Stress, press, sömnbrist och ett händelserikt arbetsdygn

Flakmonkey
Stress, press, sömnbrist och ett händelserikt arbetsdygn

Klockan 02 inatt small det. Eller small och small det var snarare personsökaren som började plinga till utav bara attan. Jo du läste rätt, jag är bestyckad med en personsökare. Visserligen bara för att jag just nu går på beredskap, men det känns ändå lite härligt retro att gå runt med en beeeeper. Beredskapen började förra torsdagen och innebär i princip att jag kan bli kontaktad dygnet runt utanför normal arbetstid det vill säga alltid förutom 08-17 på vardagar när en kund drabbas av något allvarligt fel. Då ska jag vara den som ser till att rätt personer kallas in och att de sedan får det de behöver för att lösa problemet. Det kan vara alltifrån att kontakta någon tredjepart, fixa åtkomst till någon datahall till att köpa coca cola åt dem.

Hursomhelst så hade det varit en rätt lugnt beredskapsvecka fram tills inatt då en viktig del i en kunds miljö slutade att fungera. Jag ringdes upp och yrvaken var det bara att kontakta den tekniska beredskapen, ringa andra personer som kunde hjälpa till, skicka information till kunden och en massa annat. Om allt hade gått vägen hade ärendet stängts relativt fort men nu var det så pass mycket strul att det fortfarande inte är löst, vilket har gjort att jag fått rätt minimalt med sömn. Två timmar är det jag har haft sedan 06:00 i går morse och även om det inte är något extremt så tar det framförallt på hjärnan eftersom det är en rätt febril tankeverksamhet och stress hela tiden.

Kul är det ju också förstås. Inte för att det blir fel i kunders system förstås utan för att jag gillar just den där stressen och pressen som kommer i såna här lägen. Det är då det är kul att jobba, när man verkligen sätts på prov och får lära sig många nya saker. Så jag klagar verkligen inte. Dagen gick bra trots sömnbristen och jag hann faktiskt klämma in lite möten och så också, men det ska ändå bli förbannat skönt att lägga sig. Löser det sig inte relativt snart kan man ju kallas in på nytt inatt för att ta över bördan och för att då kunna ösa på som vanligt så måste jag nog få några timmars skönhetssömn iaf

#blogg

Medlem
Stress, press, sömnbrist och ett händelserikt arbetsdygn

Ja, den där jävla personsökaren. Man både älskar det och hatar den på samma gång! Finns dock ingenting som går upp mot att faktiskt få gå att lägga sig efter ett hektiskt jourpass. Jourersättningen kommer nog ändå väl till pass efter att ha köpt ny kylfrys?

Flakmonkey

Jourersättning är alltid trevligt ja, så nu får jag kanske råd att köpa den där matchande spisen snabbare än vad jag trodde Idag blev man väckt 04 eftersom killen innan helt enkelt inte orkade längre, men nu hade jag ju sovit mer eller mindre i ett svep sedan 18 igår så nu ska det inte vara några problem att orka med dagens arbete iaf

1
Skriv svar