Spana in NASCAR The Game 2011

Robot
Medlem
Spana in NASCAR The Game 2011

Vilken variation! 22 banor men inte en enda som har högersvängar. Man måste seriöst tröttna riktigt snabbt på nascarspel....

Medlem

Intressant.
Har aldrig haft sådan adrenalinkick i ett bilspel som i nascarspelen.Att ligga mitt i fältet i mittenfilen och hålla ständig fokus på vad som sker gav iaf mig a hard-on.
Kommer inhandlas till krysslådan.

Medlem
Skrivet av ikinz:

Vilken variation! 22 banor men inte en enda som har högersvängar. Man måste seriöst tröttna riktigt snabbt på nascarspel....

Watkins Glen och Infineon Raceway har högersvängar.

Medlem

Även ifall Nascar troligtvis är den tråkigaste formen av motorsport alla kategorier, så kan det nog ändå bli ganska intressant ifall det är en simulator som är målet ...... Nu tar jag halvt tillbaka detta när jag precis såg att dem inte gör det till PC

Medlem
Skrivet av Stark:

Även ifall Nascar troligtvis är den tråkigaste formen av motorsport alla kategorier, så kan det nog ändå bli ganska intressant ifall det är en simulator som är målet ...... Nu tar jag halvt tillbaka detta när jag precis såg att dem inte gör det till PC

Söker man en Nascar simulator finns redan det ultimata i Nascar Racing 2003. Grafik och ljud duger och simulatorn i sig är helt lysande.

Sen händer det mer i nascar under 30 sekunder än det gör i majoriteten av ett helt race i t.ex. F1.
Jag tittar inte på varken det ena eller det andra men att spela så är nascar såå mycket roligare när man väl lärt sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den stora frågan är väl om man behöver bry sig om något annat bilspel efter att GT5 släpps?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stark:

Även ifall Nascar troligtvis är den tråkigaste formen av motorsport alla kategorier, så kan det nog ändå bli ganska intressant ifall det är en simulator som är målet ...... Nu tar jag halvt tillbaka detta när jag precis såg att dem inte gör det till PC

Söker man en Nascar simulator finns redan det ultimata i Nascar Racing 2003. Grafik och ljud duger och simulatorn i sig är helt lysande.

Sen händer det mer i nascar under 30 sekunder än det gör i majoriteten av ett helt race i t.ex. F1.
Jag tittar inte på varken det ena eller det andra men att spela så är nascar såå mycket roligare när man väl lärt sig.

Nascar 2003 is da shit!
Aldrig att en "konsoll-arcade-helt-avsaknad-av-simulatorkänsla-men-med-snygg-grafik" kan slå det.

Utan tvekan är det så.
Speciellt nästa säsong då Mattias Ekström verkar vara het på en förarstol i Red Bull stallet.
Det var riktigt kul att se honom köra Nascar för första gången på "vanlig" bana i somras. KOmmer inte ihåg vad banan hette, men han hade definitivt fått en top 10 placering om han inte blivit avknuffad.

Har alltid varit en F1 nörd, fram tills för två årsedan dvs. Snacka om att tok-döda en sport. Knappt någon utveckling är tillåten, mindre och mindre motorer, regler mm som snarare liknar indicar än F1. Så, absolut ett Nascarlopp framför ett händelselöst F1 race.

Medlem

Körde mycket Nascar 1 och Nascar 2. Tvåan var ju hiskeligt bra och riktigt rolig att köra. Kom ihåg man körde heltidslopp i 3 timmar med tangentbordet! Nascar-sporten är faktiskt underskattad tycker jag. Det krävs mycket av föraren för att hålla så hög fart ut som möjligt ur utgångskurvorna, och det gäller att bromsa så sent som möjligt vid ingångskurvorna. Dock får man tänka på att däcken slits ordentligt, och vid för hård körning sliter man ut däcken relativt snabbt, så det är ett balansförhållande hur hårt man ska köra (så var det iallafall i 1:an och 2:an). Så detta är relativt taktiskt enligt vad jag fått erfara. Dessutom är det riktigt nervpirrande under hela racet, man ligger väldigt nära varandra och om man ligger på innern i kurvan får man se till att inte tappa fästet och glida uppåt, för då prejar man den som är på yttern, och risken för att hela loppet är kört. Så man måste vara fullt koncentrerad hela tiden, det är inte bara att svänga vänster. Den mest extrema banan, om jag minns rätt hette den Bristol, en liten och snäv bana, där mycket kunde hända. Var längesedan jag körde Nascar på datorn, har god lust att införskaffa detta spel!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

@Vantskruv: japp,Bristol är krävande liten bana med ganska hög bank.
Personligen så har jag aldrig kört något mer intensivt race i ngt spel än då man körde nascar och Indycar på Richmond banan.Händer saker hela tiden,måste vara på fokusspänn hela tiden.

Medlem

Anledningen F1 är stort är för sporten.

Anledningen NASCAR är stort är för folk tittar på krascherna.

Thats all.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tror inte detta kommer att komma nära Nascar Racing 2003 synd nog. Det skulle vara trevligt med ett nytt Nascar spel i samma kvalité!

Nascar är en trevlig motorsport. Den är extremt underhållande. Och att det "bara är vänster svängar" är lika rätt som fel. Visst så är alla banor utom 2 ovalbanor. Men de är alla extremt olika och kräver olika körstilar.

Att köra ett snabbt varv runt Monza är "enkelt" då man inte ofta behöver verkligen tävla om racing linjen. Att köra ett halvdant varv runt Texas Motorspeedway mitt i gröten är inte för alla. Man blir extremt sammanbiten och håller i ratten som om ens liv hängde på den.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Anledningen F1 är stort är för sporten.

Anledningen NASCAR är stort är för folk tittar på krascherna.

Thats all.

Exakt! Grymt underhållande att se när de kraschar som fan i Nascar (sjukt?!) men sen då? Köra runt, runt och runt? Sen hålla koll på däcken och hastighet? Låter ju bara jobbigt :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Anledningen F1 är stort är för sporten.

Anledningen NASCAR är stort är för folk tittar på krascherna.

Thats all.

Ja, så är det till stor del. Folk som inte är särskilt intresserade av motorsport egentligen men som tycker om Nascar, brukar tycka det roliga ligger i avåkningar och masskrascher där bildelarna flyger De som tycker att F1 och andra bilsporter är tråkiga för att "det inte händer någonting" kan inte vara särskilt intresserade av själva sporten.

Gamer-Tompa: Tyvärr har Mattias gjort sitt i Nascar. Han kommer troligtvis inte köra fler lopp, det stannade vid två. Hörde det vid en intervju. Nästa år har Red bull- teamet ersatt honom med en amerikansk förare som jag inte minns namnet på. Tror inte det berodde på att han gjort dåligt från sig utan snarare på Mattias själv. Han verkade inte vara särskilt motiverad att fortsätta.

Medlem

Kul för alla nascar fans, dock så ser jag inte det roliga med att köra runt runt runt runt runt runt i 500 varv sen repetera 21 banor till


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Första spelet jag köpte till en dator någonsin var Nascar Racing av Papyrus. Spelade det på 486:an hemma.... Kommer ihåg att lillebror faktiskt körde ett helt Indy 500 lopp...

1
Skriv svar