TM HOTAS Warthog!

Medlem
TM HOTAS Warthog!

[ia=397153; large]

Thrustmaster har precis släppt sitt senaste bidrag till superflygnördhårdvaruutbudet. Thrustmaster HOTAS Warthog. Vi snackar <b>6,5 kg autenticitet</b>, stål och plast här, spak och dubbla gasreglage är kopierade direkt från de som sitter i en A-10 Warthog, och enligt Thrustmaster ska alla reglage kännas exakt som de i det riktiga planet. Förutom en sak förstås - ingen force feedback! Jag har provat Thrustmasters produkter förut, och gillade känslan, men hårda fjädrar är ingen ersättning för en bra konstruerad force feedback-lösning. Riktig flygning handlar till minst 50% om känslan i spaken (och röven, i det riktiga flygplanet, men den känslan får vi inte framför datorn oavsett hårdvara), och HOTAS Warthog verkar inte göra något försök att kopiera den känslan, tyvärr. Därför behåller jag för tillfället min Logitech G940, som må vara av plast, men jag kan KÄNNA när mitt plan håller på att stalla.

Lägg också märke till att på produktsidan har de, några steg under spaken, en målarpensel att sätta på din Wiimote när du spelar <i>Epic Mickey</i>. Känns som om de har vidgat sitt sortiment och sin målgrupp en smula de senaste åren.

#blogg

TM HOTAS Warthog!

En sådan har jag sett hos min tandläkare...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den ser jädra nice ut, men tyvärr har jag inte råd att lägga mina små slantar på en sådan... Får nöja mig med Logitech Attack 3


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Jag hade en X-45 innan, men tänkte att jag skulle se vilka framsteg Force Feedback har gjort de senaste åren... Fast om det är värt 3000 spänn vete fan :).

1
Skriv svar