Enslaved: Odyssey to the West

Robot
Enslaved: Odyssey to the West

Enslaved är äntligen här och visst levererar det omgående. Titeln må syfta på en händelse i spelet men bara efter några minuter med det blir man oundvikligen själv offer för ordets innebörd.

#heavenly-sword, #ninja-theory, #enslaved-odyssey-to-the-west, #castlevania-lords-of-shadow, #fable-iii, #uncharted-2-among-thieves, #half-life-2, #beyond-good-evil, #uncharted-2


Medlem
Enslaved: Odyssey to the West

Låter bra.

Men ska lägga pengarna på Uncharted 2 först. Måste prova fler spel på min stackars PS3.

Medlem

Nuförtiden vet man ju betyget innan man läst recensionen. Antingen har dagens spelen blivit ovanligt bra eller så råder betygsinflation, för majoriteten av alla era speltester slutar i betyget 4.

Medlem

Så fort jag såg några videorecensioner så fördes tankarna direkt till Uncharted-serien, sedan gled tankarna över till att det var lite likt Half-life 2. Nu ser jag att jag inte är ensam om de tankarna

Spelet ser riktigt trevligt och det är alltid skönt med ett spel som inte går i skalan grå-brun...

Frilansare

asker - njae... Sedan juni förra året har ca 28% av spelen fått betyget 4/5. Vilket i och för sig också är rätt mycket, men det är onödigt att slänga sig med rena felaktigheter.

Hade vi recenserat precis allt som släpps (vilket inte är möjligt i dagsläget) hade den procentsiffran varit betydligt lägre, då antalet ettor, tvåor och treor hade vuxit explosionsartat.

Medlem

Väldigt fina miljöer men karaktärerna, fienderna och fightingen såg sjukt tråkiga ut.

Inaktiv

gillar referensen till tillbaka till framtiden i sista bildtexten

Frilansare

Karaktärerna är jättefina. Till och med Monkeys hår minns man med glädje.

Inaktiv

Ser intressant ut, men man måste ju råd med allt som kommer till Xbox 360 snart,
Fable 3 och Kinect måste man ju skaffa också till att börja med...


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Sedan juni förra året ja. Jag talar om dagsläget. Av era 10 senaste tester har 6 fått betyget 4.

Medlem

I will get this

Medlem

Är det bara Herr Högberg som recenserar spel här nuförtiden eller vad? Tycker det alltid varit hans namn längst ned på sistone.

Kände för övrigt redan i demot att plattformandet inte var i speciellt hög klass, men med tanke på att karaktärer och story verkar vara på topp (inte så konstigt med Alex Garland som writer) så får jag väl plocka upp det här nån gång i framtiden.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Efter att ha spelat demoversionen så har jag totalt tappat intresset för det här liret. Visst är det svårt att döma ett spel utifrån en demoversion.. men tanken är väl att man ska bli lite pepp på att fortsätta. Det blev iaf inte jag!

Medlem

Fick spelet tidigt i morse och tycker spelet är riktigt kul än så länge. : )

Medlem

Blev sugen efter demot, men plånboken är ganska tom för tillfället.

Medlem

jag vet inte riktigt... testade på demot och platformandet och striderna var oerhört tråkiga. det kändes också som man inte hade något eget inflytande i platformsdelarna. spelet hoppade typ av sig själv och man behövde inte styra något.
sen fanns det en liten delay på kontrollerna vilket jag reagerar oerhört starkt mot i alla spel. är det inte så tajta kontroller så är det väldigt negativt hos mig..

men hur som helst, storyn och stämningen verkar intressant. kanske blir ett köp ändå. eller så väntar man tills det gått ner i pris. det borde inte ta alltför länge, tror inte att spelet kommer sälja som smör.

Medlem

hmm hmm, borde göras fler äventyr spel till ps3 XD ska nog ta och kolla in detta liret dock


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Har redan så många spel jag måste spela igenom. :S Jag kodar så mycket att jag inte "hinner" spela något.

Medlem

Definitivt betygsinflation, då många utav spelen har blivit OVANLIGT mkt mer dåliga än förr.

Enslaved har horribel styrning, bara det gör att detta får en 3a, sen är det monotont till max, snygg grafik men som sagt mkt glitchar och skit.

Största skämtet på länge måste dock vara Castlevania LOS, här försöker man reparera något som aldrig har gått sönder, och vad händer då, jo kojima ståår på näsan ihop med Mercurysysteam.

Värdelös styrning, spellagg och monotont knapptryckande som får den mest tappre spelare att tappa sugen.

Återigen bevis på att utvecklare idiotförklarar konsumenterna, ge oss våra pengar så får ni ett halvfärdigt spel, och den här dyngan ligger på 2 st dvd skivor, hahah


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

testade demot, fyfan helt fantastiskt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Någon mer som har problem med att surroundljud inte fungerar i spelet?

Medlem

Efter att ha spelat demon kan jag inte förstå hur någon någonsin kan tycka att Enslaved håller samma klass som Uncharted 2. Denna recension gör om något att fyran för Uncharted 2 känns än mer omotiverad.

1
Skriv svar