Hjälp, jag har en jättekartong i vardagsrummet

Flakmonkey
Hjälp, jag har en jättekartong i vardagsrummet

Mitt kylskåp gick ju sönder förra veckan vilket ställde till det en aning för mig, men inget ont som inte för något gott med sig säger de ju och det stämmer faktiskt här också. Det här gav mig ju en perfekt anledning att börja fixa till i köket vilket jag tänkt göra ett bra tag och det första steget har alltid varit att skaffa nya vitvaror. Nu är det här visserligen bara ett nytt kylskåp så måste ju kompletteras med annat, men måste ju börja någonstans och nu när jag köpt ett rostfritt kylskåp kan jag ju inte ha kvar den vita spisen särskilt länge. Det skär sig ju något fruktansvärt

Nåväl, i söndags bestämde jag iaf mitt kylskåp och det levererades redan idag vilket jag tycker är rejält imponerande. Köpte det från Gränsbygdens Köpcentrum och kan verkligen rekommendera det. Nu känner jag visserligen de som äger det, men även om jag inte skulle göra det så skulle jag tipsa om det. Priserna är riktigt bra och de har bevisligen riktigt snabba leveranser fram till dörren. Sen har de fått riktigt bra betyg på prisjakt också, om det nu säger någonting.

[ia=22551; large]

Tror det eller ej så finns det dock en nackdel med den snabba leveransen och den kan du ser här ovan - jag har numera ett stort kylskåp stående i vardagsrummet i sin kartong. Det nya kylskåpet, som förresten är ett Siemens KG36VX73SD, är nämligen en decimeter högre än mitt gamla vilket innebär att jag inte får in det på samma plats eftersom jag har ett skåp som sitter i vägen. Vet inte riktigt när jag hinna med att fixa det ordentligt vet jag inte, för det handlar ju inte bara om att riva ner det. Jag måste ju måla där bakom också så att det ser snyggt ut. Förmodligen ska jag be min far om hjälp som jag brukar göra, han ska ju ändå hjälpa mig med att fixa till badrumsskåp och lite annat, men det innebär att jag kommer ha den där kolossen ståendes åtminstone fram tills nästa helg... och det innebär ju också att jag är utan ett fungerande kylskåp tills dess också... men men, det är ju en smäll man får ta helt enkelt ^^

#blogg

Medlem
Nytt kylskåp!

göm dig i den och skicka dig till Bolivia!

inK
Medlem

Behåll det gamla där det står och koppla in det nya där det står. Ett kylskåp i vardagsrummet är perfekt för ölen.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem

Märkte att jag fuskläste lite nyss, när jag läste igenom allt såg jag att gamla var trasigt. Där sket sig min idé.


signatur

Every trophy counts...

Flakmonkey

Vad ska man till Bolivia och göra? Kan ju skicka mig till något kul ställe... Som Eslöv tex

Och ett kylskåp i vardagsrummet vore rätt nice... lite undangömt sådär i barskåpet... men då får det ju vara ett betydligt mindre... hmm... intressant tanke helt klart ^^

1
Skriv svar