Forum Spooky´um. Den rysliga tipsar tråden.

Forum Spooky´um. Den rysliga tipsar tråden.

God afton, mina vänner. Jag står framför er i kväll i hoppet av att förmedla Våra känslor till de oinvigda.
Så här när mörkret hittat hem och sluter runt oss trots våra skärmars sken, söker vi nu efter allt som behandlar spöken och gastar, monster och synvillor. I denna tråd ska vi skratta och rysa tillsammans här på forumet.

Vi har alla här med chansen att förgylla kvällarna, genom att tipsa varandra om läskiga spel du spelat, Filmer du sett som inte gärna släpper taget, eller du kanske läser något ruskigt du vill dela med dig. Naturligtvis godkänns roliga inlägg med läskiga teman.

Kanske ( om jag får vara så närgången ) har du upplevt något spökligt, någon historia från en svunnen kväll av kalla kårar. Ta då tillfället i akt vid tolfte timmens slag, och berätta..hmmhmhmhm

Naturligtvis Gäller det att ha god smak och ton i edra inlägg. Gå inte överstyr med det groteska. Vi vill ju ha roligt och mysigt i oktober månad.

Håll i minnet mina bröder och systrar,
jag håller inte i denna tråd själv, hur kul vi har beror på edra instatser. Eller edra inlägg så att säga.

ha skoj mina vänner, och ta gärna för er av buffén.
Iä! Iä! Cthulhu Fhtagn!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Mmmm nu börjar det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mycket bra trådförslag! Kan börja med om att tipsa er att spela Amnesia: The Dark Descent själva, ensam hemma i totalt mörker, med hörlurar. Om möjligt även i ett stort tomt slott med massa skumma ljud. Brr!

Många av er känner till The Angry Video Game Nerd.
Men inte lika många känner till att James Rolfe´s stora passion är film, speciellt skräckfilm och monster filmer.
James har tre år i rad haft ett speciellt projekt kallat Cinemassacres Monster madness.

Varje dag i oktober recenserar james en skräckfilm från the golden age 1930 talet till nutid. En Halloween kalender helt enkelt.

Här är en direkt länk till årets Monster Madness och kom ihåg att en ny film finns Varje dag
Spana in de gågna årens upplagor och du har något gott att vänta.

Lugn bara, Cinemassacre.com är hans egen sida och ingen portal.

http://www.cinemassacre.com/category/moviereviews/monstermadn...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Skräck är fan det bästa som finns. Riktigt bra tråd. Tråden kan man ju också använda för att dela med sig om sina mardrömmar. För som några av er kanske vet så drömmer man aldrig om en dröm som man har berättat för någon annan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det bästa med oktober är att The Walking Dead blir en tv-serie under denna månad. Grymt initiativ btw OP :3


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Så grym! Får alltid gåshud av den låten...

Medlem

Är det bara jag som missar vad som är så läskigt med klippet?

Det är ju tecknat

Medlem
Skrivet av Greger:

Det bästa med oktober är att The Walking Dead blir en tv-serie under denna månad. Grymt initiativ btw OP :3

Oh god, yes.

Medlem

När det gäller spel så tycker jag att folk ska passa på och köpa Call of Cthulhu: Dark corners of the earth. Maken till läskigare spel har jag nog aldrig sett, även om början är bättre och det avtar lite under senare nivåer. Aldrig upplevt sådan skräck i ett spel tidigare

Finns på steam så nu är det tillfälle! Ser dock att trådskaparen är fan också med sin toppbild


signatur

Videomupp

Skrivet av WaltX:

Skräck är fan det bästa som finns. Riktigt bra tråd. Tråden kan man ju också använda för att dela med sig om sina mardrömmar. För som några av er kanske vet så drömmer man aldrig om en dröm som man har berättat för någon annan.

Eller så kan man kolla på en mardrömsinspirerad film, typ Eraserhead, t ex. David Lynch-film som som sätter sig fast i skallen och kan få en att rysa vid blotta tanken på vissa av scenerna, åratal efter första titten. Kusligt och intressant för de som inte sett än.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Skrivet av WildThing:

När det gäller spel så tycker jag att folk ska passa på och köpa Call of Cthulhu: Dark corners of the earth. Maken till läskigare spel har jag nog aldrig sett, även om början är bättre och det avtar lite under senare nivåer. Aldrig upplevt sådan skräck i ett spel tidigare

Finns på steam så nu är det tillfälle! Ser dock att trådskaparen är fan också med sin toppbild

Indeed my friend. Har länge varit ett Lovecraft fan, och sett i stort alla filmer med Cthulhu tema och spelat Call of cthulhu spel i alla dess former.
Har en plysch Cthulhu vid namn "Squiggy".
åh just det ja, har en övernattnings lya i Innsmouth

Bra läsning, på min ära.

Skrivet av Lord:

Är det bara jag som missar vad som är så läskigt med klippet?

Det är ju tecknat

Indeed.

Det behöver inte vara Bhöö Aurghhg läskigt, Roliga klipp med läskiga teman är väldigt välkommna.
Tänk scooby doo, Katten Felix och halloween plast skelett:)

Tyckte att hantverkat var solidt och låten grym, mössen stjäl showen i slutet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Michael Dougherty skrev ett årtionde efter att ha gjort den här kortfilmen manuset till långfilmen baserad runt samma maskerade karaktär (kallad Sam, efter Samhain), vid namn Trick 'r Treat. Perfekt för den här tiden av året, bättre film med Halloween-tema får man faktiskt leta hårt efter.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av WildThing:

När det gäller spel så tycker jag att folk ska passa på och köpa Call of Cthulhu: Dark corners of the earth. Maken till läskigare spel har jag nog aldrig sett, även om början är bättre och det avtar lite under senare nivåer. Aldrig upplevt sådan skräck i ett spel tidigare

Finns på steam så nu är det tillfälle! Ser dock att trådskaparen är fan också med sin toppbild

Indeed my friend. Har länge varit ett Lovecraft fan, och sett i stort alla filmer med Cthulhu tema och spelat Call of cthulhu spel i alla dess former.
Har en plysch Cthulhu vid namn "Squiggy".
åh just det ja, har en övernattnings lya i Innsmouth

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/53/Shadow_over_inn...

Bra läsning, på min ära.

Skrivet av Lord:

Är det bara jag som missar vad som är så läskigt med klippet?

Det är ju tecknat

Indeed.

Det behöver inte vara Bhöö Aurghhg läskigt, Roliga klipp med läskiga teman är väldigt välkommna.
Tänk scooby doo, Katten Felix och halloween plast skelett:)

Tyckte att hantverkat var solidt och låten grym, mössen stjäl showen i slutet.

Gillar universumet, men har mest bara spelat Dark corners och läst lite böcker. Vilka bra filmer finns det? Kan tänkta mig att väldigt många inspireras, men vilka filmer är faktiskt BRA?

Och vilka bra spel finns det ute där med det temat? Känner till peka och klicka spelen, men har aldrig spelat dem. Spelade Sherlock Holmes spelet The awakening, men tröttnade långt innan slutet är jag rädd.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Gillar universumet, men har mest bara spelat Dark corners och läst lite böcker. Vilka bra filmer finns det? Kan tänkta mig att väldigt många inspireras, men vilka filmer är faktiskt BRA?

Och vilka bra spel finns det ute där med det temat? Känner till peka och klicka spelen, men har aldrig spelat dem. Spelade Sherlock Holmes spelet The awakening, men tröttnade långt innan slutet är jag rädd.

"Dagon", regisserad av Stuart Gordon är en hygglig film, som typ är ett hopkok av HPL:s noveller Dagon och Shadows over Innsmouth (den på Travellers bild!). Och sen finns Masters of Horror-avsnittet "Dreams in the Witchhouse", också av Gordon, baserad på Lovecraft-historia.
Jag är också intresserad av att hitta fler HPL-inspirerade spel, kan inte få nog av den typen av skräckscenario.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Vi får inte glömma DasBoSchitts lilla gmod-halloween film som blev försenad till förra årets skräckhelg, dags för den att uppfylla sin roll:

Inaktiv
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av WildThing:

Gillar universumet, men har mest bara spelat Dark corners och läst lite böcker. Vilka bra filmer finns det? Kan tänkta mig att väldigt många inspireras, men vilka filmer är faktiskt BRA?

Och vilka bra spel finns det ute där med det temat? Känner till peka och klicka spelen, men har aldrig spelat dem. Spelade Sherlock Holmes spelet The awakening, men tröttnade långt innan slutet är jag rädd.

"Dagon", regisserad av Stuart Gordon är en hygglig film, som typ är ett hopkok av HPL:s noveller Dagon och Shadows over Innsmouth (den på Travellers bild!). Och sen finns Masters of Horror-avsnittet "Dreams in the Witchhouse", också av Gordon, baserad på Lovecraft-historia.
Jag är också intresserad av att hitta fler HPL-inspirerade spel, kan inte få nog av den typen av skräckscenario.

Filmen Mouth of Madness är bra den med


signatur

Allah är stor men jag har större

Skrivet av Muhammed:

Filmen Mouth of Madness är bra den med

In the Mouth of Madness ska det va, för sakens skull. Jo, jag glömde bort att tipsa om den själv, bra film.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Spel: Dead space eller Silent hill serien
Film: The ring eller Shutter (Danska Nattvakten funkar också)
Bok: Valfritt från Dean r Koontz eller Stephen King
Verklighet: Spela anden i glaset eller gå in i badrummet och släck, kasta vatten på spegeln, titta sedan in i spegeln och ropa "Svarta madam svarta madam svarta madam kom fram kom fram kom fram"


signatur

"High life on low budget"

De två andra Call of Cthulhu spelen som jag spelat förutom Dark corners of the earth.

Shadow of the comet:

Prisoner of ice:

Btw. Jag såg Shutter Island ganska nyligen och.....
Det är fan en Cthulhu film, Erkän.
Jag satt genom hela första timmen och stirade på kuliserna och letade efter Kult märken som skulle bevisa att en elder god låg och sov under ön.
Tidsramen för filmen och alla kulliser och asylum temat var som gjort för Lovecraft.

När jag ändå håller på:
Min vän var på Pax mässan i år, när han tog sin sightseeing tur i staden hittade han en Comic store, han känner till mitt samlande av skräck comics så han införskaffade dessa fyra för min räkning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Info

Trailer

Holy shamrocks batman.:up:

Och den här för skoj´s skull:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

"The Last Airbender", spelfilmen, den är riktigt skrämmande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein är klockrent i höstmörkret.

Vi kan ju inte glömma Tales from the crypt.
Jag menar, hur kult kan det bli!.

Vad fanns det för andra Tv program med skräck tema?, skulle gärna vilja veta för jag kan inte få nog av dessa grejer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Adams Family , Munsters och jag tror även Freddy Krueger hade en egen tvserie i början på 90talet. Kan inte minnas fler för tillfället.

En serie av samma typ som Tales of the Crypt är Tales of the Darkside, också från 80-talet.
Sen finns ju Masters of Horror, tv-sända entimmesfilmer regisserade av olika framstående skräckregissörer, och liknande Fear Itself som kom efter, av samma producenter.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Var det en av de serierna som gick på svt 1, såg något halvt avsnitt där en snubbe blev anfallen av plast soldater.
Sett ett avsnitt av masters of horror däremot. Något om en abort klinik som blev anfallen av hellboy skådisen, en tonårs flicka med demon baby...väldigt störande avsnitt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Var det en av de serierna som gick på svt 1, såg något halvt avsnitt där en snubbe blev anfallen av plast soldater.
Sett ett avsnitt av masters of horror däremot. Något om en abort klinik som blev anfallen av hellboy skådisen, en tonårs flicka med demon baby...väldigt störande avsnitt.

Plastsoldaterna är från Nightmares and Dreamscapes, en serie baserad på Stephen King-historier.
Och jo, MoH-avsnittet med Ron Perlman har sina störande partier, kan man säga...:|


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Fast MoH är något du definitivt måste se Traveller om du gillar skräck. Okej, alla är inte bra, men många håller en förvånansvärt bra kvalite. Det finns någon lovecraft historia fär också i första säsongen vill jag minnas Min favorit är nog den där en polis tar hand om en deformerad kvinna. Den var satans bra.

Det avsnittet du beskrev btw om abort, den gjordes utav John Carpenter, som gjorde ett till väldigt bra avsnitt om en kille som jagar en försvunnen film som ska driva folk galna.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Fast MoH är något du definitivt måste se Traveller om du gillar skräck. Okej, alla är inte bra, men många håller en förvånansvärt bra kvalite. Det finns någon lovecraft historia fär också i första säsongen vill jag minnas

Äsch, du missade mitt inlägg däruppe

Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av WildThing:

Gillar universumet, men har mest bara spelat Dark corners och läst lite böcker. Vilka bra filmer finns det? Kan tänkta mig att väldigt många inspireras, men vilka filmer är faktiskt BRA?

Och vilka bra spel finns det ute där med det temat? Känner till peka och klicka spelen, men har aldrig spelat dem. Spelade Sherlock Holmes spelet The awakening, men tröttnade långt innan slutet är jag rädd.

"Dagon", regisserad av Stuart Gordon är en hygglig film, som typ är ett hopkok av HPL:s noveller Dagon och Shadows over Innsmouth (den på Travellers bild!). Och sen finns Masters of Horror-avsnittet "Dreams in the Witchhouse", också av Gordon, baserad på Lovecraft-historia.
Jag är också intresserad av att hitta fler HPL-inspirerade spel, kan inte få nog av den typen av skräckscenario.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Skriv svar