World of Warcraft-filmen lagd på is

Robot
Medlem
World of Warcraft-filmen lagd på is

Shit!

Trollkarlen från Oz? Helt seriöst?

Medlem

Helt förståeligt att han valde Trollkarlen från Oz med Robert Downey Jr, en en WoW-film. Trollkarlen från Oz har chans att bli tusen gånger bättre.

Medlem

Minns att han sagt något om det projektet tidigare, och att det mycket väl kunde hända att det blev av innan Warcraftrullen, så detta kommer inte direkt som en överraskning för mig.

Medlem

Jag ser fram emot Warcraft filmen, kan bli bra. Sagan om Ringen på LSD känns inte som det är gjort visuellt i en film.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Filmer baserade på spel brukar så sällan bli riktigt bra. Har inte sett någon där man känner igen sig riktigt... eller så kanske jag bara har helt fel förväntningar... jag menar, jag vill ju se typ en "filmatiserad version" av spelet. Inte något där man kanske använder spelets namn och någon karaktär... med en helt vrickad story.

Medlem

Skulle det bli en Warcraft film?! O____o


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

Hitta en ny regissör istället, och Raimi har ingen erfarenhet inom genren. Ni har tolv miljoner prenumeranter till WoW - det lär inte vara SÅ svårt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Mahone:

Helt förståeligt att han valde Trollkarlen från Oz med Robert Downey Jr, en en WoW-film. Trollkarlen från Oz har chans att bli tusen gånger bättre.

Håller med, vem skulle inte gjort det valet?
Antar att Trollkarlen från Oz blir lite Alice i Underlandet-stil.
En WoW-film känner sådär intressant...........

rav
Medlem

Inte helt oväntat. Tror det kan vara en bra grej, ge den filmen lite tid. Kan bli sjukt bra, kan bli helt fel.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Hitta en ny regissör istället, och Raimi har ingen erfarenhet inom genren. Ni har tolv miljoner prenumeranter till WoW - det lär inte vara SÅ svårt.

Håller med. Det finns hur många regissörer som helst som är t.o.m mycket bättre än Sami....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

blev wow filmen för strort för han?

Medlem

Filmen ska väl handla om Warcraft och inte world of warcraft? Rätt stor skillnad faktiskt.

Medlem

kan ju gissa vad dom säger om man frågar när denna film ska va klar som de har hållt på med ett par år....when its done!
håller dom på för länge kanske folk tappar intresset. går dom för långt bort från spelen o böckerna kommer den att suga men många kommer nog se den endå.

end of transmission

Inaktiv

Antar att det inte var kul att göra en film av 1½ timmes gearscore gnäll och ninjande.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Hitta en ny regissör istället, och Raimi har ingen erfarenhet inom genren. Ni har tolv miljoner prenumeranter till WoW - det lär inte vara SÅ svårt.

Uwe Boll är väl ledig och han måste ju ha överlägset mest erfarenhet av att göra film av spel?

Medlem
Citat:

en nyversion av Trollkarlen från Oz med ingen mindre än Robert Downey Jr. i huvudrollen

O.o

Robert blir nog en strålande Dorothy.

Medlem

Är man förvånad? Inte jag.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Mormis:

Filmen ska väl handla om Warcraft och inte world of warcraft? Rätt stor skillnad faktiskt.

Faktiskt. Ganska tragiskt att inte ens själva fz-skribenten som ska kunna sitt inom sitt område (dvs spel) vet det. :\

Ish
Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Tpiom:

Hitta en ny regissör istället, och Raimi har ingen erfarenhet inom genren. Ni har tolv miljoner prenumeranter till WoW - det lär inte vara SÅ svårt.

Uwe Boll är väl ledig och han måste ju ha överlägset mest erfarenhet av att göra film av spel?

En film jag inte skulle ha något emot att han "regisserar" heller. Göra film av WoW.. Det är ju dömt redan från början.. Ingen story till att börja med liksom. Kommer bli en film om någon svår räd eller nått.. *face palm*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Tpiom:

Hitta en ny regissör istället, och Raimi har ingen erfarenhet inom genren. Ni har tolv miljoner prenumeranter till WoW - det lär inte vara SÅ svårt.

Uwe Boll är väl ledig och han måste ju ha överlägset mest erfarenhet av att göra film av spel?

En film jag inte skulle ha något emot att han "regisserar" heller. Göra film av WoW.. Det är ju dömt redan från början.. Ingen story till att börja med liksom. Kommer bli en film om någon svår räd eller nått.. *face palm*

Ingen story?! Trollar du bara för att eller har du bara ingen koll över huvudtaget?

Det finns bara 10st skrivna böcker med story om Warcraft. Det handlar inte om en film om WOW ditt fån! Utan om warcraft.
Antagligen skulle filmen ha handlat om Arthas eller någon annan av huvudkaraktärerna i loren.

Ish
Medlem
Skrivet av Brandter:

Det handlar inte om en film om WOW ditt fån! Utan om warcraft.
Antagligen skulle filmen ha handlat om Arthas eller någon annan av huvudkaraktärerna i loren.

Aha, är det därför nyhetsartikeln säger "World of Warcraft-filmen lagd på is"? Anser DU att det är en felskrivning ska du ju inte klaga på mig.

Jag är säker på att alla barnen som spelar WoW kommer kunna hänga med i handlingen då det förmodligen är genuint intresserade av warcraft lore och hängt med sen starten långt innan WoW.. Get real..

Detta är en cash cow och kan man inte förstå det är man en del av målgruppen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Brandter:

Det handlar inte om en film om WOW ditt fån! Utan om warcraft.
Antagligen skulle filmen ha handlat om Arthas eller någon annan av huvudkaraktärerna i loren.

Arthas kunde förvisso vara spännande men Thralls berättelse i Lord of the Clans vore mycket mer intressant. Dock är ju chansen stor att de vill sätta en människa som protagonist i filmen så Arthas är nog ingen dum gissning.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

blev wow filmen för strort för han?

Den blev nog för generisk fantasy för honom isf, warcraft är ju knappast nåt mästerverk i genren. Cartoon network -aktiga figurer med löjliga rustningar som ser ut att höra hemma i nån tecknad film från 80.

Medlem

men seriöst, vem f-n vill se en film om WOW....seriöst?

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag är säker på att alla barnen som spelar WoW kommer kunna hänga med i handlingen då det förmodligen är genuint intresserade av warcraft lore och hängt med sen starten långt innan WoW.. Get real..

Detta är en cash cow och kan man inte förstå det är man en del av målgruppen.

Jag tror att det kommer att vara en ganska stor fördelning i ålder på biobesökarna (om filmen nu släpps över huvud taget). Även om Blizzard Entertainment skulle satsa på att göra en väldigt seriös film utan fokus på att göra det till en "barnfilm" (tänk i samma stil som The Lord of the Rings-filmerna) så kommer fortfarande de flesta barn och ungdomar som är över tolv år (åldersgränsen för WoW) att tycka att filmens tema är av intresse.

---------------------------

Varför är så många så cyniska angående Blizzard Entertainments hantering av Warcraft-licensen? Det finns lite som pekar på att B. E. sitter och mjölkar licensen. Det är få som faktiskt tänker på att de kanske har intresse av att göra en bra produkt och med tanke på deras smått perfektionistiska attityd och den genomsnittliga utvecklingstiden för deras spel så är en stark finansiell situation ett krav.

Med tanke på att Warcraft står för 98% av Blizzard Entertainments inkomster (källa: Officiella finansrapporten) så får i alla fall jag spontant känslan av att man inte bara kan mjölka ur så mycket man kan (förutsatt att man vill stärka sitt varumärke och inte gå i konkurs om några år när World of Warcraft har passerat sin topp).

I övrigt så är inte jag ekonom och har ingen stor insikt i hur företagsvärlden fungerar, utan min åsikt är baserad på logiska antaganden.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Märkligt, även om jag inte gillar WoW så är det ju en pengagruva, men en sådan film skulle ändå inte vara bra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför skriver alla att en film om Warcraft kommer att suga? det sa ju alla om Sagan om ringen filmerna också, de är ju sjukt grymma!

Medlem

Om den ligger på is kan inte isen gå sönder så vi sliper allt trams om den här skit filmen o___o

Medlem

Vi gör en remake istället för något nytt. Detta är vad som kommer döda film industrin!

12
Skriv svar