World of WarCraft Cataclysm

Medlem
World of WarCraft Cataclysm

Tjena alla

hmm är intresserad av att börja spela det nya wow som kommer komma på grund av APB las ner =(

hmm oo nu undrar jag kommer jag va tvyngen oo köpa dom andra delarna för att kunda spela det nya ?

tacksam för svar tillbax
Mvh Panos

Medlem

Yes du måste ha alla föregångare men det går att skaffa billigt typ max 300 kr för wow + burning crusade + lich king


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

för alla 3 aa det är biligt då

hmm från butik eller ex blocket ?

tack för hälpen

Medlem

Du kan köpa world of warcraft battlechest och sen köpa wrath. Med battlechest får du wow + bc och några guider.

Finns för 199kr på rusta tex


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

oki kolade på rusta sidan men det fanns inte dära

Medlem

game har samma erbjudande, på nätet kan du hitta det för 150kr typ på spelbutik sidor osv den som söker alltid hittar


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

oki world of warcraft battlechest.. eller själva wrath ?

jo sant sant .. hmm spelar ni den fortfarande ?

Medlem

"den" som i wow? ja.

Du vill ha wow battlechest som innehåller Vanilla och TBC (första expansionen)

Du kommer även behöva WotLK men du kan vänta med att köpa det, du behöver det egentligen bara när du kommit till level 68, vilket tar ett tag.

Total kommer det gå på ungefär 300-400 kr skulle jag tro. Första gången du installerar tror jag att du dessutom får 30 dagar gratis, möjligtvis är det när du lägger in första månads betalningen.

Så för att besvara din fråga, WoW battlechest till att börja med, om du gillar det, wrath.

Medlem

oki tack

hmm nåra frågor

vad är Vanilla och TBC för nått ?
och vadå kan man inte lvla mer när man kommer upp till 68 kommer man behöva då WOTLK för att försätta ?

just nu så spelar jag trailer av Wotlk tror jag den heter och den är hyfsat bra men men skulle hellre villja testa den nya men men man får vänta tills den kommer .. hmm om man börjar spela den fulla versionen kommer man kunna forsätta med samma gubbe på Cataclysm eller ?

tackar för hjälpen
Mvh Panos

Medlem

För att svara på frågorna från toppen.

Vanilla som det kallas är första World of Warcraft, dvs orginalet som släpptes i februari 2005. Maxlevel 60, begränsat innehåll och världen består av Eastern Kingdoms och Kalimdor.

TBC står för The Burning Crusade. Första expansionen släpptes i januari 2007, 2 år efter eu release dvs. Denna expansion lyfte level-taket till 70 och introducerade oss till Outland, värden på andra sidan "The Dark Portal", hemland av horderasen Orc. Jewelcrafting var ny profession och flying mounts underlättade resande och heroic instances gav lite extra spelvärde när spelaren nått level 70.

Wrath of the Lich King släpptes sedan i november 2008 och gav oss möjligheten att korsa havet till norr för att anlända vid Northrend, hem för Arthas och hans odöda arméer. Level 80 och en ny profession vid namn Inscription lades till och spelet genomgick en hel del kosmetiska förändringar som vid släppet av The burning crusade då varje release även har inneburit en uppgradering av grafikmotorn.

Cataclysm är nästa steg i kedjan efter detta. Level-taket är höjt till 85 och vi är tillbaka i Kalimdor och Eastern Kingdoms men även till "The Maelstrom" (virveln i mitten av världen).

Genom alla dessa steg av spelet så spelar du på samma karaktär, eller olika som du så önskar. Dock börjar du om på level 1 varje gång du vill spela något annat och måste spela om de gamla platserna igen. Din karaktärs begränsningar beror helt på vilka expansioner du har på ditt battle.net konto, dvs har du bara The Burning Crusade så är du begränsad till level 70 och får inte åka till Northrend.


signatur
Medlem

oki tack för all hjälp
hmm så som Genemos kan lika gärna skippa köpa Wrath oo sen när man närmar sig slut lvlen av TBC då kan man köpa WRATH .. man kommer väll kunna installera den utan att allt försvinner ( karaktären )

tack för all hjälp
Mvh Panosz

Medlem
Skrivet av The One:

oki tack för all hjälp
hmm så som Genemos kan lika gärna skippa köpa Wrath oo sen när man närmar sig slut lvlen av TBC då kan man köpa WRATH .. man kommer väll kunna installera den utan att allt försvinner ( karaktären )

tack för all hjälp
Mvh Panosz

Du har fattat rätt Dina gubbar kommer ALDRIG försvinna om inte du själv tar bort dom.

Medlem

hmm men om jag som nu spelar trail versionen ( mage )

när jag köper world of warcraft battlechest kommer man kunna att använda trail karaktären ? eller måste jag fixa en nytt ?

tack

Medlem
Skrivet av The One:

hmm men om jag som nu spelar trail versionen ( mage )

när jag köper world of warcraft battlechest kommer man kunna att använda trail karaktären ? eller måste jag fixa en nytt ?

tack

Ja, om du uppgraderar ditt trial account till vanligt account så kommer du att behålla dina gubbad. Och när du aktiverar vanilla wow (första) så får du också en gratis månad.

ps. Mage är bästa klassen men ganska komplicerad att köra, men du lär dig nog.

Medlem

oki tackar

hmm har dom pets ? vad har dom för nått ?

tackar

Medlem

hmm tjena alla wow fans

det är så jag har köpt WOW battle chest hmm oo nu vet jag inte hur jag ska använda den fulla versionens cd key ??

nån som vet

Mvh Panosz

Medlem

Logga in på ditt battle.net konto. Där finns instruktioner för hur du lägger till saker på ditt konto. Upgrade account kan det vara.


signatur
Medlem

oki hmm ...jag har hittat manage games eller hur det nu stavas ..

oo när jag la in WOW .. så står det typ nått om cd key ska jag lägga in cd key av WOW 1 ? eller ?

Tack

Medlem

Iom att du har ett trial account som du vill uppgradera så se om det alternativet finns, annars är det bara add game under manage games och lägga dit din cd-key. Nytt sen jag gjorde sånt sist är just battle.net kontona där allt är samlat, när jag gjorde det sist så var det ett separat konto för wow då Starcraft 2 inte fanns.


signatur
Medlem

oki ska testa ny men jag har inte WRATH och när jag dubbel klickar den så står det att det e WRATH

Medlem

SÅ jag fixade det tack så mycke för all hjälp

adda gärna om ni vill // Panoszz

1
Skriv svar