Visa upp dina Minecraft-skapelser

Skägg.
10 Chambers
Visa upp dina Minecraft-skapelser

Jag, som alla andra, har torskat #Minecraft och har sakteligen börjat bygga ett första hus. Just nu har det bara fyra väggar, tak och en dörr men det obligatoriska tornet ska det så småningom. Måste ju jobba också. Och ta hand om lillspik. Och äta. Kanske sova. Fan.

[ia=22521; large]

Visa upp dina skapelser vetja!


signatur
Medlem

Har funderat på att köpa skiten, men har aldrig fattat vad det igentligen går ut på? Känns som super mario bros 3 i 3d

Medlem

Jag satte igång o bygga en Menger sponge fraktal på en SMP server, men servern vart avbefolkad så jag lade ner innan den var klar. Ytterskalet vart dock i stort sett klart.

[ia=22525; large]

(edit: fixade större tumnagel, tack för tipset Spiken)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har börjat om 3 gånger men här är några från den senaste världen.

[ia=22526 På stranden utanför mitt lilla hem]
[ia=22527 Första rummet där jag tillverkar saker]
[ia=22528 Trappan går ner en bra bit]
[ia=22529 Gigantiskt rum jag har hackat fram sökandes efter en naturlig grotta att utforska]
[ia=22530 Hörde ett ljud och började hacka mig fram och hittade äntligen ett stort grottsystem jag utforskar försiktigt]


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Sillage är det där SP eller någon form av "grafik" modd? 2 bilden ser ju härligt medieval ut.

Skägg.
10 Chambers

Och snygga fönster. Recept?


signatur
Inaktiv

Hittade texturerna, grymt mycket bättre vart det i alla fall, riktigt härlig "rpg" känsla.

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=25676

Medlem

Single player med vanligt recept.
Det är en grafik ändrings mod bara.
Man kan lätt ändra grafiken eller göra egen grafik själv om man vill.

Börja med att leta reda på nån grafik ändring, ladda ner.
Sedan letar ni reda på vart alla Minecraft filerna ligger, normalt här: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\.minecraft\bin.
Filen ni ska öppna heter "minecraft.jar" den kan man öppna i winzip eller något liknande packnings program.
Längre ner så hittar ni en fil som heter terrain.png, det är denna ni byter ut mot den nya.
Stäng ner den öppnade minecraft.jar filen och starta Minecraft och kolla om det funkade.

Glöm inte att göra backup på minecraft.jar filen utifall det strular eller ni ångrar grafikbytet, jag har prövat en hel del och har 6 olika filer jag ändrar mellan beroende på vad för grafik jag vill ha
Man kan och ändra texturer på zombies, grisar och allt annat, bara kolla runt i minecraf.jar filen så ser ni vart de är och vad de föreställer. Mina grisar har solbrillor på sig 8)

Lite olika texture packs
• Denna använder jag på bilderna. : dokus' RPG texture pack
• Super Mario texture: [http://yourimg.in/i/320k8r.png] Bara högerklicka och spara bilden och döp om den till terrain.
• Spejsigt Future Texture Pack

Have fun


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Inte helt relaterat till byggande, men Minecraft i alla fall

http://www.minecraft.net/boo/

Senaste basen som jag byggde i singleplayer, var ett tag sedan nu.

[ia=22534 Översikt av basen, till vänster skymtar trädfarm och bågskyttebana]
[ia=22535 Närbild på lava/vattenfall]
[ia=22536 Lagringsutrymme upplyst av lava]
[ia=22537 Brytare för minecart banan för att stanna halvvägs.]
[ia=22538 Toppen av en väldigt lång och förhållandevis stor tunnel som löper 200-300 block.]
[ia=22539 Mitten av tunneln, nedanför siktet så skymtar urkopplingen.]
[ia=22540 Icke längre fungerande zombie spawner :(]
[ia=22541 Senaste projektet, allting var tidigare under vatten som ses på bilden.]
[ia=22542 En grotta som tidigare hade sandtak, något som bara kan förekomma vid generering, tyvärr rev jag ner ett kol block och hela taket kollapsade.]

Hoppas all denna rapakalja är lite intressant

Medlem

Har du prövat att ta bort ljuset från zombie spawnings rummet?
Funkar det tycker jag att du ska sätta in vatten i bortre änden av rummet och kaktusar vid glaset och ett insamlings hål för de saker som zombies sedan droppar då de dör av skadan från kaktusarna.
Letar själv efter en spawnkub men har inte hittat, tjejen hittade själv 2 stycken


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Har du prövat att ta bort ljuset från zombie spawnings rummet?
Funkar det tycker jag att du ska sätta in vatten i bortre änden av rummet och kaktusar vid glaset och ett insamlings hål för de saker som zombies sedan droppar då de dör av skadan från kaktusarna.
Letar själv efter en spawnkub men har inte hittat, tjejen hittade själv 2 stycken

Kuben ifråga funkade utmärkt, och jag villa spawna några zombies för screenshottet, efter att ha tagit bort nycketfaklorna, som gör att det spawnar zombie's kom det inga fram, så jag undersökte kuben och upptäckte att det inte längre fanns en liten zombie innuti som roterade. troligtvis är kuben buggad, och nej, jag körde inte på peacefull

Hittade en annan med spindlar, men det var den första jag fann och trodde att man fortfarande kunde förstöra och plocka upp dom för att placera om, men icke.

Medlem

Så här mkt har jag och två ja känner gjort.

[ia=22543 Huset; large]
[ia=22544 Utsikten; large]
[ia=22545 Närbild på huset; large]
[ia=22546 Slotts gården; large]
[ia=22547 "Trappan"; large]
[ia=22548 Träfarmen; large]

Skägg.
10 Chambers

Huset börjar likna något, har byggt övervåning med balkong och panoramafönster och ett torn. Nu måste jag bara komma ihåg att stänga dörren på natten så att fulingarna inte spränger sönder det (igen).

[ia=22552; large]

ps. du vet väl att man kan få större bilder från sitt album genom att skriva

[ia=22552; large]


signatur
Skägg.
10 Chambers

Bl4ckh4wk, det tog ett tag innan jag fattade "trappan", ögonen lurades en smula.


signatur
Medlem

Mitt första byggnadsprojekt var ett lavatorn, som skulle ge ljus och liv åt min värld.

Det första jag gjorde var att bygga en byggnadsställning runt om tornet och som en väg upp till tornet. Jag visste vid den här tiden inte att det gick att fästa kuber i sidled, utan trodde det bara gick att bygga nerifrån och upp. Det hade alltså sparat mig en hel del tid och material:
[ia=22555; large]

Den första lavakällan jag placerade på toppen lyckades jag bygga över med sten, så den försvann. Här har dock en andra källa placerats och börjar rinna igenom:
[ia=22556; large]

Glastrappan är på plats och byggnadsställningen börjats rivas. Det krävdes MÅNGA spadar!
[ia=22557; large]

Resultatet;
[ia=22558; large]

Mitt nästa projekt är av typen "Wizard tower". Jag har lärt mig mycket av mitt första projekt så det andra förhoppningsvis gå mycket smidigare.

Medlem

Jag byggde mig en automatisk tågstation
http://www.youtube.com/watch?v=i0MhNcMgkEE

Medlem

Man kan ju inte annat än att älska detta spelet

Medlem

här är en bild på den intressanta delen av min server

http://i55.tinypic.com/f2lq52.jpg

samt en länk till google maps för min server

minecraftgmap - hostas på min dator , så den är endast online när jag är online så att säga

Medlem
Skrivet av spiken:

...Nu måste jag bara komma ihåg att stänga dörren på natten så att fulingarna inte spränger sönder det (igen).

Lägg en "wooden pressureplate" på insidan av alla dina dörrar. Kan ju förklara vad som händer men blir nog roligare om du bara testar och blir gla

(Inte min ide eller så btw...)

Medlem

Senaste projektet är Moria, och jag kom faktiskt på det innan jag tittade på FZ's samlings sida.

Det är just nu i startgroparna men ligger på en SMP server som hittas här

Medlem

Här är något som jag och två polare gjorde, orkade inte ta screenshot på allt så jag gjorde en snabb film på det bara

http://www.youtube.com/watch?v=j2uFIHQWeIc

Skägg.
10 Chambers

Jag blir så förbannat impad av er. Själv har jag hittat ett gigantiskt grottsystem men har lyckats dö tre gånger med hela inventoryt av godsaker. Deppade lite, så byggde en pool i den nyutgrävda källaren. Går det att få bort strömmen i vattnet?


signatur
Medlem

Du får bort strömmen i vattnet genom att hinka i vatten i minst varannan ruta i poolen, då blir det även en infinite water source som du kan ta vatten ur och det fylls på igen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Zymac, ah! Badsessionerna var rent livsfarliga!

En liten present jag lämnade på @klosterkatten server...

[ia=22603; large]


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Jag blir så förbannat impad av er. Själv har jag hittat ett gigantiskt grottsystem men har lyckats dö tre gånger med hela inventoryt av godsaker. Deppade lite, så byggde en pool i den nyutgrävda källaren. Går det att få bort strömmen i vattnet?

Vatten är lite finurligt just nu. Men ja, det går att få bort strömmen.

Till att börja med gör bara polen 1 block djupt, fyll på med vatten tills allting är utfyllt, det kommer funka av sig själv om du "planterar" vatten längs kanterna.
Sedan kan du gräva neråt och vattnet kommer ligga "still" på ytan, även om det kommer vara lite långsammare att simma uppåt.

Lek runt med vattnet och se hur det sprider sig, men en tumregel är att det aldrig "sprider" sig till blocket längst upp om det är tomt nedanför.

Skägg.
10 Chambers

Bajsapa. Batteriet dog i laptopen och pajade sparfilen jag arbetat på senaste dagarna. Måste börja backupa världarna...


signatur
Medlem

Karta över SMP servern som jag hostar.

Pyramiden har basen 101 block, ni kan ju räkna ut hur stor skeppet är och lång den kinesiska muren är utifrån det...

[ia=22692]

Jag höll på att glömma de underjordiska skapelserna, det gick åt rätt mycket sten till muren, syns rätt tydligt var vi hämtat den...

[ia=22693]

Medlem
Skrivet av Kwissus:

Karta över SMP servern som jag hostar.

Pyramiden har basen 101 block, ni kan ju räkna ut hur stor skeppet är och lång den kinesiska muren är utifrån det...

[ia=22692]

haha, visste att det inte skulle ta lång tid innan du skulle lägga upp en rendering av våra skapelser

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=kacilYasPf8

Kolla kolla kolla, att jag är en reko kille~

Medlem

Alltså säger som Spiken är grymt impad av allas skapelser. Skaffa det igår och har kört lite i singelplayer, grävt lite och byggt shelter och så men måste fråga(känns som en korkad fråga), hur skaffar ni allt byggmaterial så som glas och liknade? Känns som evighets uppgift att bara skaffa det.

12
Skriv svar