Duke Nukem Forever är mer än bara nostalgi

Robot
Medlem

Gå och ställ dig i hörnet!

Duke Nukem var ju spelet som gällde tillsammans med Doom 2 innan Quake kom, singleplayer men framförallt deathmatch över seriell kabel.

Medlem

Har ni använt googletranslate när ni översatt Pitchford-citaten?
Skämskudde på den svengelskan!

Medlem

Nullmodem, pipebombs och shrinkgun! Första multiplayerspelet genom flera datorer för mig.

Ngn som använde Build föresten? Jag satt i timmar och knåpade banor (med hjälp från min duktige vän skall erkännas).

Edit. Heh nu blev det bara nostalgi ändå.. Hoppas DNF blir bra!

MrX
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

deathmatch över seriell kabel.

Vilka minnen som kommer fram nu du, redan då var man riktigt bra på FPS lir och gjorde så att vännerna man spelade mot blev helt galna för dem förlorade hela tiden =P

Skrivet av Cheewie:

Ngn som använde Build föresten?

Ja då, det tog en stund att lära sig den bara men allt slutade ändå med att dörrar och väggar blev större än man trodde dem var när man väl kom in i spelet.
Man sprang fram till sin dörr man gjort och insåg den var gjord för jättar -_-

Medlem
Skrivet av MrX:

Ja då, det tog en stund att lära sig den bara men allt slutade ändå med att dörrar och väggar blev större än man trodde dem var när man väl kom in i spelet.
Man sprang fram till sin dörr man gjort och insåg den var gjord för jättar -_-

Då lärde du dig inte speciellt mycket. Det är bara att gå ut i 3D mode i Build genom att trycka keypad-enter och sätta ut en Duke-sprite att måtta med.

Medlem

så...man får inte tillgång till demot om man är xbox live guld kund eller psn vip snubbe osv eller vad menar dom?

Inaktiv

Svårt att inte bli nostalgisk. Kommer fortfarande ihåg polarna som satt och gnällde på mig för att jag "fuskade" som körde med mus och tangentbord redan då.

"Men vad fan, sluta spela med musen. Spela som vi andra gör!"
"Ehm... varför då? Jag vinner ju."
"Just därför! Det är fusk eftersom att vi andra inte gör det!"
"Men gör det då! Det går att ställa in i setupen för helvete"
"Det vet jag inte hur man gör... så du får byta till tangentbord!"
"..."

Det var tider det.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

man ska inte överdriva i build engine för då laddar spelet baklänges

proppade ett litet rum fullt av fiender och hela luftrummet med luftskepp och när man sköt en raket upp där såg man hur skeppen sprängdes för att sedan sys ihop till att bli hela igen medan det regnade vapen och ammo
detta var på en 486 dx90 eller något sådant.
3D realms är lite sega på att ge ut saker men när de väl kommer har det alltid hålligt hög spelkvalitet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Lustig översättning av intervjun. Påminner om svenska PC Gamer som alltid översatte rakt av som det låter, ord för ord.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar