Betatesta Medal of Honor

Medlem

Varje spel som kommer står sig flackt mot BF2.

BF2 trots sin ålder rockar r* av dagens Fast Paced FPS.
Vad hände med strategi samt teamwork?


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem

Tycker om Bad Company 2 och hade inga höga förhoppningar på detta lir. Men efter att ha kör ett par timmar nu så måste jag säga att det var jäkligt kul. Är förbeställt nu. Tror det kommer blir kul att köra när man har lite tid över men ska man spela lite längre så kör jag nog hellre BC2. Om BC2 är vanlig Coca-Cola så är MoH Cola Zero.

Medlem
Skrivet av Letalis:

Varje spel som kommer står sig flackt mot BF2.

BF2 trots sin ålder rockar r* av dagens Fast Paced FPS.
Vad hände med strategi samt teamwork?

Precis, BF2 slår detta och BC2 med hästlängder. Spelar det än idag fast med FH2 modden.

Vad hände med ROLIGA spel som man knappt kunde vänta för att få spela varje dag?

BC2 va typ roligt i 1 månad för mig, sen va det "meehhh, jag orkar inte ens starta skiten! :evil:"


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Testade det precis och usch vilket konsollskräp, ser hyffsat ut men har ingen som helst spelkänsla. Jag väntar fortfarande på spelet som skall lyfta fps-genren ur träsket den för närvarande befinner sig i.

Håller mig till gamla trotjänare som Quakelive, cod1, UT2004 och CS tillsvidare.

Medlem
Skrivet av Fonclbrich:

Testade det precis och usch vilket konsollskräp, ser hyffsat ut men har ingen som helst spelkänsla. Jag väntar fortfarande på spelet som skall lyfta fps-genren ur träsket den för närvarande befinner sig i.

Håller mig till gamla trotjänare som Quakelive, cod1, UT2004 och CS tillsvidare.

Red Orchestra 2, PC exklusivt, 2011.

Medlem

zhrooms. Testa Modern Warfare, du skulle älska det.

Medlem

Installerade betan för någon månad sen. Testade logga in nu och fastnar på "Connecting...", antar att jag måste ladda ner betan igen

Medlem

ser ut som bc2 bara att de infört ett nytt game mode - camp mode, blir att avbeställa

Medlem
Skrivet av Ballong:

Tycker man dör på tok för fort, känns inte så action laddat när man dör på 0.2 sekunder.

Det är ju för lätt att döda/dödas...this sucks. Tror inte de blir nåt köp cod black ops kmr ju snart iaf...


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Testat lite mer nu.
Går att ställa på/av toggle på sikta och huka.
Man kan editera settings.ini för att ta bort bloom och ändra fov, bla.
Efter ändringar är det helt klart skillnad och spelet kommer mer till sin rätt....


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Är det bara jag som inte kan ansluta till servern?

Medlem

Ni får tänka på att det är en Beta och att utvecklarna (förhoppningsvis) tar till sig den kritik de får innan de släpper spelet.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ni får tänka på att det är en Beta och att utvecklarna (förhoppningsvis) tar till sig den kritik de får innan de släpper spelet.

Dom kommer inte hinna uppdatera guldverren tills släppet. Däremot kan de ta till sig kritiken till en uppkommande patch...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Skrivet av DonGrif:

Ni får tänka på att det är en Beta och att utvecklarna (förhoppningsvis) tar till sig den kritik de får innan de släpper spelet.

Det är väll redan skeppat o klart...

Vääldigt trånga banor + den äckliga BC segheten gör det till ett nja


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

B.O.R.I.N.G inte ens snygg grafik kan rädda detta episka fjasko:down:


signatur
Medlem

Nej usch, riktigt uselt, precis som jag misstänkte. Allt kändes oerhört stelt, vapnen var skumma (något kändes fel) och allt gormande från soldaterna bekräftade att det inte är något att ha.

Medlem

lol. jag är väll inte så jävla kräsen som de flesta, tyckte det var hyfast skoj att spela!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Nu har jag lagt ner några timmar på det, och sådana här typer av arkad-shooters är verkligen inget för mig. Instant action, visst! Men det finns varken djup eller känsla.
Rekyl är tydligen ingenting som existerar i strider längre. Med ett maskingevär skjutet från höften så har man en spridning på ~0,5m/100m, med musknappen nedtryckt tills skotten tar slut.
Granater har ingen sprängverkan utanför en meter (jo du kanske får en röd liten dutt på skärmen, men den försvinner inom 3 sekunder). I 1v1 strider slutar det 25% att person 1 vinner, 25% att person 2 vinner, 50% att de båda dödar varandra. Detta helt oberoende på vilka vapen man använder.
Jag kan nog fortsätta men orkar inte lägga mer tid på det.

Kommer säkert spela lite till innan betan är slut, men det blir inte mycket och framför allt - inget köp.

Jag väntar på ett krigsspel som inte är helt arkadifierat, med ett stridssystem som inte påminner om Quake.
Kanske ska nämna något om spelkänslan också. Det är inte krig, känslan är som om man som 20+ hade lekt jage med 7åringar på asfalt utanför någon skolbarack. Mer spännande än så är det inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tittade på en ingame-film från spelet och tyckte det var för likt bfbc2 för att vara värt att ens prova som beta. Kommentarerna verkar betona riktigheten i det beslutet.

Medlem

Det är kul att så många människor har två grader av rankning på spel, antingen "Skitbra" eller "skituselt"


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

ruttet, ge ett bra FPS :/

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ballong:

Tycker man dör på tok för fort, känns inte så action laddat när man dör på 0.2 sekunder.

Så är det med konsolspel, det går knappt sikta på konsol så därför måste man dö snabbt.

2 ord. Counter-strike

Medlem

Verkar att bli precis som BC2. Det vill säga inte speciellt bra. Synd


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

123
Skriv svar