Gratis Lord of the Rings Online går bra

Moderator | Testpilot
Gratis Lord of the Rings Online går bra

Har testat det på det amerikanska serverna och det funkar bra. Ett underskattat spel känns det som då det är väldigt snyggt och väldigt underhållande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

F2P har vissa problem med betalningssystemet i US ibland. Förmodligen därför CM inte gått över än.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

En del spekulerar i avtalsproblematik, eller ja, problem med att få till ett avtal, mellan Turbine och CM. Ingen av de två parterna vill kommentera saken, så det är svårt att säga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Visst, det är kul att testa, men 1.000.000 kommer inte betala...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

@uberpwnage2.0 De e ju as fult Men ja rätt skoj.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Har aldrig varit något fan av mmo, men självklart kommer det testas om det är gratis

Medlem

Hmm... Ska testa jänkarservrarna.

Medlem

Spelade på US-servrarna först, och visst det var skoj. Köpte dock Moria av misstag till EU, så bestämde mig för att testa även där. Det är mer glasbefolkat (i varje fall RP-servern), men man slipper turban-poängen och det verkar inte krävas lika mycket grind för deeds. Jag föredrar EU, även om det innebär att jag måste subscriba. Notera dock att om du faktiskt vill få en njutbar upplevelse på US så krävs det att du faktiskt pungar ut en hel del slantar i deras shop. Bland annat för att låsa upp möjligheten till mounts, extra inventory, trait-slots osv osv.

Medlem

Testade ett tag (5min) och jag fastnade inte för detta spel.

Medlem

Hade en gubbe på den engelska RP servern Europa, men servern verkar ju inte finnas kvar? något som vet vad som hänt med alla gamla chars?

Medlem

Provade 7 day trail för ett tag sedan och tyckte inte det var något speciellt. Visst, gillar man den här typen av mmo så finns det säkert mycket kul att ha, men själv håller jag mig till DDO, som också är gratis och som belönar flitiga spelare.

Medlem
Skrivet av UOme:

Hade en gubbe på den engelska RP servern Europa, men servern verkar ju inte finnas kvar? något som vet vad som hänt med alla gamla chars?

Laurelin verkar vara nya EN RP servern. Så jag antar att dina karaktärer inte existerar i denna dimension längre

Medlem

Charsen förs över till lämplig server, vilken som är det beror på belastningen. Men i och med att det var en RP-server, så antar jag att dom fördes över till den andre RP-servern.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rior:

Testade ett tag (5min) och jag fastnade inte för detta spel.

Kan ju kanske bero på att du testade de bara i 5min?

Själv så började ja lira för lite drygt en vecka sen och jag gillar de skarpt. Just det här att du betalar för det du vill betala för gillar jag, och att du kan lira igenom hela sagan utan att behöva betala ett dugg.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Rior:

Testade ett tag (5min) och jag fastnade inte för detta spel.

Kan ju kanske bero på att du testade de bara i 5min?

Själv så började ja lira för lite drygt en vecka sen och jag gillar de skarpt. Just det här att du betalar för det du vill betala för gillar jag, och att du kan lira igenom hela sagan utan att behöva betala ett dugg.

Hur menar du nu? Är du en free-to-play-spelare, så kan du ju endast köra newbie-zonerna och Bree. Och det är väl ändå bara 1/20, av hela sagan

Medlem
Skrivet av Ladestam:

@uberpwnage2.0 De e ju as fult Men ja rätt skoj.

Sen när då? Fortfarande ett av de snyggaste MMOn på marknaden.

Skrivet av UOme:

Hade en gubbe på den engelska RP servern Europa, men servern verkar ju inte finnas kvar? något som vet vad som hänt med alla gamla chars?

Engelska RP servern har -alltid- hetat Laurelin, aldrig funnits någon annan.

US har ingen rp server däremot.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av Rior:

Testade ett tag (5min) och jag fastnade inte för detta spel.

Kan ju kanske bero på att du testade de bara i 5min?

Själv så började ja lira för lite drygt en vecka sen och jag gillar de skarpt. Just det här att du betalar för det du vill betala för gillar jag, och att du kan lira igenom hela sagan utan att behöva betala ett dugg.

Spelar du f2p så har du bara Ered luin, The Shire & Bree-land quests, sen får du grinda deeds för "points" för att sedan "köpa" nya quest-zoner.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av fiffel:

Hur menar du nu? Är du en free-to-play-spelare, så kan du ju endast köra newbie-zonerna och Bree. Och det är väl ändå bara 1/20, av hela sagan

Skrivet av KlosterKatten:

Spelar du f2p så har du bara Ered luin, The Shire & Bree-land quests, sen får du grinda deeds för "points" för att sedan "köpa" nya quest-zoner.

Jag tror att ni båda ska ta och läsa mitt inlägg igen. Du betalar för det du vill betala för, vilket inkluderar nya zoner om du så vill det. Sen så kan man göra epic quests i alla zoner. Håller på med en epic quest i Lone-Lands utan att betalat ett dugg.

Personligen så föredrar jag detta före månadsavgift. Jag är en sån som inte spelar MMO allt för ofta, så en hundring i månaden är inte värt det för min del. Då betalar jag hellre kanske 50kr för att låsa upp en zon som jag kan ha nytta av under 2 månader kanske.

Medlem

Det ser ut som hej kom och hjälp mig....

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Engelska RP servern har -alltid- hetat Laurelin, aldrig funnits någon annan.

US har ingen rp server däremot.

Well, jag spelade på en engelsk RP server.
Så blir väl, gör om gör rätt då.. bättre lycka denna gången ^^

1
Skriv svar