Cykellycka!

Ambassadör
League of Legends
Cykellycka!

Avnjöt en underbar kvällsmat med goda vänners sällskap i andra delen av Lund. Den delen som ligger längst ifrån min egen lya. Vi satt fem Civilingenjörsstudenter och en språkstuderande(!) och snackade om allt mellan himmel och jord. Det var en riktig toppen kväll tills det var dags att bege sig hemåt.
Men först får vi backa tillbaka lite:
Jag köpte en cykellampa för ett litet tag sen, jag plockade isär den för att sätta i batterier som jag anser är något av ett standard utförande. Men efter jag hade satt i batterierna i den lilla hållaren passade den inte längre i lampan. Efter fler försök både vid olika tillfällen och olika tillväga gång sätt har jag febrilt försökt få den att passa vilket verkar vara ett omöjligt uppdrag. Jag tog tillfället i akt och visade mitt problem för de kommande ingenjörerna men inte ens dessa briljanta hjärnor kunde knäcka detta problem.
Lampan funkar om jag har den i handen så jag bestämde mig för att återigen lägga detta problem åt sidan och cykla med lampan i hemåt. Vet ej om detta är lagligt eller om lampan måste sitta fast på cykeln?!
Men detta spelar dock ingen roll för när jag kommer ut till min vackra cykel och ska låsa upp låset bryts cykelnyckeln av. Jag lyckas få ut den avbrutna delen men jag hade fortfarande en bra bit hem. Jag började bära cykeln men insåg snart att det skulle bli alldeles för jobbigt och alla de blickar jag fick av att bära en låst cykel orkade jag inte med, den otroliga smärtan av träningsverk gjorde sig påmind och jag ville av allt i världen bara ligga i min säng. Så efter dryga 500 meter kom jag till en busshåll plats där jag kunde lämna cykeln och skramla ihop de 17 kronor som krävdes för biljetten.
Förbannad som jag var fann jag en lättnad i kroppen av att avnjuta den långa resan i en varm buss istället för den kyliga oktoberluften. Jag lutade mig mot ryggstödet och föll bort i mina tankar.
Vid nästa busshåll plats hoppar tre unga tjejer på. Alla tre har för mycket alkohol i kroppen och vad jag anser som oanpasslig klädsel för det klimat som vi har i detta land. De tre tjejerna sätter sig jämte mig och börjar bråka. Inte så att de slåss men de har en ordslig fight vilket bryter det lugn som bussturen tidigare gav med sig.
Jag kände ett behov av att ge mig in i striden och försöka stoppa den, men efter att ha bytt blickar med en annan passagerare struntade jag i detta och snart hade tjejerna lugnat ner sig och verkade vara Best Friends Forever igen. Det kallar jag äkta vänskap, eller vänta, falsk vänskap var det jag menade.

Nu har jag efter alla dessa humörs nedsättande händelser tagit mig hem. Jag hoppas att er natt slutade bättre än vad det gjorde för mig. Nu orkar jag inte med detta mer. 101010 har än så länge inte varit min dag.

"Sunday the 10th of October 2010. Also 10/10/10. 101010 in binary is 42. Is this the day we will get to know the question for the Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything?"

Jag tror inte jag vill veta svaret på livet, universum och allting under denna dag om den ska fortsätta på detta otroligt irriterande sätt.

God natt på er och sov så sött!

#blogg

Medlem
Cykellycka!

Du har en historia att dra på nästa tillställning i alla fall!

Ambassadör
League of Legends

hehe ja man kan ju alltid se det från en positiv synvinkel

1
Skriv svar