Hideo Kojimas blodiga planer för Snatcher

Robot
Hideo Kojimas blodiga planer för Snatcher
Medlem
Hideo Kojimas blodiga planer för Snatcher

Här trodde man att man skulle få sen en uppföljare men icke. Känns som styrelsen bara skakade huvudet åt dom där idéerna. Spelet är för övrigt grymt.

Medlem

Runskrift? Snälla..

Inaktiv

Då rubriken gav hopp om en uppföljare/remake av Snatcher så känner jag mig riktigt besviken. Personligen undrar jag om det som nämns i artikeln ens stämmer och inte är något påhitt från Kojima för att få ytterliggare uppmärksamhet...

Nåväl, han skulle gott kunna ta en paus från Metal Gear-serien och göra något trevligt med Snatcher.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

De borde släppa spelet översatt till Engelska på PSN...

Skrivet av Sebastian Lind:

Snatcher är, som du förhoppningsvis redan vet, ett av tidernas absoluta mästerverk inom äventyrsspelsgenren och ett måste för alla att spela - främst Mega-CD-versionen.

Då får vi väl hoppas att de börja massproducera Mega-drive och Mega-CD igen som bara den. Plus spelet. Väldigt synd egentligen att den där emulator-grejen jag hört så mycket om är olaglig att hålla på med...


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Sebastian Lind:

Snatcher är, som du förhoppningsvis redan vet, ett av tidernas absoluta mästerverk inom äventyrsspelsgenren och ett måste för alla att spela - främst Mega-CD-versionen.

Då får vi väl hoppas att de börja massproducera Mega-drive och Mega-CD igen som bara den. Plus spelet. Väldigt synd egentligen att den där emulator-grejen jag hört så mycket om är olaglig att hålla på med...

Bara för att äldre konsoler/spel inte går att hitta på Game längre betyder det inte att de upphört att existera. Går att få tag i det mesta via nätet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Snatcher är, som du förhoppningsvis redan vet, ett av tidernas absoluta mästerverk inom äventyrsspelsgenren och ett måste för alla att spela - främst Mega-CD-versionen.

Skulle tippa på att majoriteten INTE vet det eftersom 90% av klientelet här är tonåriga kids som inte ens vill titta på något som är släppt innan Crysis i spelhistorien

Snatcher har för övrigt riktigt bra musik som bl.a. har arrangerats av basisten Naoto Shibata från det japanska hårdrocksbandet Anthem.

Skrivet av Sebastian Lind:

Bara för att äldre konsoler/spel inte går att hitta på Game längre betyder det inte att de upphört att existera. Går att få tag i det mesta via nätet.

Sant nog. Antar jag.
:\


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Skrivet av Forcie:
Skrivet av Sebastian Lind:

Snatcher är, som du förhoppningsvis redan vet, ett av tidernas absoluta mästerverk inom äventyrsspelsgenren och ett måste för alla att spela - främst Mega-CD-versionen.

Skulle tippa på att majoriteten INTE vet det eftersom 90% av klientelet här är tonåriga kids som inte ens vill titta på något som är släppt innan Crysis i spelhistorien

Snatcher har för övrigt riktigt bra musik som bl.a. har arrangerats av basisten Naoto Shibata från det japanska hårdrocksbandet Anthem.

Visst stämmer det att långt ifrån alla FZ-läsare är intresserade av att spela äldre titlar. För de som är det däremot (och som inte redan spelat/hört talas om Snatcher) tycker jag däremot att det är superviktigt att kunna tipsa dessa om en sådan milstolpe i spelhistorien.

Och ja, musiken är grym!

1
Skriv svar