Bor du stort nog för Kinect?

Robot
Inaktiv
Bor du stort nog för Kinect?

Ännu värre för oss som spelar xbox på samma monitor som datorn :S


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Flyttar in i en 2:a den 1:a Dec så då är det inga problem.

Får se vad man tycker om den då... de som jag har frågat tyckte att den här kontrollen var riktigt rolig och bra... enda problemet enligt dem hängde på spelen.

Inaktiv

Har inte ett stort rum, har jag fått erfara med den där...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Har ett stort rum fast kommer inte köpa det


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Har ett rum på 6,6x3,2m så det funkar väl men frågan är om man ska köpa

Medlem

Hade fått plats med den i mitt studentrum
Tror nog de flesta har så mycket utrymme, annars skulle vi ju inte kunna njuta av våra >30" HD-TV

Medlem

Nepp, går inte in i mitt nuvarande rum i alla fall! Som "tur" äger jag inte ens ett Xbox 360, och för det andra har jag inte något intresse för Kinect.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hade fått plats med den i mitt studentrum
Tror nog de flesta har så mycket utrymme, annars skulle vi ju inte kunna njuta av våra >30" HD-TV

Tror du det? Jag känner några som bor i små fjuttiga ettor... men trots det så har de skaffat sig projektor eller enorm platt-tv. xD

Men men... det är taskigt o klaga på folk som har dålig syn.

Medlem

Från tv:n till soffan är det 3m.
Jag skulle dock aldrig vilja ställa mig upp och röra mig för att styra ett spel, jag vill sitta ned o använda en kontroll + kinect kombo. Någon som vet om det kommer finnas spel som använder sig av både handkontroll och kinect?
Som exempel: spela fps med kontrollen som vanligt, fast när man ska kasta en granat så använder man kinect, och beroende på åt vilket håll och styrka du kastar så speglas detta i spelet.
Eller varför inte titta runt ett hörn genom att röra överkroppen lite åt höger eller vänster i sittande läge.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Vad är det här för diskriminering mot oss långa personer? Stämningsansökan skickad!

Medlem

tänker inte möblera om för att kunna lira.

Kinect är för litet för mitt hus, go figure...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

All abord the fail boat! Set sail for faildom!!

Har själv tillräckligt med plats men dock står där ett stort marmorbord framför soffan som säkert väger 100kg, skoj att behöva flytta det bara för att spela lite.

Medlem

Saknar ett alternativ i pollen.
- Nej jag är för lång

Annars är det väl bara att konstatera att nu kanske folk lär sig att skaffa tillräckligt stora vardagsrum

Redaktör

Alltså, höjdmåttet anger hur lågt/högt man kan ställa Kinect-mojängen vid teven, inte hur kort/lång den som använder den måste vara. Otydligt uttryckt i nyheten, ledsen för det.


signatur
Medlem

På pricken går det, får stå med benen mot soffan så några akrobatiska grejor vore förödande men går väl vifta lite med armarna. Två spelare är bara att glömma dock.

Medlem

Perfekt! Vem vill inte möblera om sitt vardagsrum när det är dags att spela spel? Vad hände som gjorde att våra tummar inte dög som kontrollmetod längre?

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Ännu värre för oss som spelar xbox på samma monitor som datorn :S

Indeed, jag kör x-box/PC på min 22tums skärm o jag sitter, 40-50cm från den? Daaammn

Medlem

Den som inte har 1.8m till soffan bör ju för fan inte köpa lyxartiklar utan flytta ut ur sin kartong till bostad, patetiskt att ha så jävla litet rum..
Kolla istället hur mkt svängrum man behöver för Wii och jämför, får ju fan inte ens ha damm på konsollen för då syncar kontrollen ur sig

Medlem

Jag bor i en trea på 68 kvadrat. Mitt vardagsrum är 2.5m brett, med soffta och tv bänk är det tveksamt om det är över 1.8m. Kanske dags att börja leta efter en större kartong att bo i... Eller möblera om.

Medlem

1. Möblera om
2. Släng upp en gigantisk, strömslukande lampa i taket
3. Var inte för kort
4. Var inte för lång/normal längd

Är det verkligen casual-publiken MS är ute efter? För senast jag kollade så gillade de att endast behöva slå på konsolen och spela.

Har 1.2m till min TV så jag bor i en kartong visst...eller vänta nu. Om jag vrider min TV 90 grader så har jag 9 meter Så bor jag i en kartong eller inte det är frågan

Inaktiv

Jag bor för trångt för att ha Kinect. Prioriterar inte direkt att ha stort utrymme kring TVn när jag möblerar, så länge jag kan sitta på ett bekvämt avstånd från den.

Medlem
Skrivet av kebbe:

1. Möblera om
2. Släng upp en gigantisk, strömslukande lampa i taket
3. Var inte för kort
4. Var inte för lång/normal längd

Är det verkligen casual-publiken MS är ute efter? För senast jag kollade så gillade de att endast behöva slå på konsolen och spela.

Det säger väl sig självt att man bör ha lite utrymme framför tv'n om man ska kunna röra sig hyffsat? Samt så har det inget att göra med hur lång / kort DU är, utan i vilket höjdspann man ska montera kameran.

Tror den hade blivit lite väl dyr om den hade klarat känna av allt i mörker, så ja en jätteströmslukande lampa som du säger kanske faktist blir bra mycket billigare än den konstruktionen.

1
Skriv svar