Anno 1404 Installationsproblem!

Medlem
Anno 1404 Installationsproblem!

Tjena!

Har lite problem med att installera Anno 1404. Problemet ligger i att jag blev tvungen att installera om spelet iom Venice av diverse anledningar, men när jag skulle installera det igen efter avinstallation, promptar den bara avinstallation igen. Min installer/setup har med andra ord "låst sig" på uninstall. Jag kan heller inte få bort spelet ur Lägg till/Ta bort program.

Det jag har försökt med är, såklart, vanlig avinstallation, att ta bort alla filer manuellt, samt att rensa registervärden både manuellt, och med program. Har även startat om datorn, såklart.

Någon som har varit med om något liknande, och/eller har en lösning? Snabb hjälp uppskattas!

Jag kör Windows XP med Windows Update regelbundet kört.

Medlem

du måste ta bort reg filer från register, kör en regedit och leta igen mapen från spelet där inne, ta bort den o sen blir allt bra


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Då kan vi påpeka att det i huvudposten står;

Citat:

samt att rensa registervärden både manuellt, och med program.

Vänligen läs OP innan postning..

Men spontant säger jag samma sak. Registervärden finns på något vänster kvar som ger anvisningar till din setup... Men om dessa har varit borttagna och det fortfarande blir samma resultat leder tankarna till en trasig setup. (Är det ens.. Möjligt?)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelet har av en oväntad anledning börjat funka igen!

1
Skriv svar