APB till Epic Games?

Robot
APB till Epic Games?

Rykten säger att de köpt varumärket och anställt skaparen David Jones.

#apb-3, #epic-games


Medlem
APB till Epic Games?

Det är ett helt okej spel med hyffsat utförande av en okej idé men om man kollar hela bilden så sög spelet ^^

Medlem

Spelet va på tok för enformigt och staden för liten. Grymt koncept, dåligt spel. Hade dom finslipat lite på idén så hade de kunnat bli nåt.

Medlem

testade aldrig spelet men det är väl ändå bra att dom låter det leva vidare om det är sant .


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Ge mig pengarna till backa ....Skoj att om man var en av dom som köpte det fösrt får man inget men alla andra får <.<

Medlem

Det är synd. För spelet hade sådan enorm potential. Men de var så tvungna att trycka ut det i ett tidigare tillstånd än vad som borde vara tillåtet.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Det största felet var att det inte fanns något riktigt mål. Inga tydliga levlar och inget riktigt endgame. Spelet gick inte egentligen ut på något utom "att bli den mest kända" typ, och det håller inte så länge för mer än de 3 personer som folk faktiskt känner igen.

Medlem

Oh noes
Nu kommer Epic Games dö xD.... JAG VILL HA MITT GOW3 >_<....BEGONE SPAWN OF DARKNESS!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av d2004:

Ge mig pengarna till backa ....Skoj att om man var en av dom som köpte det fösrt får man inget men alla andra får <.<

Eftersom jag förbeställde två exemplar av spelet fick jag ett gratis Mass Effect 2. \o/...


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Personligen så ser jag riktigt fram emot att få återvända till Streets of San paro. Jag sitter på en relativt ny och bra dator och spelet flöt på i 60-70 stabilt även på laggiga waterfront. Efter att ha spanat in på utvecklingsidéer av några programmerare för spelet så måste jag säga att det kan bli något stort.

För det första folk som säger att det inte fanns någon riktig end-game, APB är inget direkt progressbaserat MMO utan ren och skär pvp, hela grunden för tjuv och poliskonceptet är ju dels biljakter, vilket det var massvis av, sen att dels stoppa och få ned kriminaliteten samtidigt som det andra målet också var att skapa anarki.

Det största problemet som jag såg det var att det dök upp alldeles för enkelt med fuskare, redan under betan hade siter utvecklat fusk som man kunde köpa och så fortsatte det tills spelet gick i "graven". Ett onlinespel med många fuskare särskilt mmo's kommer göra att största antalet (majoriteten av spelare är ju faktiskt dom som vill lira legitimt) droppar ur med tiden. Punkbuster implementerades i slutet men ändå så var det folk som sprang runt med aimbot hej vilt och ingen blev bannad heller (förutom de mest självklara).

APB har fortfarande stor potential och jag själv tyckte pvp-delen var det mest underbara, ett stort plus också med customaztion och byggandet utav ett rykte. I framtiden skulle dom kunna utveckla klansystemet och skapa klanbaserade matcher också, plus få fart på både pure-skill district och framförallt chaos, dock utan fuskare så hade jag suttit mer klistrad än jag varit tidigare. Nåja det är min lite mer vidare syn på spelet än vad andra kommenterat hittills.

Medlem

Nyheten har blivit bekräftad (stavas det verkligen så? Jag är helt förvirrad, varit borta från sverige för länge...) som falsk. Kika på länken.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Why? Känns dumt att göra om samma misstag igen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite småkul och småironsikt att han heter David Jones och att han sänkt sitt företag


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar