Rea: Team Fortress 2 för halva priset

Robot
Medlem
Rea: Team Fortress 2 för halva priset

Fast hela The Orange Box brukar ju kosta 99kr i butik, och ofta ingår den också i 3 för 2-kampanjer. Mycket mer värt!

Medlem

Jag längtar tillbaka till tiden då TF2 var nytt och enligt mig, så mycket bättre än vad det är idag...

Medlem

Kapitalismens långa armar når även de bästa utav spel och utvecklare, sorgligt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad jag ser som otroligt är inte priset på spelet, utan priserna på sakerna man kan köpa i denna nya in-game store. 18€ för en mössa, tjena.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag är faktiskt benägen att hålla med. Köpte TF2 vid release och tyckte det var riktigt roligt. Hamnade dock på hyllan efter ett tag och något år senare när jag skulle testa det igen hade det ändrats ganska ordentligt. Betala för en massa grejer när man redan betalt för spelet. Sånt kan ju vara okej för spel som inte kostar något att köpa, BF heroes t.ex..

Även om man minns TF2 med andra ögon än idag tror jag att jag hade tröttnat utan djupet av de nya vapnen istället för bara nya banor

Jämför med att nå sista level i tex COD 4 då tappar spelet sin magi i vissa fall...

Det är ju ändå 3 år gammalt, kan inte komma på ett annat spel jag återkommer till efter 3 år och njuter i fulla drag när helst lusten pickar på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det är mycket klagomål på att man kan köpa sakerna nuförtiden, men det har inte ändrats alls att man kan fortfarande fixa alla items genom att bara spela som vanligt eller genom att dela med sig och handla med andra spelare.
I mitt fall så köpte jag Polycount bundle paketet vilket kostade €50, personligen tyckte jag det var jävligt prisvärt då det gav mig nya leksaker direkt och jag slipper vänta eller crafta fram dem. Däremot kommer jag inte att köpa någon annan sak tills det kommer något mer prisvärt paket.

Jag tycker också det är schysst att ge utvecklarna mer pengar, då jag faktiskt har spelat spelet i ca 750-800h. Jämför man med vad man har spelat och betalat för WoW så är det ett jäkligt bra pris.

Medlem
Skrivet av V1per:

Kapitalismens långa armar når även de bästa utav spel och utvecklare, sorgligt...

Vad pratar du om?

Medlem

Ändå problemet är nu att dessa "mikro"-transaktioner är mer makro än mikro. 18 Euro för en hatt, 5 Euro för ett vapen. Åt helvete med det. För de priserna kan jag köpa prisvärda spel på Good Old Games, XBOX Live, Playstation Network, Steam eller bara i vilken jäkla butik som helst.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Ändå problemet är nu att dessa "mikro"-transaktioner är mer makro än mikro. 18 Euro för en hatt, 5 Euro för ett vapen. Åt helvete med det. För de priserna kan jag köpa prisvärda spel på Good Old Games, XBOX Live, Playstation Network, Steam eller bara i vilken jäkla butik som helst.

Jo och det sorgliga är att chansen att man får en av de nya hattarna är obefintlig om man inte betalar.

Skoj när alla som betalar springer omkring med +25hp eller är 10% snabbare än de utan hatt.

Även irriterande är att man får de där jädra "Supply crates" som drop hela tiden... verkligen skoj, helt värdelös om man inte köper en nyckel som man kan öppna lådan med (kostar 2,50€).

Vavle har verkligen gjort nog för att hålla spelet igång över åren... men var dom verkligen tvungna att ge bonus ingame till de som betalar? Det hade räckt med nån kosmetisk bonus. Riktigt kasst av Vavle.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vavle har verkligen gjort nog för att hålla spelet igång över åren... men var dom verkligen tvungna att ge bonus ingame till de som betalar? Det hade räckt med nån kosmetisk bonus. Riktigt kasst av Vavle.

Håller med. Det är verkligen att ta den lilla balans som finns och slänga i sjön för att få - i sammanhanget - småpengar.

1
Skriv svar