Se mördarninjor i Shogun 2

Robot
Medlem
Se mördarninjor i Shogun 2

hahaha... och när man misslyckas så kramas ninjan till döds av den första killen eller?!
Kom ihåg att jag tyckte ninjornas lönnmördande var en av de bästa och spännande grejorna när det begav sig för 10 år sedan men detta såg ju bara komiskt ut

Medlem

Awesome! Detta kommer bli riktigt nice

Medlem

Såg ju lovande ut. Vi ser ju också hur de olika färdigheterna påverkar de olika delarna av uppdraget, trevligt.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Såg ju lovande ut. Vi ser ju också hur de olika färdigheterna påverkar de olika delarna av uppdraget, trevligt.

Hur menar du med de olika färdigheterna? Typ, smyga, klättra träd, mörda, rökbomba för att fly?
Jag är inte så påläst om spelet, så vet inte mekaniken bakom ninjan, så förklaring är bara tacksam innan releasen

Hehe, han var ju nära en suprise buttsex med den sovande killen där. Farligt att vara ninja i gamla feodala japan.

Medlem

Jag var mest intresserad i kampanjkartan. Den är i full roterbar 3D nu

Medlem

Umh...Humor?
Shogun ska ju va totaltseriöst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Umh...Humor?
Shogun ska ju va totaltseriöst!

Böjd att hålla med, detta var sämsta nyheten hittills om Shogun 2.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Soulless:

Umh...Humor?
Shogun ska ju va totaltseriöst!

Böjd att hålla med, detta var sämsta nyheten hittills om Shogun 2.

Ska vi vara totalseriösa kan vi börja med att ifrågasätta varför ninjan har helsvarta kläder på sig när han enkelt kunnat infiltrera lägret klädd i fiendens uniform.

Och varför skulle någon som vet hur man använder ett svärd bära det på ryggen? Hur klumpigt som helst, och på tok för omständligt för att kunna dra det effektivt. Iai- och batto-tekniker är fullkomligt omöjliga då.

Det är ett spel för tusan. Underhållning FTW.

Medlem

Helskön video


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Suck, vi ninjaexperter.

Jag har varit och besökt både Igas och Kogas (eller snarare Kouka) ninjamusem i Japan.

Jag insåg att ninjor var lite allt möjligt. Jag fått höra att de sällan brukades till att mörda.

Ninjor kommer ifrån alla möjliga klasser, till och med samurajer skall ha brukats!

Jag tror sällan att de utklädda i någon unik ninja klädsel som bara ninjor bär. Utan som jag sett på museum, en rad olika förklädnader som t.ex. medicin försäljare, vakt, bonde och dylikt.

De var många gånger duktiga inom alkemi, de var också flitiga bönder så de kunde utan vidare problem smälta in i både den ena och andra förklädnaden.

Det finns mycket som säger att de bar svärd både på rygg och i bältet. Det andra alternativet är lämpligare ifall du vill kunna dra svärdet snabbt.

Jag har hört att ninjor sällan bar långsvärd då det var olämpligt att slåss med inomhus. Givetvis bar dom de vapnen som förklädnaden tillät.

Men att bära föremål som svärdet på ryggen är lämpligare för mobilitet. Klättring, Simning, ålning, hukande gång m.m. Du får avsevärt fria händer så du slipper att vakta slidan så den inte stöter till något.

De bar även pilbåge och hundratals redskap, men jag tror sällan att de tog med sig en arsenal, såvida de inte förde något guerillakrig.

Det är svårt att veta hur mycket av informationen om ninjor som är sant och hur mycket som har skapats i böcker. Men det vi ser i TV-spel, film, läser om i böcker ger ingen verklig bild.

http://iganinja.jp/en/ <-- Iga ninja museum.
http://www.youtube.com/watch?v=UmmTYP9XmfE <- en film ifrån samma museum.

http://www.youtube.com/watch?v=3_VR9DCUCUk - kouka ninja museum


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Inaktiv

Lessen.

Men poängen: Ninjor var oerhört oregelbundna när det kom till klädsel, vapen, stil, anledning, kön. Det var personen som var lämpligast för rollen. Givetvis använde ninjan till och med vapen som spjut eller gevär om han var utklädd till någon vakt som bar på detta.

Mångfalld i skickligheter är viktigt om du skall utföra något med få personer eller ensam.

Om önskas kan jag även lägga upp bilder som jag tog på museumen, pm:a isf.

Diverse källor på allt jag sagt kan jag försöka leta rätt på, men gärna ut de saker du vill veta mest isf.

I vilket fall så ville jag bara slå hål på denna myt "om hur ninjor var på ett visst bestämt sätt".

Det har funnits ninjor i hundratals år och ursprunget är inte ett och samma. Sen har det förgrenats till oändligheten. Se bild:

Den som har lite ninjaskills kan även hitta till min blogg nu, välkommen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

I första Shogun kunde ens ninja gömma sig i en planta när han smög förbi vakter. Humor i spelen är inte direkt nytt.

OML
Medlem

För mig är detta bara ett +, limited(collectors) edition snälla:)

Medlem

Man såg ju även att ninjan lvlad upp i slutet, Vem vet videorna kanske blir annorlunda ju högre lvl ninjan har.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Soulless:

Umh...Humor?
Shogun ska ju va totaltseriöst!

Böjd att hålla med, detta var sämsta nyheten hittills om Shogun 2.

Om jag inte minns helt fel så fanns det ninjor som gömde sig i plantor eller höll upp ett skynke med något mönster på sig för att smälta in mot en vägg i ettan.

Om ni tog detta som "seriöst" och att det inte var en komisk homage till äldre filmer inom genre är ju ganska komiskt i sig.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Soulless:

Umh...Humor?
Shogun ska ju va totaltseriöst!

Böjd att hålla med, detta var sämsta nyheten hittills om Shogun 2.

Om jag inte minns helt fel så fanns det ninjor som gömde sig i plantor eller höll upp ett skynke med något mönster på sig för att smälta in mot en vägg i ettan.

Om ni tog detta som "seriöst" och att det inte var en komisk homage till äldre filmer inom genre är ju ganska komiskt i sig.

Exakt ibland tycker man vissa är pinsamma här.


signatur
Medlem
Skrivet av Disasterpiece:

Man såg ju även att ninjan lvlad upp i slutet, Vem vet videorna kanske blir annorlunda ju högre lvl ninjan har.

Nåt sånt jag tänkte, de sa ju att ninjan hade olika färdigheter för att mörda och smyga så videon är nog mer seriös för en skicklig smygare medan den komiska videon är för klantpellen

Medlem

Haha... gillar sådana här små filmer i total war serien. Fast efter ett tag så tröttnar man och inaktiverar dem i spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar