Medlem
Minecraaaaaft!

Hittade ingen Minecraft tråd, men varje forum behöver en så...

http://www.minecraft.net/

Det är svenskt, det är AMAZING och det kostar 100kr.

Multiplayer lanserades precis och kommer att vara väl fungerande vid månadens slut.

Jee
Medlem

Testade gratisversionen när dom uppmärksammade det på TF2-bloggen. Väldigt mysigt spel. Byggde ett hus med två våningar och en källare. Grävde lite och hittade en "grotta".
Blev lite rörigt i multiplayer men det kan nog bli väldigt underhållande.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Har en del rpg/mmorpg tendenser så som crafting tex, men också så mycket mer än det. Helt klart ett intressant spel, dock så visar gratis versionen byggandet bara då fullversionen har allt från dag/natt växlande, monster, crafting, hus byggande, grävande till okända platser osv.

Inaktiv

Köpte det idag, det är nästan FÖR roligt.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Har letat lite efter enkel och bra serverprogramvara för Minecraft, men det är en djungel där ute. Så vitt jag har förstått är den officiella versionen något begränsad, varför det är bättre med en tredjepartsprogrammerad. Men vilken?

Jag vill ha nåt som går lätt och snabbt att installera, som tillåter mig och mina kompisar att spela det vanliga Alpha-läget tillsammans.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Inaktiv

Suck, många griefers i detta spel. Finns det ingen server som är väldigt seriös? Hade en favorit server men de har ju förstört allt typ.

Medlem

alltså seriöst.. detta är ju det mest beroende framkallade spelet någonsin. köpte det igår.. och jag skäms.. jag skippade min kurs, undvek svara på mobilen. käkade ingen middag.. Och tiden gick som bara den när jag satt framför datorn och byggde mitt slott i minecraft.

spelet är för fan äckligt farligt för ens sociala liv! men otroligt roligt!!!!!!! wieeeeeeeeeee


signatur

Suup homie

Medlem

Finns ett antal klaner som håller sig med privata servrar Grimley, kommer du in på dom har du chans att vara med i några verkligen hutlösa projekt. Annars är det vänner och dylikt.

Inaktiv

Drog igång en egen server istället. ; )

Medlem

Misstänkte att så var fallet även om jag var för lat för att kolla tidpunkter för post, känner du för att whitelista mig? saknar en bra server atm.

Medlem

Hej har precis gjort som alla andra och köpt Minecraft riktigty mysigt spel! Bara lirar SP men undrar om det går att köra survival mode MP eller är det bara den gratis byggversionen som går att köra MP?

Medlem
Skrivet av 93nisse:

Hej har precis gjort som alla andra och köpt Minecraft riktigty mysigt spel! Bara lirar SP men undrar om det går att köra survival mode MP eller är det bara den gratis byggversionen som går att köra MP?

Det finns multiplayer servrar, kan vara svårt att hitta en om du inte lirat så länge. Det finns dock en FZ/svensk server som du hittar här

Medlem

Tack så mycket!

Inaktiv

Stora problem i MP, flera spelare krachar med samma error.
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1013&t=34648

Medlem

Jag lider av problem också, fungerade felfritt tills 48 timmar sedan. Nu kan jag inte mer än gå in på servern, bygga lite så droppar fpsen till spelet fryser sig helt.

Har testat allt. Men problemen verkar ligga i nätverkskorten för de flesta, ja alltså inte att det är något fel i sig på dem utan att det blir någon konflikt eller så med minecraft.

Tur att man kan spela SP iaf så man får sin dagliga fix ! Tråkigt bara de gigantiska saker man har byggt tillsammans med kompisarna som jag inte kan snygga till och överraska dem.


signatur

- Wiiga -

1
Skriv svar