Final Fantasy XIV guide sökes

Medlem
Final Fantasy XIV guide sökes

Jag är på jakt efter en FFXIV guide i bokform som säljs i Sverige. De flesta spel har ju officiella guider men jag hittar ingen till Final Fantasy XIV Online. Har någon något tips?

Medlem

Har också letat efter en. Köpte BradyGames guide till 11'an men då hade spelet redan funnits i ett år till PS2 innan det kom till PC'n så de hann ju täcka i princip allt.

Nu blev det ju förvånande nog tvärtom (PC före PS release) men jag kan tänka mig att de kommer göra en guide lagom till PS3 releasen.
Annars har jag kollat lite på denna: http://www.ffxivguide.net/
Den är en PDF-guide så nackdelen är att den är inofficiell och långt ifrån klar. När Collectors versionen fick tillgång till FFXIV så var den guiden på dryga 40 sidor fast det står 100 på hemsidan.

En spelsida fick ett recensions exemplar och guiden baserades självklart på det man fått uppleva från betan så den kommmer nog vara felaktig på många punkter, men om han är schyst och att man får ladda ner uppdateringar till guiden gratis så är det ju ett plus. FFXI boken blev näst intill värdelös efter ett par år sen den kom ut pga alla ändringar.

Visade spelet för en polare idag (inte spelat själv på nästan en vecka) och tyckte det var konstigt att han knappt fick några EXP för vapnet han hade. När jag spelade innan 30'sept så gick jag upp nästan lika snabbt i både vapen och physical level. Så jag började misstänka att de redan nu gjort att vapnen går upp i level mycket långsammare efter någon patch.

Men en guide man kan få i någorlunda bokform just nu är den PDF från ffxivguide.net annars får man vänta tills något företag som bradygames gör en.

1
Skriv svar