World of Warcraft når fantastiska 12 miljoner spelare

Medlem
World of Warcraft når fantastiska 12 miljoner spelare

Grattis Blizzard, vågar nog att säga att det är spelvärldens saftigaste achievment.

Medlem

: ) .. Inte illa . Undra hur mkt siffran ökar när cat kommet


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Sjukt mkt men de är faktiskt ett väldigt välpolerat och bra spel också Spelade mkt förut men inget längre. Hoppas blizzards nästa mmo kommer vara minst lika bra!

Medlem

Men MW2 har ju 20 miljoner !!!!!11111


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Men MW2 har ju 20 miljoner !!!!!11111

Men WoW-spelare pröjsar drygt 120 kronor i månaden, förutom engångskostnaden för själva spelen.

Medlem

Inte direkt de tillströmningar i den hastighet som var för ett par år sedan men ändå rätt otroligt på något sätt.

Jag undrar också om man kommer att få se gamla ansikten dyka upp då de släpper Cataclysm. Då jag provat betan rätt flitigt så kan jag i alla fall konstatera att de inte sparat på krutet då de piffat upp spelvärlden. Det var den enda farhågan jag hade inför expansionen

Medlem

Lite dåligt av dem enligt mig att ha tagit med gratismånadskonton, men det är trots det en imponerande siffra. Får väl se om guild wars 2 kan bli en trevlig konkurrent till det hela

Inaktiv

Alla kommande MMO kommer inte ha några spelare att skrapa ihop

Men detta är inte konstigt, Cataclsym tar WoW till en helt ny level. Ett flertal händelser så det verkligen känns som man deltar i spelet.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

För en fluga ja. Vad har det med oss människor att göra?
Det där fantastiskt dumma uttrycket lever kvar, ser jag.

Medlem

Det var som tusan, trodde tillväxten hade lagt av för inte länge sen.
Jag kommer nog börja spela igen när väll Cataclysm släpps, bara för att sen efter 1-2 månader lägga av för att spela The Old Republic eller Guild Wars 2.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Hannu87:

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

För en fluga ja. Vad har det med oss människor att göra?
Det där fantastiskt dumma uttrycket lever kvar, ser jag.

Han menar förstår att WoW enligt honom är ett skitspel. Det är där den giltiga referensen finns, så att så dumt tycker jag ändå inte det var. Åsikten är dock subjektiv, någonting gör uppenbarligen Blizzard rätt.

Medlem

Tycker inte att WoW är något särskilt bra spel längre, men värst är nog spelarna(en stor mängd irriterande ungar). Gott om pengar får Blizz utav det i alla fall. ;p

Medlem
Citat:

Värt att notera är att Blizzard i sina uträkningar tagit med alla typer av aktiva spelarkonton - det vill säga även gratismånader och giltiga förbetalda speltidskort.

Skulle detta innebära att alla oanvända gamecards som finns hos återförsäljare och wowspelare räknas som aktiva konton?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Hur många av dessa 12 millar hittas i Asien och resten av världen, bara intresserad och vore kul att veta.


signatur

Meep!

Medlem

Gör en lite Vågad gissning att detta rekord snart slås, eftersom kineserna precis fått WOTLK (Eftersom Blizzard har fått göra om en stor del av spelvärlden för att den ska passa dem...) och med lite tur för Blizzard så lärde de sig en läxa och har därför gjort Cataclysm så att de ej behöver göra om denna Version för den kinesiska marknaden. inom ett år så är det säkert 15miljoner som spelar...

Medlem

Det är ändå inte ett bra spel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ganska impressive att det fortfarande växer sedan 2005

AW8
Medlem

Impressive... most impressive!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vet inte om jag vågar veta siffran på inkomsterna från subs

Medlem

Så ca 6 milljoner utan liv då och 6 miljoner som snart inte har ett liv...

Medlem

12 miljoner minus 1.

Medlem

Meh. Spelade en trial och det var inte så värst attraherande för just mig, men att de har ganska otroliga tolv miljoner är ju bra både för Blizzard och deras spelare. Go go!


signatur

Varför förlorar jag hela tiden? IGEN?! Herregud...

Medlem

Grattis till att vara det stora mainstreamspelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

Det finns alltid någon som gillar vad man själv inte gillar...

Har tyvärr inte så mycket tid över för att spela WoW längre... men hade tänkt ägna lite mer av min speltid till det när Cataclysm kommer. Tycker bara spelet har blivit bättre och bättre med tiden... fast det är ju tack vare att Blizzard är vettiga spelutvecklare och lyssnar till majoriteten som klagar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Hannu87:

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

För en fluga ja. Vad har det med oss människor att göra?
Det där fantastiskt dumma uttrycket lever kvar, ser jag.

Jag gillar att du ifrågasätter "flugor", men inte "skit".

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Tolv miljoner flugor kan inte ha fel, skit smakar gott.

Flugor äter inte skit

Medlem

WoW är den största spelsuccén sedan CS. Kanske till och med sedan Mario.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar