Vad är detta?

Inaktiv
Vad är detta?

Hej! fick ett meddelande från EA idag om att jag har aktiverat en code till NHL 11. Det konstiga är att jag inte ens har det spelet.

Vad är detta för nått?

Medlem

Är väl ganska självklart att det är en scam?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

okej jag vet inte så mycket om det här så har ingen anning! Det kan inte vara så att nån har använd min hotmail?

Medlem
Medlem
Skrivet av Capri321:

okej jag vet inte så mycket om det här så har ingen anning! Det kan inte vara så att nån har använd min hotmail?

Nej, varför skulle någon vilja använda en annans persons hotmail när dom har köpt ett spel?

Det är en scam och att bara söka på dom första raderna på valfri sökmotor kommer ge dig ett bättre svar, oftast från t.ex EA.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Namnet är på emailet är: NHL11 sen welcome to online pass

Thanks for redeeming your code for Online Pass for NHL 11. You now have access to:
• Bonus Hockey Ultimate Team pucks to be used towards card pack purchases

Sen är där massa länkar till EA

Medlem

Jag skulle inte trycka på någon av dem.

Medlem

Inte jag heller, speciellt inte då du inte ens har spelet ifråga.

Trodde det skulle vara självklart att allt som man inte väntar sig är scam, men det verkar inte som så.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Har inte tryckt på någon av länkarna! Bara undrade eftersom scam brukar väll komma från okända email adresser? Detta var ju från ea därför jag undrar!

Medlem

Är du säker på att det är från EA? Finns ju olika sätt att få en mailadress att se ut som att den är från ett visst företag.

Inaktiv

Det står EAsports@em.ea.com så verkar ju som det!

Medlem

Googlar man på adressen får man inga träffar från EA.

MFC
Medlem

uhm.. luktar kines


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

@em.ea.com, hmmmmmmmmmm, it seems legit to me -.-
Nej, det är ett vanligt scam-mail som du har fått. Tryck inte på länkarna bara, man vet aldrig vart dom leder.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Capri321:

okej jag vet inte så mycket om det här så har ingen anning! Det kan inte vara så att nån har använd min hotmail?

Nej, varför skulle någon vilja använda en annans persons hotmail när dom har köpt ett spel?

Hehe det var en som använde min hotmail till sitt steam account

Medlem

Står det den adressen i statusraden i webbläsaren också (när man håller pekaren över länken (utan att klicka)) och inte bara i mailet? Btw, går man in på em.ea.com så kommer man till en vit tom sida med texten "redc8 OK" så verkar inte som om det är ngn officiell EA sida.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar