HD på gott och ont

Medlem
HD på gott och ont

[ia=397094; large]

Idag damp en efterlängtad pressrelease ner i min inkorg: Ubisoft släpper <i>Beyond Good & Evil HD</i>, en re-release av det fantastiska originalspelet på Xbox 360 och Playstation 3, komplett med Achievements (yay!) och Trophies (vad är det?).

För de av er som inte vet vad <i>Beyond Good & Evil</i> är, så är det ett actionäventyr där du som fotografen Jade ska rädda världen Hillys från onda aliens, och på vägen upptäcker en konspiration som går djupare än du någonsin kunnat föreställa dig. Det är vackert, stämningsfullt, gulligt och ett av de bästa spel jag någonsin spelat. Jag ställer det på samma piedestal som <i>Grim Fandango</i> och <i>Operation Flashpoint</i> i mitt spelmausoleum. Chansen att spela det på Xbox 360 får inte missas!

Däremot innehåller inte pressreleasen ett ord om uppföljaren, <i>Beyond Good & Evil 2</i>. Förhoppningsvis rättar Ubisoft till den missen inom kort genom att skicka producenten <b>Michel Ancel</b> på en gigantisk turné över världen för att visa upp spelet. Men håll inte andan medans du väntar, bara.

#blogg

Medlem
HD på gott och ont

Det är nästan för bra för att vara sant. Synd att jag redan har spelat igenom det tre gånger, vet inte om jag känner mig manad till ytterliggare en gång. Men å andra sidan så är det ju på 360 den här gången.

Medlem

Jag har spelat det på PC och PS2, men faktiskt inte klarat slutbossen på någondera! Så jag lär skaffa det till Xbox 360 för achievementens skull :).

Medlem

Inte okej! Slutbossen och scenen därefter lämnar en del frågor - som förhoppningsvis besvaras i tvåan, som gärna får komma snart.

Medlem

Ja, jag vet! Just därför är jag så glad över det här, nu får jag chansen att spela om det, trots att jag sålt min PS2:a för länge sedan.

Ett av dina absoluta favoritspel och du har inte ens klarat det? Skämmes, bäste herrn!

Medlem

Jag skäms Men nu har jag ju chansen!

1
Skriv svar