Drömfångaren

Medlem
Drömfångaren

Under nattens gång har mina drömmar varit detaljerade och såpass underliga att man inte vill något annat än att fortsätta sova.

Katten Hoppi har hoppat på mig och skjutit med ett blått lasersvärd mot mig, på en verandra, konstigt tyckte jag, eftersom lasersvärd inte kan skjuta. Eller så var det så att hon kastade en blå plasthink på mig. Efteråt drömde jag om att det opererades i mitt familjehem, och att området helt plötsligt var invaderat av kompetenta läkare som kunde skapa nya stamceller. Vilket slutade med att jag blev förgiftad och min hand växte ihop. Helt plötsligt började handen att bubbla, och liknade ett stekt ägg. Och under handens lager fanns där 5 punkter, som representerade vilka trosbefattningar livet ger. Till slut drömde jag lite slumpmässigt om World of Warcraft, om att jag samlade på fågelägg.

Det var nattens skörd.

En av de mer underliga drömmarna jag haft sedan barnsben var nog om Simon the Sorcerer 2. Jag hade aldrig spelat spelet (och har bara börjat på det på senare tid). Men jag drömde om introscenen till spelet, innan jag hade hört talats om det. Till fullo visste jag hur saker och ting gick till i början, och blev gravt chockerad när jag väl testade på Simon the Sorcerer 2 fo’ real. Sjukt I tell you, sjukt.

Kanske har att göra med att jag alltid ville bli en trollkarl när jag var liten?

[ia=22513; large]

#blogg

Medlem
Drömfångaren

Känner igen det där med att drömma något och sedan uppleva när hela förloppet utspelar sig. Usch

Medlem

Jag tycker det är rätt fascinerande, men lite läskigt.

1
Skriv svar