Hur påverkar dator/tv-spelande studenters studieresultat?

Medlem
Hur påverkar dator/tv-spelande studenters studieresultat?

Hej. Jag och en klasskompis skulle behöva lite frivilliga som genomför våran undersökning om hur spelande påverkar universitets/högskolestudenter.

Följ bara länken så kommer ni till den, inte lång alls.

[http://www.surveymonkey.com/s/L2Q9JXK]

Tack på förhand!

Medlem
Medlem

Tack själv för din underbara enkät


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vågar nog säga att WoW har hjälpt mig stort med engelskan igenom åren.

Medlem

Usch vilket dåligt samvete Jag fick nu då...

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Vågar nog säga att WoW har hjälpt mig stort med engelskan igenom åren.

Vågar nog säga att för varje enskild som blivit hjälpt av WoW, finns det 5-10 havererade skolgångar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av son of RAMBO:

Vågar nog säga att WoW har hjälpt mig stort med engelskan igenom åren.

Vågar nog säga att för varje enskild som blivit hjälpt av WoW, finns det 5-10 havererade skolgångar.

Vågar nog säga att du har rätt. Känner mig ganska bekant med att jag struntat i pluggandet för att sitta och spela istället.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Mmm... kan ju inte säga att högen med spel som "behöver spelas" hjälper min skolgång direkt.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av son of RAMBO:

Vågar nog säga att WoW har hjälpt mig stort med engelskan igenom åren.

Vågar nog säga att för varje enskild som blivit hjälpt av WoW, finns det 5-10 havererade skolgångar.

Vågar nog säga att du har rätt. Känner mig ganska bekant med att jag struntat i pluggandet för att sitta och spela istället.

Hehe, visst har nog skolkat EN eller två dagar för att spela men kan inte se något negativt med att jag har spelat wow.

Medlem

Sen om det funkar eller inte brukar visa sig om man ska plugga någon form av studieintensiv utbildning.
Vad min inställning till att skolka för att kunna lira WoW är kan du nog räkna ut själv


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Äsch! Det var en dag (eller två tihi). Har haft väldigt lätt med engelskan igenom åren så det var det värt.

Medlem

har hjälpt min engelska skit bra......men läxor lyckas inte bli så bra...

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

har hjälpt min engelska skit bra......men läxor lyckas inte bli så bra...

svenskakunskaperna däremot...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Engelskan, framförallt. Den har ju förbättrats mha spel.

Däremot har för många timmar gått förlorade... som jag väldigt gärna vill ha tillbaka


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Engelskan, framförallt. Den har ju förbättrats mha spel.

Däremot har för många timmar gått förlorade... som jag väldigt gärna vill ha tillbaka

Timmar av boredom?

Förresten, rätt ska vara rätt.

Skrivet av w4rhog:
Skrivet av cyberzaikoo:

har hjälpt min engelska skit bra......men läxor lyckas inte bli så bra...

*S*venskakunskaperna däremot...

Medlem

Jag skulle vilja påstå att en större andel av de som studerar till civilingenjör/teknisk fysik än de som bara har gymnasiekompetens har någon gång spelat WoW.

Relaterat är också: http://www.dn.se/nyheter/sverige/datorspel-kan-skapa-battre-c...

Sen finns ju självklart de som låter sin skolgång haverar och hellre spelar. Frågan är dock om det är spelet som drar personen ifrån skolan eller om personen spelar för att han inte är i skolan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag skulle vilja påstå att en större andel av de som studerar till civilingenjör/teknisk fysik än de som bara har gymnasiekompetens har någon gång spelat WoW.

Vad grundar du det på?
Seriösa studier på civilingenjörsnivå, oavsett om det är TF/TM, V eller M eller något annan så är det _mycket_ svårt, näst intill omöjligt, att kunna spela wow "seriöst".
Man får välja. Studierna eller datorspelandet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av magma:

Engelskan, framförallt. Den har ju förbättrats mha spel.

Däremot har för många timmar gått förlorade... som jag väldigt gärna vill ha tillbaka

Timmar av boredom?

Förresten, rätt ska vara rätt.

Speciellt om man suttit hemma och spelat istället för att gå ut på nationerna när man har fritid efter plugget.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Naraccas:

Jag skulle vilja påstå att en större andel av de som studerar till civilingenjör/teknisk fysik än de som bara har gymnasiekompetens har någon gång spelat WoW.

Vad grundar du det på?
Seriösa studier på civilingenjörsnivå, oavsett om det är TF/TM, V eller M eller något annan så är det _mycket_ svårt, näst intill omöjligt, att kunna spela wow "seriöst".
Man får välja. Studierna eller datorspelandet.

Egna erfarenheter. Och ja, jag är väl medveten av deras studieförhållande. Två civilingenjörer och en som går teknisk fysik bor hos mig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar