Robot
PES 2011

Tomma löften eller äntligen uppfyllda sådana? Konami har i flera år blivit rejält kapade bakifrån av EA Sports i kategorin fotbollsspel, och har gång på gång hävdat att de haft något stort på gång. Så.... denna gång? Please?

#pes, #pes-2011, #fifa-11, #konami, #ea-sports


Medlem
PES 2011

Verkar roligt.

Medlem

Hur fan kan man ge ett spel som har två engelska lag en fyra...bara för att det verkar realistiskt när man spelar, fast det uppenbarligen inte är det när du kan göra såna tacklingar och spelarna heter Nicklas Fabregus o dylikt...att köpa spelare gör det hela mycket lättare när man inte har en jävla aning om vad de har hittat på för fake- namn eller fake-lag de spelar i.
Snyggt jobbat att förstöra både PES och FIFA recensionen

Medlem

Som jag brukar säga, vill man spela ligor så spelar man FIFA, vill man spela fotboll så spelar man PES.

För övrigt så kommer det komma mods med riktiga lag ganska snabbt, och orkar man inte vänta så är det lätta att fixa själv, dräkt, logga och viss reklam, om det är som det var i de tidigare spelen iaf.

Nu snackar jag PC versionen förstås, kan säkert tanka saves till konsollerna dock.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Hur fan kan man ge ett spel som har två engelska lag en fyra...bara för att det verkar realistiskt när man spelar, fast det uppenbarligen inte är det när du kan göra såna tacklingar och spelarna heter Nicklas Fabregus o dylikt...att köpa spelare gör det hela mycket lättare när man inte har en jävla aning om vad de har hittat på för fake- namn eller fake-lag de spelar i.
Snyggt jobbat att förstöra både PES och FIFA recensionen

folk prioriterar uppenbarligen olika. för min del får spelarna heta vad som helst. oftast brukar man ändå kunna känna igen spelarna på snarlika namn och utseendet. sen kommer det patchar där alla namn och lag är rätt senare som personen ovanför nämnde.

för mig är det betydligt viktigare att grafik, kontroller och djup i spelet är bättre. namn och liknande går att fixa själv oftast om man nu vill ha det.

blir nog pes i år.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Hur fan kan man ge ett spel som har två engelska lag en fyra...bara för att det verkar realistiskt när man spelar, fast det uppenbarligen inte är det när du kan göra såna tacklingar och spelarna heter Nicklas Fabregus o dylikt...att köpa spelare gör det hela mycket lättare när man inte har en jävla aning om vad de har hittat på för fake- namn eller fake-lag de spelar i.
Snyggt jobbat att förstöra både PES och FIFA recensionen

Man recenserar ett spel för spelet, inte för namnen i spelet. Finns optionfiles där folk ändrar alla namnen och dylikt, både på PC & konsoll...

Personligen tyckte jag hela PES 2011 var en hoax då demot inte spelade ett dugg som fullversionen, något besviken..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det förekommer inga konstiga ersättningsvarianter på spelares namn i denna utgåva, iaf inte vad jag kan se.
Arsenal må fortfarande heta North London och har inte sitt riktiga emblem eller kit men spelarna har sina riktiga namn (jag kan inte hela truppen men Nasri heter Nasri, osv.).
Tog mig 5 minuter att gå in i lagredigerarmenyn och skriva om alla lagens namn i premiership till sina riktiga.

Jobbigare är det med kit och emblem, tog kanske en halvtimme men sen hade jag iaf fixat Bolton med hemma/borta kit som va godtagbara "kopior". Med lite photoshopande så ska jag nog fixa en importerbar version av emblemet också.

För mycket jobb för dom flesta dock.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Riktigt snyggt, jag tycker det helt klart slår FIFA:s grafik, men det är nog ända delen också...

Medlem

Brukar dyka upp en riktigt bra option file som ändrar lagnamn och dräkter här: http://winningelevenblog.com/

Medlem

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Medlem

Vari ligger skillnaderna på "become a legend" och "be a pro"?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av swizzy:

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Va? Ett bra första steg till att föra fram ditt argument skulle vara att göra dig förstådd, annars är det lika bra att låta bli att skriva.

Kommatecken är en bra sak, att skriva hela ord och stava rätt är en annan bra sak, korrektur läsning likaså.

Har läst det flera gånger, kan fortfarande inte förstå hela inlägget.

Men ja, skulle ta PES over FIFA any day.

Medlem
Skrivet av swizzy:

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Va? Ett bra första steg till att föra fram ditt argument skulle vara att göra dig förstådd, annars är det lika bra att låta bli att skriva.

Kommatecken är en bra sak, att skriva hela ord och stava rätt är en annan bra sak, korrektur läsning likaså.

Har läst det flera gånger, kan fortfarande inte förstå hela inlägget.

Men ja, skulle ta PES over FIFA any day.

Medlem
Skrivet av swizzy:

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Va? Ett bra första steg till att föra fram ditt argument skulle vara att göra dig förstådd, annars är det lika bra att låta bli att skriva.

Kommatecken är en bra sak, att skriva hela ord och stava rätt är en annan bra sak, korrektur läsning likaså.

Har läst det flera gånger, kan fortfarande inte förstå hela inlägget.

Men ja, skulle ta PES over FIFA any day.

Medlem
Skrivet av swizzy:

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Va? Ett bra första steg till att föra fram ditt argument skulle vara att göra dig förstådd, annars är det lika bra att låta bli att skriva.

Kommatecken är en bra sak, att skriva hela ord och stava rätt är en annan bra sak, korrektur läsning likaså.

Har läst det flera gånger, kan fortfarande inte förstå hela inlägget.

Men ja, skulle ta PES over FIFA any day.

Medlem
Skrivet av swizzy:

ni som diggar fifa lär ju bli stenhårt knäckta av detta vilket ja sett i snabbsvaren å ni som kan ta kritik om att detta inte helt omöjlit kan vara bättre än fifa e ju dom med besta moralen..

ta smällen bara dom har greppat det äkta spelsystemet och tagit in det till spel världen bättre än fifa. vafan lev med det vill ni ha ett verklighets troget fotbolls spel? tro då på skribenten å skaffa er det istället för å klaga över småskit. ni är inga proffs någon av er inte heller e jag det!!!

Va? Ett bra första steg till att föra fram ditt argument skulle vara att göra dig förstådd, annars är det lika bra att låta bli att skriva.

Kommatecken är en bra sak, att skriva hela ord och stava rätt är en annan bra sak, korrektur läsning likaså.

Har läst det flera gånger, kan fortfarande inte förstå hela inlägget.

Men ja, skulle ta PES over FIFA any day.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Vari ligger skillnaderna på "become a legend" och "be a pro"?

Ganska stor skillnad faktiskt. Jag har tyckt bäst om att spela Be A Pro i Fifa de senaste 2 åren men har alltid stört mig på att det känns så innehållslöst och dött.
Jag har tex ingen insyn i taktiken förns jag blir kapten (wtf?), så jag vet inte hur coachen egentligen vill att jag ska spela. Man är typ automatiskt med i landslagstruppen... När man väl är inne i A-laget så sitter man säkert och får alltid spela hela matcherna oavsett hur kass eller trött man kanske är etc. Och vad e grejen med att bara få spela 4 säsonger? I PES börjar man som 17-åring och spelar tills dess att ingen klubb längre vill kontraktera dig eller att du självmant går i pension. Det känns dött och det är liksom bara min gubbe som spelar lite oviktiga matcher i fyrå år tills han kommer till VM/EM

I Become A Legend däremot (det här är första ggn jag testar det i PES) så känns det som att jag verkligen bygger en karriär, jag är en ny obevisad talang som försöker slå mig in i en värld av proffs där det faktiskt känns som att jag inte är det självklara fokuset redan från början.
Jag börjar som en junior och får spela lite träningsmatcher i försäsongen men det kan vara svårt att ta en plats i truppen och ännu svårare att komma in i startelven. Resultatet kan bli att jag får stå över en del matcher, sen får jag komma med i truppen en match men börjar på bänken och får sen göra ett inhopp i 70:e minuten.
När man väl är en given spelare i startelvan så kan man bli utbytt i matcher pga trötthet, dåligt spel eller taktiska byten och det händer att tränaren låter dig stå över en match för att spara krafter inför en cupmatch eller liknande.

För att få komma med i landslagstruppen (tom för vänskapsmatcher) så krävs att man bygger upp sitt rykte så att förbundis får upp ögonen för dig och ger dig en chans.

Innan matchen får man veta vilken position man ska spela på, vilken taktik som tex press nivå, om man ska uttnyttja vissa svagheter och anfalla på tex vänsterkanten osv. Under matchens gång kan du få nya direktiv beroende på matchbilden.

Efter matchen ger tränaren ett betyg på dig (som inte är samma sak som matchbetyget) som verkar imponerande djupt i jämförelse med hur Fifa sätter matchbetyget. En match hade vi tex som taktik att hålla väldigt hög press mot ett starkare Barcelona (jag spelade i Real Racing) och stressa försvaret. Jag spelade mittfältare med dålig försvarsförmåga så jag hade kanske bara ett par brytningar på hela matchen men sprang som en tok och pressa och täckte passningsvägar så deras försvar fick rulla runt bollen mycket. Efter matchen kunde AI'n förstå att jag trots mina ynka 1-2 lyckade brytningar/tacklingar faktiskt hade gjort ett stort defensivt jobb och fick beröm för det. Jag hade medioker passningsstatisktik, inte ett skott på mål och inga assist/mål eller annat som höjt upp betyget. Jag hade dock hjälpt oss spela hem 0-0 mot Barca och det va tränaren nöjd med.

Har man problem med att laget man spelar i har en bred och bra trupp så kanske det blir svårt att ta en plats i truppen och få spela regelbundet. Då finns möjligheter att säga åt sin agent att börja leta efter ett nytt hem, antingen för en övergång eller kanske som ett lån så att du åtminstone får lite speltid vilket påverkar din träning och utveckling som spelare samt om du inte spelar matcher så kan inte andra managers se vilken talang du har och vilja köpa dig.

För att försöka avsluta den här uppsatsen så är kontentan att Become A Legend känns så mycket mer genomtänkt och levande än Fifas Be A Pro som fortfarande känns som ett hafsigt ihopslängt spelläge där man faktiskt nästan lika gärna kan spela 100 snabbmatcher efter varandra med positionslås.
Enda anledningen för mig att överhuvudtaget fundera på att spela Fifa's Be A Pro någonsin igen är för att jag tror jag tycker om gameplay'et och känslan i Fifa något mer än PES men det är en annan femma...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Givet köp. "Konami har i flera år blivit rejält kapade bakifrån av EA Sports i kategorin fotbollsspel" Max tre av EA Sports spel har varit bättre än PES/ISS, det enda "nyligen" var 2009..

Medlem

Paiden:
Den informationen tackar jag för! Tack för att du tog dig tid.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Paiden: I det förgående PES i become a legend så hade dem det där riktigt tråkiga träningsmatcherna inom klubben på ljudlös läktare.Är det borta nu, om jag förstått dig rätt??
Jag lirar för be a pro och ev become a legend om dem tagit bort det tradiga innan man fick plats i truppen. Att styra alla är mig totalt egalt.
Om det är borta så kan jag tänka mig ett köp även av detta fotbollsspel.

dock har du fel i fifa11 är du inte med i alla matcher då du tagit säker plats i truppen, du står över vid trötthet,eller så kan du välja.Är du en nyckelspelare så kör dem med dig dock även då du är trött,fast ibland fär du en chans att välja även där om matchning skall ske elelr inte.

Medlem

PES är helt okej, bra gameplay. Men jag är en av dom som tycker om att köra Manchester mot Arsenal och även om det är NAMNEN som är ändrade så gör det fortfarande stor skillnad för mig och dom jag spelar med.

Medlem

AndyZedd: Jag har inte kört BAP i Fifa11 än men det låter ju bättre iaf, har precis fått det men inte hunnit mer än att testa en match.

Ang. BAL i PES så har jag inte upplevt någon träningsmatch inom laget som du beskriver. Träningsmatcher finns i försäsongen innan ligan startar där tränaren testar de "osäkra" spelarna (dig bl.a.), olika formationer eller positioner för spelare. Dessa spelas dock mot andra lag med befolkade läktare, om än sparsamt sådana. Det här förekommer även tex i vinteruppehållet men då har jag fått stå över de matcherna eftersom jag plockade en plats i startelvan ganska tidigt i ligans inledning i Racing.
Den första spelaren jag gjorde som ett test startade i Bolton och där gick det inte lika bra under försäsongen och liga inledningen utan jag fick bara förtroende i 4-5 av de första 12 matcherna i ligan innan jag skrotade den spelaren. Det som hände då var bara att jag i matchveckan meddelades av min agent att jag inte tagits ut till matchtruppen och sen när jag spolade fram tiden så gick det bara till nästa vecka istället för att gå till match. Det va aldrig så att jag blev "tvingad" att spela nån träningsmatch istället eller nedflyttad till B-lagets match ala (tidigare?) FIFA.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

1
Skriv svar