Belönas i Guild Wars 2 för att ha spelat Guild Wars

Robot
Belönas i Guild Wars 2 för att ha spelat Guild Wars
Belönas i Guild Wars 2 för att ha spelat Guild Wars

Äntligen kommer ens "God Walking Among Mere Mortals" - titel till någon användning!

Medlem

Håller på att fylla HoM som bara den just nu ^^

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Äntligen kommer ens "God Walking Among Mere Mortals" - titel till någon användning!

Den räknas bara som en till staty till din HoM men du kommer att ha kvar titeln och kunna använda den i GW2.


signatur

Trying is the first step towards failing

Jag är inte färdig med de fyra första spelen ens, dessutom verkar GW2 alldeles för mörkt, på gränsen till cyberpunk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte färdig med de fyra första spelen ens, dessutom verkar GW2 alldeles för mörkt, på gränsen till cyberpunk.

Mörk? Tycker att den ser lika ljust som ettan.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

ångrar nu att jag inte lagt ner mer tid på att fylla HoM...

Medlem

Inte kört någon av GW-liren, men det kanske är värt att skaffa när det är ett mmo med engångsavgift?

Hur är det om man jämför det med WoW? Mindre trams?

Medlem

Gagoff, gw1 har instancerade områden, vilket betyder att du delar städer med andra spelare på servern men i själva utforskandet och questandet är det bara du och de i din grupp som röjjer (med ett fåtal undantag då två grupper möts och hjälpsåt med ett uppdrag) Detta minskar spawning problem och ninjas som snor loot men världen känns väll lite mindre levande pga av det oxå! det finns NPCer och personliga hjältar att ta med i sin grupp oxå så man kan spela utan att spela med andra människor vilket kanske är lite sådär i ett MMO, GW2 kommer inte vara alls likt i dessa avseenden!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Inte kört någon av GW-liren, men det kanske är värt att skaffa när det är ett mmo med engångsavgift?

Hur är det om man jämför det med WoW? Mindre trams?

Det finns 10h trial

Har själv knappt kört WoW (eller ja... Körde ett tag men det var länge sedan xD) men det är ju rätt stora skillnader mellan det och gw ^^

Medlem

Jag gick igenom listan med rewards i GW2 och man måste lägga ner avsevärt tid för att låsa upp rewards.

GW-liren går inte att jämföra med WoW men för att svara på din fråga så ja det är mycket mindre trams. Hittar du någon polare och spela med så kan det vara roligt annars är det ganska dött speciellt i Guild Wars Prophecies

Någon här som spelar aktivt?

Medlem

Mmm ganska aktiv, är GL i ett hysat stort guild i en hyfsat stor allians, men de flesta går bara o väntar på gw2 nu...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte färdig med de fyra första spelen ens, dessutom verkar GW2 alldeles för mörkt, på gränsen till cyberpunk.

? antar att du sett necromancer clippen, de är mörka, men annars tror jag inte gw2 är mörkare än andra mmo/rpg spel, vissa zoner är Mörka andra Ljusa, titta tex på Rangerns vids eller random "Human gw2 Demo 2010 walkthru" på youtube.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Toast: vad heter du i spelet?

ign: Tindra Sunrise

Inaktiv

38/50


signatur

a"C"RED -

Medlem

Så kommer folk som har nött GW1 få ett enormt övertag eller är det mer coola prydnadssaker som rewards?

Medlem

Och självklart kommer man inte ihåg sina karaktärers namn! T_________________________________________T


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Så kommer folk som har nött GW1 få ett enormt övertag eller är det mer coola prydnadssaker som rewards?

Coola prydnadssaker. T.ex en rustning från Gw1, fast alla stats är samma som de som finns i Gw2.

Medlem
Skrivet av Remus:

Och självklart kommer man inte ihåg sina karaktärers namn! T_________________________________________T

Samma här.. Man borde kunna logga in och kolla vad man har för karaktärer, utan att behöva ladda hem spelet


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av Wimp:
Skrivet av Remus:

Och självklart kommer man inte ihåg sina karaktärers namn! T_________________________________________T

Samma här.. Man borde kunna logga in och kolla vad man har för karaktärer, utan att behöva ladda hem spelet

Same shit here... Sitter och sliter håret från skallen i ett desperat försök att komma ihåg vad fan mina gubbar heter xD Har ju collectors edition och alltihopa (även om jag inte spelat någon av expansionerna, fick dem av en polare)...

Medlem
Skrivet av Wimp:
Skrivet av Remus:

Och självklart kommer man inte ihåg sina karaktärers namn! T_________________________________________T

Samma här.. Man borde kunna logga in och kolla vad man har för karaktärer, utan att behöva ladda hem spelet

Då kommer du bli överraskat glad om du laddar ner spelet. Idioterna på ArenaNet och NCsoft kräver att du skriver in namnet på en utav dina karaktärer när du loggar in.

Jävligt skoj för oss som glömt vad våra karaktärer heter...

Medlem

Jag har bara 8/50 och det är efter ha spelat spelet sammanlagt enligt räknaren 160 timmar sammanlagt. Och när jag ser igenom listan över vad jag behöver göra för att samla ihop resten av poängen så bara suckar jag, det är ju en helvetes massa timmar av grind som man behöver lägga för att klara det, ens för att bara komma över 15/50.

Allvarligt talat, hur lyckas folk? Man måste ha spelat Guild Wars utan ändå i runt ett år eller två för att bara ha kommit över 20 poäng.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:
Skrivet av Wartex:

Så kommer folk som har nött GW1 få ett enormt övertag eller är det mer coola prydnadssaker som rewards?

Coola prydnadssaker. T.ex en rustning från Gw1, fast alla stats är samma som de som finns i Gw2.

Brabra, fast en tvättbjörns-companion pet hade ju inte varit helt fel

Inaktiv

lol, har låst upp en orange tabby katt xD Kommer ju se rätt udda ut då jag planerar att spela Charr... men ack så rätt!

Medlem
Skrivet av Keasar:

Jag har bara 8/50 och det är efter ha spelat spelet sammanlagt enligt räknaren 160 timmar sammanlagt. Och när jag ser igenom listan över vad jag behöver göra för att samla ihop resten av poängen så bara suckar jag, det är ju en helvetes massa timmar av grind som man behöver lägga för att klara det, ens för att bara komma över 15/50.

Allvarligt talat, hur lyckas folk? Man måste ha spelat Guild Wars utan ändå i runt ett år eller två för att bara ha kommit över 20 poäng.

Själv är jag uppe i 35/50 och har ungefär 4200 speltimmar, vilket är ganska lite jämfört med några i min guild.
Men hade jag lagt mer tid till att farma titlar osv så hade jag kunnat ha 50/50 med färre timmar.

Är man helt nybörjare så kommer det ta lite längre eftersom man inte har så mycket pengar skaffa saker med. Men 10-12 av poäng går ganska snabbt att skaffa om man vet vad man ska satsa på.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Äntligen kommer ens "God Walking Among Mere Mortals" - titel till någon användning!

Lustig den där titeln tycker jag!
Vad det egentligen borde stå är Nerd. Det har man verkligen förtjänat! För om man har spenderat så många tusen timmar i spelet, då har man knappast ens visat sig "among mere humans" i verkligheten. "Ghost among mere humans" mer passande, eller Nerd som sagt

Medlem

någon som tänker skaffa GW2? skulle va kul med lite svenskar i starten med, kanske en guild

PS: jag har inte kört så mycket GW praktiskt taget inget, mitt ända mmorpg spel var WoW, så om nån noobvänlig skulle berätta lite om grunded i GW i WoW språk så skulle det uppskattats

Medlem

För någon som aldrig spelade Guild wars:
Är det överdrivet bra/"tuffa" grejer man får?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

För någon som aldrig spelade Guild wars:
Är det överdrivet bra/"tuffa" grejer man får?

"nostalgi"


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av bjosarn:

För någon som aldrig spelade Guild wars:
Är det överdrivet bra/"tuffa" grejer man får?

nej, inte överdivet, skulle kunna tänka mig att det blir något tufft man kan få genom att köpa ett collectors edition av gw2.

vill inte lämna ut mitt gw-nick här men jag lirar i ett internationellt guild med europeer och amerikaner, vi planerar att föra guildet med oss över till gw2, så det är ingen svenskspråkig guildchat även om de är flera från sverige med. vill någon av nån annlening ha kontakt med mig i gw så går det bra med privata mess här på FZ / PCGamer först!

Titlarna i gw har arena.net tagit från filmer som tex Anchorman med Will Ferell, det visar på deras sinne för humor, det är där som "God walking among mere mortals" kommer ifrån!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar