Blizzard: Real ID går att stänga av

Robot
Blizzard: Real ID går att stänga av

Kul sätt att tweaka en impopulär feature för att få den att framstå mindre som ett komplett misslyckande i backspegeln.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:

Kul sätt att tweaka en impopulär feature för att få den att framstå mindre som ett komplett misslyckande i backspegeln.

Jag tycker RealID var och är ett underbart system. Ingen bryr sig om vad du heter ändå, medan du kan chatta cross-server / game med dina polare.

Medlem

Personligen tycker jag att det är mycket roligare att veta vem man spelar med.
Bara ett utländskt namn är intressant.
Säger mycket om personen än ett Nick.

Skrivet av Jelen:

Jag tycker RealID var och är ett underbart system. Ingen bryr sig om vad du heter ändå, medan du kan chatta cross-server / game med dina polare.

Visst, det finns positiva sidor med RealID, men huvudpoängen med systemet var ju från början tydligen att bekämpa troll. Och nu är den funktionen helt borta i och med att den som vill kan slopa RealID om han/hon vill. Ett system vars ursprungliga syfte förlorats helt måste ju anses vara inget annat än ett misslyckande.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Inaktiv
Skrivet av Shaker of Salt!?:

Visst, det finns positiva sidor med RealID, men huvudpoängen med systemet var ju från början tydligen att bekämpa troll.

Det går ju att stoppa troll delvis genom att införa restriktioner utan att behöva RealID. Ta t.ex. forumtrollen i WoW, de skulle man kunna stoppa genom att tvinga dem att posta på sin högsta level, eller aktiva karaktär och inte tillåta låglevel altposts.

Men håller med om att det är ett misslyckande, det var illa genomtänkt från början.

Inaktiv
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Shaker of Salt!?:

Kul sätt att tweaka en impopulär feature för att få den att framstå mindre som ett komplett misslyckande i backspegeln.

Jag tycker RealID var och är ett underbart system. Ingen bryr sig om vad du heter ändå, medan du kan chatta cross-server / game med dina polare.

chatta crossgame kunde du ju redan med gamla b-net utan real id..

Medlem

hade för mig att blizzard sade att real id var optional bara några dagar efter att de announce'ade sytemet , pga all "feedback"
source? : [http://www.eurogamer.net/articles/blizzard-talks-starcraft-ii...]

sent är det dock , så jag kanske läser i nattmössan.

Medlem

Med tanke på den groteska mängd forumtroll/dumskallar/spammers som existerar på Blizzards forum ser jag inget negativt i att de skulle applicerat RealID som det var tänkt. Nu när denna korkade massa gnällt av sig kan de väl åtminstone införa restriktioner så man slipper leta sig igenom 95% av posterna i en tråd för att hitta något som helst konstruktivt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Man aktivera parentkontroll och där kan du stänga av realid vilket fungerar bode innan och nu efter blizzard gjorde senaste ändringen visserligen lite bökat extra moment men iaf.

Man får trevlig speltids rapport vilket är intressant då får man en inblick hur mycket man spelar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tyckte Real.ID kändes lite som ett halvt misslyckande när dom ändå inte har lagt till en funktion som låter en bilda grupp med andra realid vänner på andra servrar så man åtminstone kunde köra instancer tillsammans.

År 2010 känns det inte som en direkt stor deal att kunna "chatta" med sina vänner direkt.

Möjligen att det går i andra spel än t.ex WoW men då jag inte spelar något av dem så vet jag inte hur det är med det men kanske är på gång det också.

Medlem

Man har kunnat stänga av Real-id jävligt länge nu....

Medlem

tycker inte att Real ID har några nackdelar för den delen heller, så som det är nu.

Medlem

Detta är väl bara i forum/community delen antar jag att dom menar?
För RealID in-game är redan valfritt sedan det lanserades.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

När jag ändrade så försvann mina friends som jag hade addat genom realid

Inaktiv

RealID fyller ju ingen funktion alls, den stoppar inte troll på något sätt heller. Hade lika gärna kunnat tillåta cross-server chatting och annat utan att behöva visa sitt riktiga namn åt alla.

Inaktiv

För er som vill stänga av...

Logga in via battle.net.
Sedan Account -> settings -> communication preferences -> avmarkera Enable Real ID -> Submit/Save längst ner.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Ja, så är väl bäst...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Jelen:

Jag tycker RealID var och är ett underbart system. Ingen bryr sig om vad du heter ändå, medan du kan chatta cross-server / game med dina polare.

Visst, det finns positiva sidor med RealID, men huvudpoängen med systemet var ju från början tydligen att bekämpa troll. Och nu är den funktionen helt borta i och med att den som vill kan slopa RealID om han/hon vill. Ett system vars ursprungliga syfte förlorats helt måste ju anses vara inget annat än ett misslyckande.

Blizzard har ändå tillgång till namn och allt annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska dom göra det frivilligt tycker jag att dom ska införa filter för forumtrådar/ spelkanaler. Att man ska kunna bocka i "REAL-ID required". Kanske tlm ha så att då man skapar forumtråden så visas namnet automatiskt om den står som exempelvis "Public thread" eller R-I Req och gör en fin ikon för det.

Edit : Felformulerat.

Medlem

Tycker det är rätt trist att Blizzard vek sig. Dom enda som skriker och slår bakut är ju idioter som tror att dom kan göra vad fan dom vill för att dom sitter bakom en skärm och ingen kan göra något åt det. Blizzard tappade så jävla mycket cred hos mig pga detta. Usch.

1
Skriv svar