Battlefield släpps till Iphone

Robot
Battlefield släpps till Iphone

Okej, detta gillar jag INTE. Vart är spelet till Android då?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Så, vart är Battlefield 3, Dice?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Varför just Iphone!?!?!?! inget att spela spel på :/ Pallar inte apple längre, ska nog skicka Windows virus till Apples HQ fan pappskallarna kommer inte kunna ta bort de :/

Medlem

Trevligt! Kanske blir ett köp om kontrollerna är i klass med de i N.O.V.A.

Hade man tänkt spela spel på sin telefon så är iPhone den dominerande plattformen, finns för många varianter (processorer, skärmar, upplösning, knappar) på Android för att det ska lämpa sig lika bra till spelutveckling.

Hörde förövrigt att betal-appar för Android inte kommit till Sverige än, stämmer det? (hörde det iof i juni)

Medlem

Eller hur var är android spelet? :(!!!!

Undrar dock hur stor marknaden är för lite mer "hardcore" spel just för IPhone. De flesta gamers och nerds har Android, iaf vad jag märkt.

Avstängd

@Jarnehall
Betal-appar kom till Sverige i måndags(?), hehe

Medlem

@Jarnehall

Betalapps har kommit och skärmupplösningar lär ju inte vara ett problem eftersom det fungerar perfekt för datorer. Och visst om spelet inte har stöd för alla androidtelefoner men att inte ha det till någon är ju bara trist

Medlem
Inaktiv

THIS IS BF3!


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Alltså, varför skall man spela ett fps lir på en telefon? Ingen som helst känsla i detta överhuvudtaget..

Medlem

Var är 1943 till PC?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Till er som klagar över att de inte släpps till Android. Så går det när man köper skit. Ingen spelutvecklare är intresserad av Android än så länge då det finns på tok för många dåliga telefoner med Android med betydligt sämre hårdvara än dom bättre. Det är av samma anledning som att spelindustrin har övergett PCn för att det finns på tok för många dåliga datorer där ute, och på tok för många hårdvarukombinationer för att utvecklarna ska orka med att optimera sina spel till allt.

Medlem

@ Mahone
Du är skit

Medlem
Skrivet av Mahone:

Till er som klagar över att de inte släpps till Android. Så går det när man köper skit. Ingen spelutvecklare är intresserad av Android än så länge då det finns på tok för många dåliga telefoner med Android med betydligt sämre hårdvara än dom bättre. Det är av samma anledning som att spelindustrin har övergett PCn för att det finns på tok för många dåliga datorer där ute, och på tok för många hårdvarukombinationer för att utvecklarna ska orka med att optimera sina spel till allt.

Jasså? Sist jag kollade var både HTC Nexus(desire i Sverige) samt samsung galaxy s redigt bättre än iphone 4,


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Mahone:

Till er som klagar över att de inte släpps till Android. Så går det när man köper skit. Ingen spelutvecklare är intresserad av Android än så länge då det finns på tok för många dåliga telefoner med Android med betydligt sämre hårdvara än dom bättre. Det är av samma anledning som att spelindustrin har övergett PCn för att det finns på tok för många dåliga datorer där ute, och på tok för många hårdvarukombinationer för att utvecklarna ska orka med att optimera sina spel till allt.

Jasså? Sist jag kollade var både HTC Nexus(desire i Sverige) samt samsung galaxy s redigt bättre än iphone 4,

Du kanske skulle läsa hela killens inlägg? Visst, förklarar för dig.
Han säger att spelutvecklare inte har möjlighet att lägga ner tid på android för att det finns inte tillräckligt många som använder dom högpresterande versionerna.
Att utveckla till ett format där du säljer till 5% av användarna är inte en hållande företagsstrategi, att utveckla till Iphone där spelet skulle funka på 70-80% av användarna (Baserat på dom som bytte upp sig till 3gs/4 då dessa lanserades) är ett mer hållbart koncept.
Varför skulle dom gå ut willynilly och bara utveckla utveckla utveckla till ett format där det enbart är möjligt för dom att sälja till 5% av användarna?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Var är 1943 till PC?

Tänkte samma sak när jag såg nyheten.

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Mahone:

Till er som klagar över att de inte släpps till Android. Så går det när man köper skit. Ingen spelutvecklare är intresserad av Android än så länge då det finns på tok för många dåliga telefoner med Android med betydligt sämre hårdvara än dom bättre. Det är av samma anledning som att spelindustrin har övergett PCn för att det finns på tok för många dåliga datorer där ute, och på tok för många hårdvarukombinationer för att utvecklarna ska orka med att optimera sina spel till allt.

Jasså? Sist jag kollade var både HTC Nexus(desire i Sverige) samt samsung galaxy s redigt bättre än iphone 4,

Du kanske skulle läsa hela killens inlägg? Visst, förklarar för dig.
Han säger att spelutvecklare inte har möjlighet att lägga ner tid på android för att det finns inte tillräckligt många som använder dom högpresterande versionerna.
Att utveckla till ett format där du säljer till 5% av användarna är inte en hållande företagsstrategi, att utveckla till Iphone där spelet skulle funka på 70-80% av användarna (Baserat på dom som bytte upp sig till 3gs/4 då dessa lanserades) är ett mer hållbart koncept.
Varför skulle dom gå ut willynilly och bara utveckla utveckla utveckla till ett format där det enbart är möjligt för dom att sälja till 5% av användarna?

Givetvis har ni båda rätt, för att vara ärlig svarade jag bara på den andra meningen i han inlägg, vilket inte stämmer och jag tycker till och med helt tvärtom (Oh får man de!?? Killen tycks sig ju säga att android suger och iPhone regerar).
Eller ja, jag spelar bara iof bara Robot Unicorn Attack på min, tills jag kommer på mig själv att pc'n och konsolen ger mig sjukt bättre nöje


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av bjosarn:

Var är 1943 till PC?

Tänkte samma sak när jag såg nyheten.

dito

Medlem

Slutar dem aldrig förnedra sin produkt som en gång var en gigantisk hit i spelvärlden.

Medlem

Nice Dice! Kommer bli intressant

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

@Jarnehall 300x lättare att spela på min n900 knappsats gör mycket, slipper man dölja halva skärmen med sina tummar!

Medlem

Va fasen...lär ju knappast bli mer intresserad av att köpa en Ippon eller någon annan tramstelefon bara för detta. Börjar Dice tappa stinget!? När kommer ett riktigt klassikt BF??

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Okej, detta gillar jag INTE. Vart är spelet till Android då?

Hahaha..Android.. Roligt du!

S_Z
Medlem

Skoj! Ser jag klart fram emot. Hoppas som sagt att det har lika bra styrning som NOVA och använder iPhone 4:s Gyro.

Skrivet av Aléa:

Jasså? Sist jag kollade var både HTC Nexus(desire i Sverige) samt samsung galaxy s redigt bättre än iphone 4,

Desire och SGS redigt bättre? Nä. Dock har SGS en väldigt trevlig GPU som är klart vassare än den i iPhone 4.

Med det betyder det inte så mycket när utbudet av spel inte finns där. John Carmack sa ju på QuakeCon att spel för android inte var intressanta för tillfället då det helt enkelt inte var lönsamt än.

Det beror troligtvis på det som redan nämnts att det är en sån stor bredd på hårdvaran till android men även pga den genomsnittlige iPhoneanvändaren är mer villig att betala för sig än den genomsnittlig androidanvändaren (åtminstone enligt de siffror jag senast såg).

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Mahone:

Till er som klagar över att de inte släpps till Android. Så går det när man köper skit. Ingen spelutvecklare är intresserad av Android än så länge då det finns på tok för många dåliga telefoner med Android med betydligt sämre hårdvara än dom bättre. Det är av samma anledning som att spelindustrin har övergett PCn för att det finns på tok för många dåliga datorer där ute, och på tok för många hårdvarukombinationer för att utvecklarna ska orka med att optimera sina spel till allt.

Jasså? Sist jag kollade var både HTC Nexus(desire i Sverige) samt samsung galaxy s redigt bättre än iphone 4,

Du kanske skulle läsa hela killens inlägg? Visst, förklarar för dig.
Han säger att spelutvecklare inte har möjlighet att lägga ner tid på android för att det finns inte tillräckligt många som använder dom högpresterande versionerna.
Att utveckla till ett format där du säljer till 5% av användarna är inte en hållande företagsstrategi, att utveckla till Iphone där spelet skulle funka på 70-80% av användarna (Baserat på dom som bytte upp sig till 3gs/4 då dessa lanserades) är ett mer hållbart koncept.
Varför skulle dom gå ut willynilly och bara utveckla utveckla utveckla till ett format där det enbart är möjligt för dom att sälja till 5% av användarna?

Givetvis har ni båda rätt, för att vara ärlig svarade jag bara på den andra meningen i han inlägg, vilket inte stämmer och jag tycker till och med helt tvärtom (Oh får man de!?? Killen tycks sig ju säga att android suger och iPhone regerar).
Eller ja, jag spelar bara iof bara Robot Unicorn Attack på min, tills jag kommer på mig själv att pc'n och konsolen ger mig sjukt bättre nöje

Nu var det ju dessvärre inte så att någon av oss faktiskt la en personlig vy i det hela. Det är synd att det inte kommer mer, men man måste även förstå varför företag inte väljer att gå med i android tåget.

Handlade inte om åsikt utan var baserad på hur marknaden ser ut nu.

Kände att jag behövde förklara då det vi skrev verkade göra dig upprörd.

Medlem

Ja Android saknar jag med!

Medlem

Otroligt! FPS på iPhone. BAHHH! Fixa ett bra BF3 istället.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

vafan pysslar dom med. jäkla lekstuga o pengamjölkning borta hos DICE, fram med en värdig ersättare till BF2 nu!!

12
Skriv svar