskar man i strategi? oändligt med resurser?
Hur ser man om någon man spelar mot fuskar?

eh ex: var en ggn när ja lira me 2 polare 3v3 så när vi i princip hade baracker/wargate/spawning poll so kom en spelare me över 20 carriers
= fusk


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

eh ex: var en ggn när ja lira me 2 polare 3v3 så när vi i princip hade baracker/wargate/spawning poll so kom en spelare me över 20 carriers
= fusk

Kan lika gärna ha varit en carrier rush mot tre noobs. Behöver nödvändigtvis inte ha varit någon som fuskat.

Utöver de fusk som har tagits upp så finns det även drop hack som gör att du droppar från spelet och förlorar matchen.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av MiXiE:

Kör dem med aimbot eller? uhuhuhuh

Nä men seriöst hur fuskar man i strategi? oändligt med resurser?
Hur ser man om någon man spelar mot fuskar?

eh ex: var en ggn när ja lira me 2 polare 3v3 så när vi i princip hade baracker/wargate/spawning poll so kom en spelare me över 20 carriers
= fusk

Det är inte jättesvårt, hans kompisar skickar alla sina mineral till honom, rätt så enkel matematik då får han massa mineraler och kan techa till carriers dirr tar inte så lång tid om man räknar på det.

Inaktiv

Kommer nog bli samma sak i Diablo 3


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Spelar inte SC2 men har en stark motvilja mot alla typer av fusk, i synnerhet sådana som påverkar andra spelare. Kan man inte spela spelet som det var tänkt att spelas så bör man inte spela alls.

Skrivet av Ghostknight:

Spelar inte SC2 men har en stark motvilja mot alla typer av fusk, i synnerhet sådana som påverkar andra spelare. Kan man inte spela spelet som det var tänkt att spelas så bör man inte spela alls.

Men om en utvecklare lägger in möjligheten att just fuska i sina spel, vem är det då som säger hur spelet "var tänkt att spelas", å andra sidan?


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:

Men om en utvecklare lägger in möjligheten att just fuska i sina spel, vem är det då som säger hur spelet "var tänkt att spelas", å andra sidan?

Nu är det dock så att många utvecklare låter de så kallade fusken vara kvar i spelet eftersom det händer att de själva använder fusken när de testar spelet innan release.

Förmodligen på grund av lathet fusken är kvar.

Skrivet av Petah:

Nu är det dock så att många utvecklare låter de så kallade fusken vara kvar i spelet eftersom det händer att de själva använder fusken när de testar spelet innan release.

Förmodligen på grund av lathet fusken är kvar.

Nu syftade jag främst på spel med renodlade fuskmenyer inbyggda som man kommer åt med olika knappkombinationer och så, som det finns en tradition med i konsolspel-världen, även om det inte är lika vanligt förekommande idag som förr. Och det är sant att det på PC:n ofta är utvecklarkonsolen man använder för fusk, men jag tror snarare att de lämnas kvar i färdiga spelet för att man ska kunna få lattja och ha kul med den, än pga lathet från utvecklarnas sida.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Inaktiv

Maphack fungerar på det sättet att det läser av informationen som skickas till dig på något vis eller helt enkelt visar all den information som finns.

Vissa spel som tex HoN skickar bara information som man kan se till en alltså spelet skickar inte information som är i fog of war till en alls. Vilket gör att om man ska maphacka i HoN måste man hacka servern som matchen spelas på.

Av någon anledning hade detta inte fungerat så bra i sc2, så all information finns i din client. Behövs bara ett program som kan få tag i den informationen.

Hur vet blizzard? Jo i likhet med vissa crack skydd kollar spelet vilka processer du kör på din dator (vilket man ju kan ifrågasätta om det är ok, jag är ok med det i detta fallet). Blizzard laddar ner cracken lägger dem på listan över otillåtna processer. Sen är det bara att banna.

12
Skriv svar